Bryllup dresscode

  • Hejsa , skal snart til bryllup , og er lidt i vildrede omkring dresscode , har søgt på Google , men kan ikk rigtig finde en hjemme side med alle reglerne , så blir lidt forvirret , så håber i kan hjælpe eventuelt kender i en hjemme side med alle reglerne , eller måske kandu dem i hovedt :)
    Når men damen må ikk ha , rå Hvidt , eller off White på , heller ikke rødt , men hvad med manden ? Der står ingen ting i invitationen om dresscode ,
    er det så lige meget hvad jeg som mand dukker op i ? Habit ? Smooking ? Jakkesæt ? Kjole og Hvidt ? Hvad er ok ? Slips butterfly ? Er det lige meget som mand hvilke farver jeg har på ? Tænkte nemlig på at tage en baise habit på , går det ?:) håber i gider hjælpe :)

  • Hej


    Smoking i kirke er et no-go (banlyst) hvis man virkelig ønsker smoking, kan man skifte inden den efterfølgende middag. Husk man må bare ikke være pænere klædt end gommen.
    Et pænt jakkesæt/Habit og slips høre sig til, gerne i afdæmpede farver. Kjole og hvid skal aftales med Gommen, kan gøres hvis man er forlover og begge er enige om udseende. Men som gæst er det vidst kun i royalt øjmed at kjole og hvid benyttes.



    /Avartar

  • Det kommer meget an på omstændighederne. Jeg var til bryllup på Kalmar slot i Sverige for nogle uger siden og der havde man selvfølgelig jakkesæt på. For nogle år siden var jeg til bryllup i et festtelt slået op ved en spejderhytte. Der var det lidt mere afslappet stil hvor jeg personligt havde en løsthængende skjorte og pæne bukser på (selvfølgelig stadig rimelig pænt klædt på).
    Men med et jakkesæt træder man aldrig helt ved siden af.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Klat barberet og trusseløs. :dance:

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Habit er buks og jakke lavet i samme stof og farve, som regl med en vest under af samme kulør.
    Smoking er som regl sort buks og jakke med kant af blankt silke, ligeledes har buksen en stribe blankt silke i press linien. Hertil kommer den klassiske butterfly, kan følges med et skærft af samme farve.


    /Avartar

  • nu skal jeg også til bryllup og jeg tænkte et jakkesæt sort jakke og sorte bukser, lilla skjorte.. og et slips.. jeg var også bange for at man blev for shiny.. men håber da det går med det her :P