Smartphone apps du savner?

  • Hej Tweak.


    Jeg roder i min fritid med app udvikling indenfor Android, iOS og WP7.


    Lige pt. har jeg et par projekter jeg udvikler på, men efter det kunne jeg godt bruge lidt inspiration til hvilken type apps folket godt kunne bruge.


    Det kan være simple ting hvor du ofte har tænkt "gid jeg havde en app til det her", eller bare hvis du har en god idé.


    Det er langt fra sikkert nogen idéer der bliver foreslået bliver en realitet, men kom frisk med idéer :D Kan jo også være andre udviklere kigger med, og vil kaste sig over et projekt.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • app som kan scanne og genkende artwork fra magic kort (og evt. andre tc kortspil) og oversætte kortstats og effekter til et sprog man kan forstå... Sidder gerne og spiller magic med kammis, problemet er at de fx har kort på japansk eller lignende.
    Artwork er derimod det samme uanset sprog efter hvad jeg har oplevet


    uanset, der er mange kort og reprints, så det er en kæmpe database man skal lave :)


    men der er potentiale for en stor userbase, især hvis man udvider systemet til pokemon og yugioh kort også :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Michael90
    Jo det skulle da lige være noget der kunne bruges til at holde styr på sit forbrug med.


    Findes der ikke allerede sådan en?
    Det lyder nemlig som en meget nyttig app, så det er bare at finde de rigtige søgeord :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Michael90
    Jo det skulle da lige være noget der kunne bruges til at holde styr på sit forbrug med.


    Ja dem burde der være mange af, medmindre du tænker på et specifikt forbrug?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • I forbindelse med iOS 5 opdateringen (så vidt jeg har forstået) - muligvis også før - har programmer nu mulighed for at benytte GPSen; således, at den kan udføre en opgave afhængig af location.


    - det jeg ønsker mig er, at App'en så er i stand til at kommunikere med en computer; fx slukke/tænde for en USB-port* (eller benytte en wake-on-lan funktion) således, at når jeg kommer hjem, så tænder alle mine gadgets automatisk, og når jeg tager afsted slukker de ligeledes automatisk! Det ville både være "blæret", smart og ikke mindst "grønt" og økonomisk :)


    :drink:


    * til denne vil jeg tilslutte TV, hifi osv.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • En arduino med ethernet shild på vil kunne kobles til din router og så sende magicpackets til dine computere og tænde/slukke for dit tv, hifi etc vi en normal usb-strømskinne som arduinoen burde kunne trække uden problemer.


    Der skal så bare lave et app som sender signalet til din arduino når du træder ind og ud af døren, men overvej om du ikke hellere vil have det så du lige skal ind og trykke på en knap, er lidt nedern tingene slukker når du smutter med din mobil hvis du fx har gæster/fest og så lige skal noget udenfor imens du har mobilen i lommen ;)


    Men app't kan laves så det kommer med en alarm til dig hvis du har været ude af døren i 5 min og dine ting ikke er slukket =)


    ved forresten ikke lige om dine computere kan slukke på magicpackets, men et "what if, then this" program burde kunne sniffe pakken og så slukke =)


    Så længe du selv er på dit eget lan ville du også kunne sende magic packets til computerne, men kommer du uden for det bliver det noget bøvl med mindre du har en vpn-router og vil til og lave en tunnel og sådan noget =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • En løsning, der kræver, at man er tilkoblet eget LAN kunne ville være fuldt ud tilfredsstillende i mit tilfælde.


    Som du også nævner, burde man jo nok ved slukfunktionen lave en dialogboks ved aktivering "SLUK - JA/NEJ" eller give muligheden for at slå funktionen fra via en tickbox af en art (som så kunne bruges ved gæster etc.).


    Men opbygningsmæssigt har du nok ret i, at det nok vil kræve både et program på selve telefonen samt et på PCen samt yderligere wake-on-LAN funktionalitet fra bundkortets side - såfremt man vil kunne tænde/slukke computeren (det er dog ikke noget jeg ville have brug for, da min server kører hele tiden); jeg skal blot kunne tænde/slukke USB-porten.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • En meget simpel app egentlig:


    Oversigt over Benzin/diesel-listepriserne hos et givent benzinselskab. (Shell f.eks.)


    Når man har brændstofkort får man typisk rabat på "liste-prisen" som er opgivet på selskabets hjemmeside og ikke har meget sammenhæng med prisen på standeren :)


    Så en oversigt på forsiden af sin smartphone med den nuværende pris, evt. med muligheden for at trække en rabat fra listeprisen.


    Så kan man hurtigt se om man gider tanke eller om man skal vente:)


    /Steffen


  • Magic packets er nemme at lave, men det kræver at wake on lan er sat til i bios og computeren sender strøm til netkortet selvom den er slukket. Det er faktisk forholdsvist nemt.
    Man kan dog ikke slukke computeren via magic packets. Her skal man kunne sende en shutdown kommando til styresystemet. Det er nemt at gøre på POSIX systemer (OSX, UNIX, Linux) via SSL, men via windows ved jeg sq ikke lige hvordan man skal bære sig ad...


    btw... har Logmein og de andre online "tænd-min-comp" sider ikke apps til deres ting?


    Teczas idé er faktisk rigtig god. En prisliste over de lokale tankstationer. Problemet er nok at det skal være community driven... så man kan få en upartisk prisliste...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Magic packets er nemme at lave, men det kræver at wake on lan er sat til i bios og computeren sender strøm til netkortet selvom den er slukket. Det er faktisk forholdsvist nemt.
    Man kan dog ikke slukke computeren via magic packets. Her skal man kunne sende en shutdown kommando til styresystemet. Det er nemt at gøre på POSIX systemer (OSX, UNIX, Linux) via SSL, men via windows ved jeg sq ikke lige hvordan man skal bære sig ad...


    btw... har Logmein og de andre online "tænd-min-comp" sider ikke apps til deres ting?


    Teczas idé er faktisk rigtig god. En prisliste over de lokale tankstationer. Problemet er nok at det skal være community driven... så man kan få en upartisk prisliste...



    Der er da den hjemmeside der hedder Benzinpriser som også har en app.. :)


    logmein virker også til at tænde maskiner ja. men jeg kan kun få det til at virke hvis der er andre aktive enheder på netværket som er i logmein

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    Der er da den hjemmeside der hedder Benzinpriser som også har en app.. :)


    Jeg var ikke opmærksom på at fdm-hjemmesiden også har samling af "listepriser". Så vidt jeg kan se kan man ikke (i appen) se listepriser og kan ikke smide den på forsiden af telefonen som et ikon heller?

  • Juice!!! Det kan være du har bedre held med det!
    Men et app til det her forum.
    Det kører ikke godt på iphone med alle de reklamer osv.
    Eventuelt notifikationer når man havde fået svar i et forum eller en privat besked.
    det kunne være så genialt. Det behøver ikke være et reklamefri app men bare ikke det laggy noget når man skriver på forummet.


    Ps skriver fra min iphone 4 ios5


    Det kunne være helt perfekt, jeg har forsøgt men opgav da tiden ikke var til dey. :(


  • Det har jeg tænkt på selv, men min viden om web er begrænset og vil tro man skal i gang med at kode nogle webservices eller noget som skal kører på serveren :)
    Det er dog en idé jeg altid har i baghovedet :P

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sunshine
    Har du ikke nogen eksempler på de applikationer du har lavet? Jeg har selv en romantisk applikation i Appstore, men desværre er der tekniske problemer med den i øjeblikket. Den er i øvrigt lavet med den gratis hjemmeside appmakr, hvis nogen skulle være interesserede i at lave en.


    En app jeg godt kunne bruge er en dimmerfunktion som kan skrue langt ned for lysstyrken. Min skærm på min Samsung Galaxy S2 er for "god". Når jeg er i mørke vil jeg gerne have en meget lav lysstyrke.


    Jeg har den app der hedder Dimmer ( Night Mode ) og den fungerer som sådan ok, men den kan ikke gå langt nok ned i lysstyrke.


    Hvis du laver en app må den gerne fungere på nogenlunde samme måde som ovennævnte, altså som en widget. Det kunne være rigtig fedt hvis man selv kunne lave en indstilling for widget'en kan indstilles med den ønskede styrke.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------