Google Apps email i Outlook

  • Ved ikke lige om denne tråd hører hjemme under hjemmesider eller software, så prøver at spørge her :)


    Jeg bruger den gratis udgave af Google Apps og kunne godt tænke mig at få koblet en email til Outlook, ligesom man kan med en helt almindelig gmail-konto.. Da jeg satte imap/smtp-adresser op kunne jeg desværre ikke komme igennem smtp'en, men fandt så ud af at man skal bruge et eller andet Sync-værktøj og for at det skal virke, skal man tænde for muligheden for Outlook på emailen


    Problemet er så, at den mulighed har jeg ikke.. Og kan se i deres hjælpe-sektion at muligheden kun er der for Apps for Business eller Apps for Education.. Fandt frem til at Business koster 50$ om året, hvilket ikke er så galt, men det må helst ikke koste noget - hvis det altså kan lade sig gøre


    Det lyder måske som et dumt spørgsmål, da jeg godt kan se at man skal betale for Business og det kræver Business for at få muligheden.. Men jeg undrer mig stadig over at det ikke er emailen der koster, men muligheden for at bruge Outlook.. Så måske jeg har misforstået noget..?


    Jeg er ikke interesseret i alt det andet man får med en Business-profil.. Så det ville være spild at betale 270 kr om året, når jeg kun vil på min mail med Outlook

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Jamen bruger du så også Gmail gennem Google Apps? Jeg troede også det var så nemt, men man får ikke lov at sende emails.. Man kan godt læse dem dog


    Jeps, er du HELT sikker på du har sat alt helt ligesom i guiden? Evt slet kontoen i Outlook og tast det hele ind igen. Kan være der er noget du har overset.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Amen altså.. Den korte version: Nu virker det..


    Den lange version: Jeg spottede i guiden at man skulle tænde for IMAP på selve gmail-kontoen.. Prøvede så lige at se om den mulighed var der og søreme så.. Så alt det andet jeg har læst på Google Apps egen hjælpe-sektion ved jeg ikke lige hvad går ud på.. Men nu virker det i hvertfald..


    Godt jeg spurgte så :) tak for hjælpen

  • Google sync virker desværre ikke i den gratis udgave.


    Men som skrevet tidligere, så er det højest sandsynligt at der er et problem i din konfiguration. Har du indstillet porte korrekt og valgt den korrekte kryptering?


    //CyberOpz

  • Ja det var netop det der Sync værktøj Google Apps siden ville have mig til at bruge.. Og der skulle man være betalende kunde..


    Men hvad er det så man får ud af det Sync værktøj? For nu kan jeg bruge Outlook, uden at skulle betale og uden at skulle bruge et eksternt program først


    Problemet er forresten løst.. Som jeg skrev i forrige indlæg skulle jeg bare tænde for IMAP direkte i gmail-kontoen

  • Altså sync værktøjet fungerer lidt ligesom et MAPI link som ved hostet exchange.


    Den sørger for at sync'e dine mails, kontakter og kalender elementer.


    Du kan dog gøre det semi sync selv. Der er udover Google Sync også Google Calendar Sync. Det sørger for at sync'e dine kalender emner op i Google Calendar. Kontakt personer kan du eksportere fra Outlook og importerer dem i gmail. Derudover kan du benytter IMAP til at håndterer dine mail og mapper i gmail.


    //CyberOpz