Fullrate: Gebyr for flytning af adresse

  • Jeg skal indenfor den kommende tid flytte i ny lejlighed, og derfor skal min internet forbindelse også flyttes, som i øjeblikket leveres fra Fullrate.


    Jeg ser så på deres webside at det koster 99kr at skifte til en ny adresse 8o


    Nu er jeg ganske vist nordjyde, men er det kun mig der synes det virker fjollet at en kunde (og kunde igennem 3 år faktisk) skal BETALE for at få lov at forblive kunde når man flytter adresse?


    Alternativet for Fullrate er jo at jeg forlader dem og derfor mister de de 209kr jeg giver hver mdr.
    Eller får min kæreste til at oprette internet hos dem i hendes navn på den nye adresse.


    Hvad siger i, er jeg forkert på den? Har sendt en mail til dem, men vil jo gerne høre andres meninger også :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • tjaa nu skal der tekniker ud og fysisk koble en op ude på centralen, så 99,- er da en ganske ok billig pris. Man kan så diskutere om en gammel kunde skal betale, men fortjenesten hos Fullrate er ikke den største, så flytninger er måske ikke noget de har lyst til at betale.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg ville bare opsige, og så oprette igen, hvis det da er billigere.
    Har ofte undret mig over de dumme gebyrer.
    Det koster vidst også 99 at nedgradere hastighed hos yousee, men stadig gratis at opsige, og ofte gratis at tilmelde sig.


    Skulle nedgradere hastigheden for min svigermor, og det endte med at vi bare skiftede selskab, fra Yousee til Skyline, og det var da det bætte gebyr som delvist gav os sparket. Selv om det er små penge, er det irriterende penge

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Sikker på der skal en tekniker ud og fysisk lave ændringer?
    Det jeg ikke helt sikker på nemlig.


    Men good news, har netop modtaget en creditnota fra fullrate med -99kr.
    Der var ingen beskrivelse eller noget som helst, den kreditnota er det eneste "svar" jeg har fået tilbage fra dem :P Men nu er flytningen da bestilt.


    Ganske fin service, selvom et svar sammen med kreditnotaen nok havde været en god ide :P


    EDIT: Efter lidt tid kom der en seperat mail:
    Hej David


    Tak for din e-mail.


    Grunden til at det opkræves et gebyr i forb. med flytningen er, at dette er stor udgift for os og at det kræves at der bliver sendt en takniker ud på den gældende central.


    Jeg vil dog gøre en undtagelse i dit tilfælde, da jeg kan se at du har været kunde i lang. Jeg har derfor hermed oprettet en kreditnota på 99.-


    Lille stavefejl i "tekniker" men vi er vel alle mennesker :)


    Men så fik vi da slået fast at de faktisk skal have en tekniker ud :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Sikker på der skal en tekniker ud og fysisk lave ændringer?
    Det jeg ikke helt sikker på nemlig.


    jeps det er jeg :) Var selv ude med dem da jeg var hos TDC. Så 100% sikker - der skal sådan set to ud, med mindre det er kort afstand du flytter. En til at pille det ned på den gamle adresse og en til at sætte det op det nye sted. Det tager vel ca. 10 mins tid pr. gang.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Men good news, har netop modtaget en creditnota fra fullrate med -99kr.
    Der var ingen beskrivelse eller noget som helst, den kreditnota er det eneste "svar" jeg har fået tilbage fra dem :P Men nu er flytningen da bestilt.


    De har tydeligvis læst lidt på deres churn lektie og gerne vil beholde kunder længere. Godt for dig :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Tror godt de kan nøjes med 1 tekniker da jeg flytter ca. 1.3km i følge krak :P

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg synes altid Fullrate er til at snakke med. For nylig skrev jeg til dem at jeg ikke mente det var i orden at jeg som eksisterende kunde skule betale 400 kr for at få en trådløs router, når nye kunder fik den gratis. De sendte så en gratis router samt pakkeseddel til at sende den gamle retur.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Det er da alligevel god service


    Bestemt, og det dna siger lyder også rigtig fint.


    Jeg er generelt super tilfreds med fullrate, håber det fortsætter på den nye adresse (ville være øv hvis forbindelsen er ustabil der).

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Selvom du nu har fået svar - og ikke skal betale de 99 kr. så vil jeg alligevel henlede din opmærksomhed på hvad TDC ta'r for samme service - så kan du jo selv vurdere om 99 kr. er billigt sluppet eller ej ;)


    http://kundeservice.tdc.dk/pri…gtag=p_help_abo_flyt_pris


    WOOOOW!!! AVS! :boxed:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    WOOOOW!!! AVS! :boxed:


    Indeed 8o


    Fullrate skriver at det tager op til 4 uger, men fik bekræftelse et par timer efter at flytningen var bestilt, på at det vil ske d. 1. september hvor jeg har bestilt til - Super! :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Huh ... vi betalte intet for at flytte vores kabel-tv internet i foråret. 8o

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er jo stadigvæk TDC der ejer kobberet, så det er selvfølgelig også deres teknikere. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det er jo stadigvæk TDC der ejer kobberet, så det er selvfølgelig også deres teknikere. :)


    Og det er jo stadigvæk TDC der ejer Fullrate, sååå :)
    Men det er ganske vist 2 forskellige firmaer.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    vil næsten væde med at du fik flytningen gratis fordi du spurgte til det.


    Så de for det til at lyde som om at du jo er ganske speciel og skal selvfølgelig have special behandling og derved tænker at det er jo et godt firma at forblive kunde ved


    Selvfølgelig, det jo god PR for dem :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    vil næsten væde med at du fik flytningen gratis fordi du spurgte til det.


    Så de for det til at lyde som om at du jo er ganske speciel og skal selvfølgelig have special behandling og derved tænker at det er jo et godt firma at forblive kunde ved


    Hvad havde du ellers forventet...?


    Alle skal som udgangspunkt betale for flytning = mange penge, nogle enkelte der beder om at blive fri for det = lille beløb mistet + god omtale - sammenlagt er det lidt færre end mange penge og der er god omtale oveni :)

  • Som ansat i en anden udbyders tekniske support, må jeg tage hatten af for Fullrate i den her sammenhæng. De er gode mod trofaste kunder.


    Vores router røg også af en dag - den lyste og prøvede at finde forbindelse, men fandt aldrig noget selvom alle kabler/forbindelse virkede. Skrev en mail til dem, fik svar næste dag, fik routeren dagen efter igen.. Alt virker! - Og det er altså kun en bærelinje til VoIP..


    OT: det er meget almindeligt at betale for flyt. Der skal åbnes for signal, checkes kablerne stadig fungerer og signalet sendes rigtigt :)