Har du været værnepligtig??

  • Hej alle




    Imorgen, d. 1. august skal undertegnede aftjene sin værnepligt i skive, ved ingeniørregimentet. Men kom til at tænke på, hvor mange af jer, har været inde og springe? Har i evt. nogle gode råd, dem der har været inde, har hørt fra flere at jeg skal huske at have make-up fjerner med, til at fjerne krigsmalingen :)



    Andre med nogle gode råd??


    Mvh

  • En rulle sportstape er guld værd når du går langt. Kom det omkring og under hælen, samt under fodbalden, så kan du gå meget længere uden at få vabler ;) (Husk at kom det helt op på oversiden af foden, så ikke du går og træder på en irriterende kant)
    Desuden kan et par indlægssåler også være rigtig gode, da støvlerne godt kan være lidt hårde i bunden. (du kan evt tage dem fra dine FUT-sko).
    Og så ellers sov alt hvad du kan nu her, for du får IKKE nok den næste uge :razz:

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    En rulle sportstape er guld værd når du går langt. Kom det omkring og under hælen, samt under fodbalden, så kan du gå meget længere uden at få vabler ;) (Husk at kom det helt op på oversiden af foden, så ikke du går og træder på en irriterende kant)
    Desuden kan et par indlægssåler også være rigtig gode, da støvlerne godt kan være lidt hårde i bunden. (du kan evt tage dem fra dine FUT-sko).
    Og så ellers sov alt hvad du kan nu her, for du får IKKE nok den næste uge :razz:



    sportstape, godt råd.


    Mht. søvn går det nok, jeg har det bedst med 4-5 timers søvn, og det tror jeg da nok man skal få om natten? :)

  • Jeg skal selv ind om 1 år i Esbjerg, så jeg følger lige med her. :) Glæder mig!

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Få styr på at lægge tøj sammen,
    når du møder dine værelseskammerater, få styr på hvordan det skal foregå, rengøring, skabe(de skal alle være ens)
    få gået støvlerne til hurtig, evt, ta dem med hjem i weekenden, og bruge dem lidt, og husk nu at pudse støvler hver dag, i starten, gør støvlen "blødere" ergo mere behagelig,
    hvis du kan få tilsnusket dig noget elektrikertape er det guld værd, når du skal have styr på stropper mm. på basis og rygsæk.
    En god soldat sover når han kan, 20 min hvil, betyder 20 min søvn :ph34r:
    makeupfjerner/ren sæbe/barberskum, er godt når der skal fjernes sløring, husk nu kun koldt vand.
    lad vær med at drikke dig i hegnet om torsdagen, for fredag er der morgenløb(ikke alle kaserner/HBU hold)
    der er sikkert meget mere men hvad jeg lige kan komme i tanke om nu :cheers:


    Edit: få købt dig et armbåndsur, behøver ikke koste alverden, men det er en fordel hvis det kan, vise tiden i mørke, og har et stopur. evt noget alarm, så man kan vågne igen ;)



  • Et ur er faktisk en god ide, har ikke et, har altid brugt min mobil til at se klokken. Men sådan et digitalt ur med vækkeur, der kan holde til vand kan ikke koste alverden, så det skal jeg have anskaffet mig også, god ide.

  • Du får nok også behov for et par gode løbesko, for forsvarets udleverede kondisko er ikke fem flade værd.


    Du skal også kunne barbere tæt, ellers hedder det tørbarbering under stueeftersyn ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand
    Du får nok også behov for et par gode løbesko, for forsvarets udleverede kondisko er ikke fem flade værd.


    Du skal også kunne barbere tæt, ellers hedder det tørbarbering under stueeftersyn ;)



    Har et par rigtig gode løbesko, som jeg tager med. Mht. barbering, så bruger jeg skraber, og det bliver jo rigtig tæt, men må man slet ikke have bakkenbarter? For dagen efter jeg har barberet mig, får man jo lidt, er det ikke godkendt? Sgu træls at skulle barbere sig hver dag, eller skal jeg skaffe mig en maskine ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand
    Du får nok også behov for et par gode løbesko, for forsvarets udleverede kondisko er ikke fem flade værd.


    Du skal også kunne barbere tæt, ellers hedder det tørbarbering under stueeftersyn ;)


    Både og, det komemr an på om han er en af dem der får det nye FUT tøj, hvis man får det gamle røde sæt så er jeg enig, men forsvaret har været ude og bruge penge, og alle os fastpersonel, har fået nyt idrætstøj, og for engangs skyld er det noget der virker, ved dog ikke helt præcist hvad værnepligtige får i deres "pakke" men os fastansatte har fået
    Træningsdragt (bukser & jakke)
    løbe tights
    lange løbe tights
    T-Shirt svedtrans.
    Lang Tynd trøje svedtrans.
    Shorts
    Sokker (tynde løbe)
    New Balance Løbesko (tilpasset efter fodtype)
    Indendørssko (ukendt mærke)


    som bonus info kan jeg så os fortælle at fiberpels, termobukser, det hvide undertøj(bukser trøje), hvide underbukser, grønne t-shirts, kampskjorten, er blevet skiftet ud med noget sort undertøj, trøjer & bukser.


    og så OT så vil jeg lige nævne at barbermaskine er det bedste, da hvis du fejler barbering er nemmer at starte den op end at tørbarbere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Lidt træls ikke at kunne finde sin indkaldelsesordre :$



    fundet:)



    Er der nogle der ved hvor hårdt det bliver fysisk? For ved godt, at man burde have trænet op til, har jo fået tilsendt et lille forslag til et træningsprogram, men det har jeg altså ikke fået gjort, jeg er ikke i dårlig form, men er heller ikke i topform, men kommer man ikke rimelig hurtigt efter det??


  • Jeg vil sige at det kommer hurtigt, jeg var heller ikke i topform, men heller ikke i verdens dårligste, men det kommer hurtigt, men det skader ikke at du tager lidt mavebøjninger, armstræk, kropshævninger & løber lidt, jo bedre form du er i jo nemmere bliver det ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cas123


    Jeg vil sige at det kommer hurtigt, jeg var heller ikke i topform, men heller ikke i verdens dårligste, men det kommer hurtigt, men det skader ikke at du tager lidt mavebøjninger, armstræk, kropshævninger & løber lidt, jo bedre form du er i jo nemmere bliver det ;)



    yep det rigtigt, men svært at gøre sin form meget bedre, når det er imorgen man skal ind :) Men har da været ude at løbe, kan sagtens løbe 7-10km på en nogenlunde tid uden at stoppe med at løbe, så tror da heller ikke at jeg er den med den ringeste form, når jeg kommer derind :)

  • Aldrig i livet, er os blevet erklæret uanet bla. dårlig hørelse på højre øre det var primært derfor, men jeg vil sku heller ik ind så det er jeg sku glad nok for :clap: