Skal det være muligt at købe og sælge online accounts på Tweak.dk?

  • Da vi overvejer at lave et sub forum til køb og salg af online accounts, vil vi høre hvad stemningen er på siden. Via vores nuværende forum regler tillader vi det ikke.


    Men skal vi åbne op for det. Hvad synes du?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Hvilke slags online accounts drejer det sig om.
    Og er det overhovedet lovligt at vidersælge online accounts?


    Det burde du da vide, du slettede jo den sidste tråd om emnet.
    Det er ikke ulovligt at sælge accounts, måske bryder det EULA men det er jo bare en aftale mellem bruger og firma. Man kan mest se den som en gentlemans aftale og ikke andet.


    Jeg har ingen problemer med det, bare det er et separat underforum.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS


    Det burde du da vide, du slettede jo den sidste tråd om emnet.
    Det er ikke ulovligt at sælge accounts, måske bryder det EULA men det er jo bare en aftale mellem bruger og firma. Man kan mest se den som en gentlemans aftale og ikke andet.


    Jeg har ingen problemer med det, bare det er et separat underforum.


    Det vil være et seperat underforum under køb og salg

  • Jeg ser ingen grund til at folk skal få lov til at bytte/sælge deres EULA beskyttede kontoer her på tweak.dk. Om noget, så burde de rapporteres til deres respektive ejere og bannes bukseløse :razz:


    Når det så er sagt, så er der nogle MMO'er der tillader dette - f.eks. kan man sælge characters i EVE uden at bryde deres EULA - de har tilmed et forum dedikeret til dette på det officielle forum.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Jeg ser ingen grund til at folk skal få lov til at bytte/sælge deres EULA beskyttede kontoer her på tweak.dk. Om noget, så burde de rapporteres til deres respektive ejere og bannes bukseløse :razz:


    Når det så er sagt, så er der nogle MMO'er der tillader dette - f.eks. kan man sælge characters i EVE uden at bryde deres EULA - de har tilmed et forum dedikeret til dette på det officielle forum.


    det er mig bekendt KUN lovligt at sælge sin account via Eve's eget system da der handles i ISK ( pengene fra eve ) og ikke i real life money !


    det der er tale om her er jo at man skal kunne købe med rigtige penge, og det vil uden tvivl resultere i en ban hvis Spil producenterne opdager dette !


    jeg har ikke personligt noget imod at der vil blive oprettet en tråd her på tweak til det, jeg synes bare det ville være ærgeligt at vi her på tweak får det til at se legitimt ud og så der er nogle der får bannet deres accounts fordi de er blevet handlet.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii


  • Det har intet med lov at gøre, det er bare kun velset af folkene bag EVE at man bruger deres system, det er skam særdeles lovligt at gøre det alligevel.


    Så du er ikke bekendt med noget...


    Og det er helt legitimt at gøre det.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • her er taget direkte fra eve onlines forum


    Buying or selling an account


    Can I buying or sell EVE Online accounts?


    Account transfers are expressly forbidden, as per article 3 of the EULA. Accounts found to have changed hands may be transferred to their original owners, or banned permanently, at the discretion of the GMs. This includes accounts bought and sold on online trading services such as eBay.


    Please note that sharing your account details is also a violation of the aforementioned EULA.


    It is however possible to move individual charcters between accounts via the character transfer option in the account management pages.


    If you are thinking about buying or auctioning a character for ISK, check our forums for more information.


    så uanset hvad du mener SShadowS så vil det medføre en masse bøvl for den nye "ejer"


    men det er vel med andre ord kun "ulovligt" i selve spillet og muligvis ikke rent juridisk, så man får nok ikke andre problemer end at man har mistet sine penge og sin account

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • jeg vil sige det kommer jo anpå reglerne for hvilke online accounts det er, jeg har ik selv noget imod det hvis det dem som udvikler spillene ik har så er det fint nok med mig, hvis de siger man ik må ja så skal det jo respektere, længere er den ik :9xo

  • Det er så sjældent at det sker at nogen mister en account på den måde, men det kan ske ja.


    Dog er det jo op til køber om han vil løbe den risiko, ligesom det er ved alle andre handler med dele uden garanti på siden.
    Vi lukker jo heller ikke tråde med salg af vare uden garanti fordi køber løber en risiko. Så længe den danske lovgivning ikke har nogen problemer med det så ser jeg ingen grund til at lege sæderligheds politi.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • EULA'er er vel bare en slags sikkerhedsnet for spiludviklerne..? De forbeholder sig rettighederne til at slette kontoerne, hvis folk overtræder EULA'en, men bruger den muligvis kun i tilfælde af groft misbrug.. Tror ikke Blizzard og skaberne af EVE er særligt bekymrede over at folk sælger en konto, det ændrer jo bare hvem der sidder bag skærmen og det kan måske endda gøre at der beholdes en betalende kunde..


    Jeg er lidt ligeglad med salg af onlinekontoer.. Hvis ikke man kan gøre det her, så kan man jo bare gøre det 500 andre steder..

  • Dyas: Jepper - min fejl. Jeg glemte at nævne at det skulle være for ISK. :boxed:


    Karga: Hehehe - ork jo. De slår hårdt ned på hjemmesider der sælger kontoer og karakterer, da det ofte er scams for at få adgang til folks kontoer og stjæle items og penge. Hvilket giver dårlig PR og en masse arbejde for deres support.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Karga: Hehehe - ork jo. De slår hårdt ned på hjemmesider der sælger kontoer og karakterer, da det ofte er scams for at få adgang til folks kontoer og stjæle items og penge. Hvilket giver dårlig PR og en masse arbejde for deres support.


    Kilde?
    Har set folk der er blevet bannet, men ikke hjemmesider som er blevet stoppet så lyder mest som et rygte og ikke noget reelt.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Karga: Hehehe - ork jo. De slår hårdt ned på hjemmesider der sælger kontoer og karakterer, da det ofte er scams for at få adgang til folks kontoer og stjæle items og penge. Hvilket giver dårlig PR og en masse arbejde for deres support.


    Det er vel også netop det grove misbrug jeg snakker om.. At der er et subforum på Tweak til salg af kontoer, kan vel ikke sammenlignes med en dedikeret side til salg, som så i stedet scammer brugerne

  • Jeg svarede udelukkende på spørgsmålet omkring hvorvidt firmaerne gør noget ved konto salg - hvilket de gør. Uanset om det er "privat brug", eller hele firmaer der gør det.


    SShadowS: Nu kender jeg kun selv WoW indgående, og dér plejer fremgangsmåden at være mere politi-similær. I stedet for at ramme klonsiderne, så går de efter bagmændene, og får lukket hele netværk, i samarbejde med de lokale regeringer. Der er også honeypot aspektet i det, i og med at hvis de kan infiltrere netværkene, så kan de logge alle salg, og slå til når de mener at de har nok til at slå hårdt nok ned til at folk tænker sig om inden de gør det.


    - Eller sådan har jeg i hvertfald fået det forklaret efter lange snakke med GM'er og Teknikere. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Jeg svarede udelukkende på spørgsmålet omkring hvorvidt firmaerne gør noget ved konto salg - hvilket de gør. Uanset om det er "privat brug", eller hele firmaer der gør det.


    Kilde?

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • jeg tror vi alle er mere eller mindre enige om at det juridisk er lovligt at sælge sine accounts.


    jeg synes jo bare at det er en smule problematisk at den køber der køber en account herinde risikerer at få den banned i samme øjeblik han vil bruge den, så hvis tweak beslutter at oprette et forum til salg af accounts så synes jeg man i introen skal gøre det klart hvilke risisi der er ved dette.


    jeg kan oplyse at jeg 2 gange har fået bannet min eve account idet de mente den var hacked da jeg logger på fra 2 forskellige ip adresser... så jo de holder skam godt øje med hvad der foregår. jeg kender også til accounts der bliver låst hvis der flyttes større værdier fra denne over til en anden account uden nogen modværdi.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Jeg svarede udelukkende på spørgsmålet omkring hvorvidt firmaerne gør noget ved konto salg - hvilket de gør. Uanset om det er "privat brug", eller hele firmaer der gør det.


    SShadowS: Nu kender jeg kun selv WoW indgående, og dér plejer fremgangsmåden at være mere politi-similær. I stedet for at ramme klonsiderne, så går de efter bagmændene, og får lukket hele netværk, i samarbejde med de lokale regeringer. Der er også honeypot aspektet i det, i og med at hvis de kan infiltrere netværkene, så kan de logge alle salg, og slå til når de mener at de har nok til at slå hårdt nok ned til at folk tænker sig om inden de gør det.


    - Eller sådan har jeg i hvertfald fået det forklaret efter lange snakke med GM'er og Teknikere. :)


    Det du snakker om der er jo folk der har sat et WoW univers op på pirat servere

  • Jeg vil sige at med mindre der er tale om ulovlige ting så synes jeg det skal være lovligt og sælge sine ting her på tweak, vi ser jo jævnligt rc-biler og den slags gadges, brugte sofaer osv, så ja online accounts genere mig ikke, dog synes jeg det skulle laves under en undergruppe i salgs forummet da jeg ikke gider se på dem når jeg leder efter et godt hardware køb =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW