Problem med at komme 2 på inet

  • Vi er to som sidder til LAn og den ene comp gider ikke komme på inettet. Vi har en switch som er forbundet med kabel fra modemet, 1 fra hver comp.
    Den gider godt hoppe på ved mig, men ikke min makkers. Vi har begge to XP.


    Hvad kan være årsagen og hva kan man fx. gøre for at få det løst.


    Hører meget gerne fra jer.


    :]

  • står den til automatisk tildeling af ip og lign.

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Jeg mener at jeg kun har 1 ip-adresse.
    Jeg har haft en ven herover før, hvor vi havde en switch og der kunne vi godt komme på.
    Kan det være noget med netværksindstillingerne??

  • jeg har fast ip og flere pcére på nettet samtidigt

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Med kun ene IP adresse kan i ikke komme begge på samtidigt, medmindre du kobler den ene computer på via den anden (proxy server) eller bruger en router.

  • egenskaber for netværkskort>egenskaber for tcp/ip og bed den om selv blive tildelt ip

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • dooh havde helt glemt jeg havde router :lame:

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sehested
    egenskaber for netværkskort>egenskaber for tcp/ip og bed den om selv blive tildelt ip


    Huh... Lyder underligt det der ?
    De kan da ikke dele samme IP ?


    Edit... Nåehhh... Der var router på... hæ hæ. Det forklarer jo sagen. ;)

  • Inde under netværksforbindelser og så Status for LAn-forbindelse og så understøttelse der har vi 2 forskellige Ip-adresser.
    kan det være noget med det?

  • egenskaber for netværkskort>egenskaber for tcp/ip og bed den om selv blive tildelt ip



    Hvordan kommer jeg ind i netværkskort <---


    kan ikke finde det

  • controlpanel> mener den hedder netværksindstillinger
    edit netværksforbindelser

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

    Rettet en gang, sidst af sehested ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Vtec
    hmmm ... jeg har kun en ip, og kører fint med 5 computer på mit netværk ?


    Hvordan har du så sat dit netværk op ?
    Router, switch, hub ?

  • Der er noget der hedder internetindstillinger og netværksindstillinger.... men der er ikke noget med tcp/ip derinde??

  • hvis du går ind i start > kør > (skriv) cmd og skriver ipconfig skulle standard gateway gerne stå til din routers ipadresse (højst sansynligt 192.168.0.1 eller 192.168.1.1) på begge computere. Derudover skal din computer også være tildelt en ip med samme prefix altså 192.168.1.xxx eller 192.168.0.xxx hvis det er en af de ovennævnte ip'er din router bruger.


    Ellers kan du gå ind i control panel > netværk og internetforbindelser > netværksforbindelser og så tryk på "konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk" ude i venstre side. Her vælger du efter at have trykket næste to gange at computeren skal connecte gennem en lokal gateway (den midterste) og trykker næste. Kør guiden færdigt og så skulle det gerne virke

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    hvis du går ind i start > kør > (skriv) cmd og skriver ipconfig skulle standard gateway gerne stå til din routers ipadresse (højst sansynligt 192.168.0.1 eller 192.168.1.1) på begge computere. Derudover skal din computer også være tildelt en ip med samme prefix altså 192.168.1.xxx eller 192.168.0.xxx hvis det er en af de ovennævnte ip'er din router bruger.


    Ellers kan du gå ind i control panel > netværk og internetforbindelser > netværksforbindelser og så tryk på "konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk" ude i venstre side. Her vælger du efter at have trykket næste to gange at computeren skal connecte gennem en lokal gateway (den midterste) og trykker næste. Kør guiden færdigt og så skulle det gerne virke


    Flot forklaring der, men han har altså ikke en router på, såvidt jeg kan se på hans posts. Han har en switch og kun en IP adresse. ;)