Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 24. august 2011, 20:34

Hey , har lige et par spørgsmål jeg håber i gider hjælpe med ,
ville godt ind på skat og se om jeg kunne få nogen kørsel penge , har arbejdet i farum i et halvt år nu , og kommer selv fra sydhavnen , så ved ikk om det overhovedt kan betale sig for mig , at ordne det inde på skat? Men er rimelig ny på dette område omkring skat og alt det der , så håber på i eventuelt gider guide mig igennm :)

spørgsmål 1 . Hvilken "fane" skal jeg trykke på inde på skat?

Spøgsmål 2 : Hvad gør jeg så derfra?

Håber der er en der gider hjælpe mig :9xo

---------> Macbook <-----------

2

onsdag, 24. august 2011, 20:50

Du finder oplysningerne under "Befordring", men dit arbejde indberetter automatisk til skat hvor meget du har kørt ud fra dine arbejdsdage * afstand * 2, dog først fra x antal km om dagen så vidt jeg husker

3

onsdag, 24. august 2011, 21:30

Jeg har faktisk aldrig oplevet at mine arbejdspladser har indberettet det.

Du kan få kørselspenge hvis du har over 24km retur, og under befordring er der en beregner hvor du kan skrive din adresse, din arbejdsadresse og antal arbejdsdage ind, hvorefter den beregner dit fradag og indfører det i skemaet.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

onsdag, 24. august 2011, 21:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af Karga
Du finder oplysningerne under "Befordring", men dit arbejde indberetter automatisk til skat hvor meget du har kørt ud fra dine arbejdsdage * afstand * 2, dog først fra x antal km om dagen så vidt jeg husker

Har arbejdet mere end 20 år i byggebranchen nu og altid kørt til arb og jeg har heller ikke hørt om nogen der har indberettet noget anndet end jeg selv på selvangivelsen. :)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

5

onsdag, 24. august 2011, 22:31

Nå så må jeg ha været helt speciel :P nu lige med byggebranchen, hvor man ikke nødvendigvis møder ind på samme adresse hver dag, der skal man nok selv sørge for at holde styr på det

Men sådan som jeg har fået det forklaret, så burde det ske automatisk, når arbejdsgiveren indberetter indtægt.. Ud fra det har SKAT antallet af arbejdsdage og ud fra CVR-oplysningerne har de også adressen man arbejder på.. Men om det er noget helt nyt eller om arbejdsgiveren skal godkende det ved jeg ikke

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (24.08.2011, 22:32)

6

torsdag, 25. august 2011, 08:58

@ sunshine2003 : du skal opgive det på din selvangivelse, hvis du først opgiver det nu så kan det godt være du skal ha fat i told og skat for at få din kørsel bagud udbetalt.

du skal som Jacobask skriver have 24 km tur / retur. du må vælge den vej der er mest hensigtsmæssig for dig at tage , det er den der er hurtigst for dig rent tidsmæssigt, du behøver ikke tage den korteste !

@ Karga : mig bekendt har man altid skulle indberette det selv på sin selvangivelse, så jeg tror det er dig der er heldig at din arbejdsgiver indberetter det

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
PS3
Wii

7

torsdag, 25. august 2011, 21:45

Jeg har også altid selv skulle indberette det.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD Green) / Nikon D750

8

fredag, 26. august 2011, 05:43

Okay, så jeg kan ikk bare gå ind og ændre det nu ? Og så få kørsels penge bagud betalt ?

9

fredag, 26. august 2011, 05:57

Flyttet.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

10

fredag, 26. august 2011, 07:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af sunshine2003
Okay, så jeg kan ikk bare gå ind og ændre det nu ? Og så få kørsels penge bagud betalt ?

prøv!? Der er en grænse for hvor langt man kan gå tilbage, men jeg kan ikke huske den (mener det er 2 år).

/ask

11

fredag, 26. august 2011, 15:42

okay, men det er også kun fra marts af , der begyndte jeg i det her firma , hvis jeg skriver kørsels penge nu , skal jeg så gøre det igen inden året slutter?

12

fredag, 26. august 2011, 15:57

Når jeg intaster ruten , tar den ruten somom jeg var i bil , men jeg tar jo toget , hvordan kan man finde kilometer tallet med det offenlige?

13

lørdag, 27. august 2011, 12:49

Den tager altid bilruten.
Ikke noget du kan ændre.
Om du så cykler på arbejde, får du stadig for at ha kørt i bil, selvom der er 50km hver vej.

-Hvis jeg var dig, havde jeg bare ventet med at indberette til årsopgørelsen kommer.
Er næsten sikker på at du ikke får penge fra de andre måneder alligevel, før engang til April.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

14

lørdag, 27. august 2011, 13:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af urbananen
-Hvis jeg var dig, havde jeg bare ventet med at indberette til årsopgørelsen kommer.
Er næsten sikker på at du ikke får penge fra de andre måneder alligevel, før engang til April.

Det gør han heller ikke, men fradraget bliver justeret ind resten af året så det kommer til at passe.

/ask

15

søndag, 28. august 2011, 08:23

Så jeg kan saktens gøre det nu? Den skriver hvor mange dage det er , skal jeg så bare skrive de dage jeg har arbejdet der ind til vidre ? Hvornår skal jeg så skrive resten af dagene? Hvis jeg arbejder der resten af året ?

16

søndag, 28. august 2011, 19:51

Du kan vælge at skrive et estimat nu, og så rette det endeligt til når din årsopgørelse er klar til foråret.

/ask

17

søndag, 28. august 2011, 19:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af sunshine2003
Så jeg kan saktens gøre det nu? Den skriver hvor mange dage det er , skal jeg så bare skrive de dage jeg har arbejdet der ind til vidre ? Hvornår skal jeg så skrive resten af dagene? Hvis jeg arbejder der resten af året ?

du skal skrive alle dagene

fradraget bliver fordelt ud over resten af året

18

mandag, 29. august 2011, 15:53

okay , nu tror jeg snart jeg har den :D ....

Så jeg skriver bare resten af de dage der er tilbage af året?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.