Falsk markedsføring hos yousee?

  • Hey!


    sad lige og kiggede lidt rundt på yousees side og faldt over hvad man kan bruge deres forskellige hastigheder til: http://yousee.dk/Bredbaand/Om_…eder/Hastighedsguide.aspx
    Kan man nu ikke spille over nettet med en 8/1Mbit forbindelse? Kan man ikke se DrNU og sputnik medmindre man har en 30/3Mbit? Jeg har selv en 15/1 Mbit fra yousee, og kan da streame DrNU og sputnik ligeså tosset jeg vil. Er det ikke falsk markedsføring når de anbefaler så store forbindelser, når man sagtens kunne klare det med mindre?

  • Det var ihvertfald nogle latterlige anbefalinger - Jeg har kun 8/1Mbit og syntes nu det går fint med både at spille poker, og game online ...

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Hey!


    sad lige og kiggede lidt rundt på yousees side og faldt over hvad man kan bruge deres forskellige hastigheder til: http://yousee.dk/Bredbaand/Om_…eder/Hastighedsguide.aspx
    Kan man nu ikke spille over nettet med en 8/1Mbit forbindelse? Kan man ikke se DrNU og sputnik medmindre man har en 30/3Mbit? Jeg har selv en 15/1 Mbit fra yousee, og kan da streame DrNU og sputnik ligeså tosset jeg vil. Er det ikke falsk markedsføring når de anbefaler så store forbindelser, når man sagtens kunne klare det med mindre?


    Det er deres anbefalede produkter til en bestemt gruppe. Der er ikke noget galt i det. Ja, man kan klare sig med mindre end deres anbefalinger, men det er jo det det er... anbefalinger. Det er ikke falsk markedsføring, der er forskel. Hvis YouSee sagde at du ikke måtte købe mindre end 30Mbit for f.eks. online tv, så ville der være noget galt i det. Men der er intet galt med den måde de sætter det op på der.
    Deres anbefalinger giver måske ikke 100% mening, men man har jo ret til at danne sig sit eget billede af deres produkter.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Jojo, men syntes at deres anbefalinger er helt hen i vejret! De anbefaler en 30/3Mbits for at være flere computere på, har min stationære, 2 bærbare og 2 telefoner på min 15/1 og det kører da bare, uanset om damen sidder og ser Camilla fucking Plum på dr nu, samtidigt med at jeg gamer.


    Deres anbefalinger er som forventet, de ønsker naturligvis at give folk en god hastighed og oplevelse online. Så nytter det jo ikke noget, at sælge og anbefale den laveste hastighed til alt jo.


    Du er da velkommen til at skrive til dem og fortælle at du ikke er enig i deres anbefalinger.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Kunne være man skulle overveje det. Men syntes nu stadig at jeg har en fin oplevelse på nettet med 15 Mbit, nok også fordi jeg ikke har haft og brugt hurtigere. Nej det nytter ikke noget, at sælge og anbefale den laveste hastighed til alt, men syntes alligevel at det er for højt sat. Kunne jo godt give indtryk af at man ikke kan game på en 8 Mbits forbindelse. Kan da huske tilbage i the good old days hvor jeg spillede counterstrike på et 56k modem men okay, havde heller ikke den fede ping...

  • Ved ikke om man kan beskrive det som falsk markedsføring, men der er jo nogle der nok vil hoppe på den, men så er det jo godt at man ved lidt om sådan noget? :P


    Noget andet er -

    Quote

    For 30 Mbit/3 Mbit, 40 Mbit/4 Mbit og 50 Mbit/5 Mbit har YouSee indført en fair-use-grænse.
    Kun kunder med et månedligt forbrug på mere end 200 GB pr. måned vil være omfattet af fair-use-grænsen.
    Med fair-use-grænsen har YouSee ret til at gribe ind overfor kunder, hvis forbruget i en måned overstiger 200 GB.
    Hvis YouSee vurderer, at forbruget for den enkelte kunde er uforholdsmæssigt højt, forbeholder YouSee sig ret til at begrænse kundens brug af tjenesten.


    200 GB? Nogle som lige kan definere hvor meget det er?
    Vi har 2 computere hvor min bror og jeg, næsten sidder konstant på nettet, hvor mange GB er det, når de bliver brugt til gaming, YouTube + alt det andet?
    Jeg ser næsten også altid på livestream, mest Ustream.


    Og nej, vi downloader ikke, og hvis det hænder, så er det enten lovligt (Steam, WoW, Origin).


  • Well lige pt.


    Quote


    Vi sender fair-use-grænsen på orlov. For vores forbrugsmåler virker p.t. ikke, så du kan ikke måle dit forbrug. Og da fair-use-grænsen afhænger af dit forbrug, er det mest rimeligt at fjerne fair-use-grænsen, mens vi arbejder på en ny forbrugsmåler.


    Til gaming er det ikke særlig meget, det bruger næsten ikke noget trafik. Til spildownloadsne, så står der typisk hvor meget man henter ned når den går igang. Så der kan man følge lidt med.
    I kan prøve at hente DUmeter og se hvor meget trafik i bruger på en måned (indtil YouSees egen kommer op at køre igen. Den er mere præcis)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Well lige pt.



    Til gaming er det ikke særlig meget, det bruger næsten ikke noget trafik. Til spildownloadsne, så står der typisk hvor meget man henter ned når den går igang. Så der kan man følge lidt med.
    I kan prøve at hente DUmeter og se hvor meget trafik i bruger på en måned (indtil YouSees egen kommer op at køre igen. Den er mere præcis)


    Vil jeg lige prøve, tak :)


    Havde ikke lige set at de ikke bruget det lige nu, men hvis vi så skifter her næste måned, så kan det være de bruger den igen næste måned igen..


    /edit
    Hov, er det kun download, eller også upload de tæller? :P


  • Hvis den ikke gør kan du altid finde en anden. :) Bare søg lidt rundt på Google, evt efter "Network bandwidth monitor" eller sådan noget.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Vil jeg lige prøve, tak :)


    Havde ikke lige set at de ikke bruget det lige nu, men hvis vi så skifter her næste måned, så kan det være de bruger den igen næste måned igen..


    /edit
    Hov, er det kun download, eller også upload de tæller? :P


    De tæller vist på begge ting som "total trafik"

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • I det hele taget vil man få svært ved at opnå 200GB trafik om måneden medmindre man sidder og seeder torrents konstant


    Det skulle da lige være hvis man nyder streamet HD content online dagen lang, men i spil osv. kommer du aldrig derop...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Juraen arbejder med et princip om "god markedsføringsskik" - grænsen mellem direkte løgn og hvad det er acceptabelt er altså flyttet i retning af, at en delvis sandhed godt kan ulovlig i henhold til juraen, hvis den ikke reflekterer "god markedsføringsskik".


    Om markedsføringen er falsk kan jeg ikke vurdere, men noget kunne i hvert fald tyde på, at de er i et grænseområde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Juraen arbejder med et princip om "god markedsføringsskik" - grænsen mellem direkte løgn og hvad det er acceptabelt er altså flyttet i retning af, at en delvis sandhed godt kan ulovlig i henhold til juraen, hvis den ikke reflekterer "god markedsføringsskik".


    Om markedsføringen er falsk kan jeg ikke vurdere, men noget kunne i hvert fald tyde på, at de er i et grænseområde.


    Det syntes jeg ikke helt det er, de vil nemt kunne holde sådan en der hvis der skulle blive problemer. Eneste jeg lige mener kunne flyttes er "se film og tv online" den kunne også fint være under en 15mbit eller lavere. Men igen de har sikkert tænkt buffer tid ind, som man også skal tage højde for. Man kan også fint "streame" en 720p video på et 56k modem, dog er ens buffer tid nok ikke den fedeste :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Det syntes jeg ikke helt det er, de vil nemt kunne holde sådan en der hvis der skulle blive problemer. Eneste jeg lige mener kunne flyttes er "se film og tv online" den kunne også fint være under en 15mbit eller lavere. Men igen de har sikkert tænkt buffer tid ind, som man også skal tage højde for. Man kan også fint "streame" en 720p video på et 56k modem, dog er ens buffer tid nok ikke den fedeste :)


    Du har sikkert ret. Jeg skriver også kun at de arbejder i et grænseområde :) Jeg har ikke forstand på internet, kun jura - og kan derfor - som jeg også skrev - ikke vurdere det. :P

  • Jeg sidder med en 4/1mbit.
    Kan sagtens se film over Youtube, og game online ;) .


    -Hvis man kigger på deres anbefalinger for 1år siden, så den jo helt anderledes ud.
    Der stod næsten det samme i anbefalingerne, men hastighederne gik nærmere fra 2-15mbit.


    Vi sidder ofte 2 på nettet, og det er først hvis damen sidder og hører musik fra youtube, at jeg synes det begynder at blive problematisk at spille online, men ikke umuligt.


    Kan kun se at 30mbit er gavnligt hvis man vil hente meget store filer.
    Det svarer trods alt til at hente en ukomprimeret blue-ray film direkte.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Ja jeg har heller ikke problemer NOGEN steder med min 15/1. Om noget så burde Yousee tage sig sammen og lavet en 10/10 forbindelse. Er SÅ træt af at der spares på uploaden...de ( ) får :finger:


    Jeg tolker guiden som at være at lodret løgn. Det er tydeligt at de prøver at lokke kunder til en højere forbindelse end de har brug for - ikke noget nyt fra TDC's side af...

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ja jeg har heller ikke problemer NOGEN steder med min 15/1. Om noget så burde Yousee tage sig sammen og lavet en 10/10 forbindelse. Er SÅ træt af at der spares på uploaden...de ( ) får :finger:


    ja upload kunne godt få et lille puf i den rigtige retning.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Jeg tolker guiden som at være at lodret løgn. Det er tydeligt at de prøver at lokke kunder til en højere forbindelse end de har brug for - ikke noget nyt fra TDC's side af...


    tjaa ville du have de skulle sige at 1Mbit er fint til alle også nedgradere alle forbindelser - fordi hvem har brug for mere. Deres guide er måske ikke 100% korrkt, men den er og bliver jo en guide. Der er ingen der siger at man SKAL! købe en højere forbindelse.


    Og hvordan ville du drive en virksomhed, hvis du ikke prøvede at lokke folk til at købe en lidt større hastighed end de har brug for. Dette er jo ikke kun noget TDC gør, det gør alle virksomheder der vil tjene penge.


    I din verden burde vi vel alle leve i DDR (ja ok overdrivelse fremmer forståelsen)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Nej selvfølgelig ikke - deres tidligere fremgangsmetode med at vise hvor hurtigt sider indlæste på forskellige forbindelser og lign. Fint nok - det viser fordelene ved at have en hurtigere forbindelse, uden at "lyve".


    Jeg har det på samme måde med de fleste telefonreklamer hvor de lige skal skrive med småt at prisen faktisk ikke er 1.- men ~5,000. Godt så - Men det rører mig ikke personligt. De påvirker ikke mig på nogen måde og jeg bruger da gerne et kvarter på at forklare familien at de ikke har brug for den kodyle 50/50 forbindelse for at kunne se katte hoppe rundt på youtube uden at internettet går død. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |