Manglende konkurrence på TDCs Webspeed

  • Er jeg den eneste der har en dårlig smag i mundvigen over TDCs Webspeed.


    Nu har jeg haft TDCs 256/64 Webspeed forbindelse i snart et år og i den tid er den månedlig ydelse ikke faldet endnu!! Hvis hastighed så bare var blevet forøget ville det være acceptablet, men nej!!


    Prisen for oprettelsen er godt nok faldet, men det får man ikke mere DL hastighed for. Ser man på DSL forbindelserne på fastenettet, er både den månedlig ydelse og hastigheden enten faldet i pris eller steget i DL hastighed!! Jeg husker da CyperCity fordoblede deres DL hastighed fra 512KBit til 1024Kbit uden ekstra omkostninger.


    Jeg synes, det lugter MEGET af manglende konkurrence på kablenettet, som stort set er delt mellem TDC og StofaNet!!


    Hvad mener I?


    PS: Jeg kan kun snakke for min egen forbindelse, da jeg ikke har holdt øje med de øvrige forbindelser.

  • tjaa der kunne vel altid være plads til en udbyder mere men det vil kræve et tredie net og det koster penge og tror ikke at nogen vil poste penge i det.


    Priserne ligner hinanden meget og det er sådan set fint nok.


    Webspeed 512/128 - 339kr
    TDC aDSL 512/128 - 359kr
    Stofa Flatrate 765/128 - 425kr


    Man kan jo håbe at der sker noget i fremtiden - har hørt lidt små ting i hjørnerne men ikke noget fast endnu. Så hvis en udbyder gør noget er de andre nødtil at følge med jo. Nu skal den sidste "krig" lige slappe lidt af så vil der sikkert ske noget igen jo

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Jeg mener stadig, at næsten et år uden ændringer i enten prisen eller hastigheden aldrig ville have forekommet på fastnet forbindelserne. Jeg mindes, at en 256/64 forbindelse for omkring et år siden kostede 356 kr. eller deromkring. Idag kan man få den dobbelte hastighed for de penge, hvis ikke mere.



    Til din pris sammenligning:
    Ser man på CyperCity kan man få en 1024/128 Kbit/s til 395 kr. Det er godt nok et tilbud lige nu, men stadig, sådanne tilbud kunne der godt være nogle flere af på TDCs Webspeed. Ydermere har CyperCity prisnedsættelser d. 15 februar. Man kan se der er konkurrence på fastnet markedet. Det mener jeg ikke der er på kabelnettet. Man kan enten være tilmeldt TDC eller stofa. Hvis man så bare kunne vælge mellem de to uden at flytte adresse, vil man kunne få lidt konkurrence.

  • Det kan du have ret i - men sådan så det nu også ud med aDSL markedet i mange år i starten.
    Men hvis der kommer yderligere nedsættelser på aDSL markedet vil Webspeed sikkert følge med, hvad Stofa så gør er jo op til dem :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Man kan håbe der snart sker noget på kabelnettet. Man kan hurtigt blive misfornøjet over Webspeed, når priserne på fastnet forbindelserne falder og hastigheden stiger.


    Da priskrigen på DSL var på sit højste havde jeg regnet med, at det ville forplante sig til kabelnettet, men nej.


    Men igen, hvorfor skulle TDCs sænke priserne de har jo monopol på deres del af kabelnettet, ligesåvel som Stofa har på deres del. Det burde være muligt for andre udbyderer at leje sig ind på TDCs kabelnet, ligesom man gjorde ved fastnettet for at få mere konkurrence.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TreyPocca
    Jeg mener stadig, at næsten et år uden ændringer i enten prisen eller hastigheden aldrig ville have forekommet på fastnet forbindelserne. Jeg mindes, at en 256/64 forbindelse for omkring et år siden kostede 356 kr. eller deromkring. Idag kan man få den dobbelte hastighed for de penge, hvis ikke mere.



    Til din pris sammenligning:
    Ser man på CyperCity kan man få en 1024/128 Kbit/s til 395 kr. Det er godt nok et tilbud lige nu, men stadig, sådanne tilbud kunne der godt være nogle flere af på TDCs Webspeed. Ydermere har CyperCity prisnedsættelser d. 15 februar. Man kan se der er konkurrence på fastnet markedet. Det mener jeg ikke der er på kabelnettet. Man kan enten være tilmeldt TDC eller stofa. Hvis man så bare kunne vælge mellem de to uden at flytte adresse, vil man kunne få lidt konkurrence.


    Så skift da hvis du er udtilfreds... Hvor svært kan det være ?... :] .... Bliver jo ikke bedre af at være en brokkerøv. *G* :))


    Hop dog over til ADSL ....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Avartar
    nu er det jo således at det ikke er alle der har en fastnet tlf. så er kable net alternativet jo.


    ... og ?... Det havde jeg heller ikke da jeg havde CYBERCITY .... :))


    Fastnet Tlf er ikke et krav... ;)

  • Jeg kan kun sige at jeg har overvejet at skifte, men til hvad? Har ikke midlerne til at få installeret en fastnet forbindelse og en oprettelse.


    Men det budskab jeg ligesom prøver at få igennem er, at ALLE andre internet udbydere har ændret deres aborment mod det bedre det sidste år. Selv StofaNet har fortaget ændringer!! Bare ikke TDCs Webspeed!! Og igen taler jeg kun for min egen aborments type(256/64).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten



    Fastnet Tlf er ikke et krav... ;)


    Men nødvendigt mange steder for at få adsl, ligesom tdc's "bærelinie" :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TreyPocca
    Jeg kan kun sige at jeg har overvejet at skifte, men til hvad? Har ikke midlerne til at få installeret en fastnet forbindelse og en oprettelse.


    Men det budskab jeg ligesom prøver at få igennem er, at ALLE andre internet udbydere har ændret deres aborment mod det bedre det sidste år. Selv StofaNet har fortaget ændringer!! Bare ikke TDCs Webspeed!! Og igen taler jeg kun for min egen aborments type(256/64).


    Tja, hvis du er utilfreds, så prøv og se om du kan få CyberCity .... Der behøver du ikke have en fastnettelefon... Bare kablerne er der og du ikke bor ude på lars tyndskids marker, så er der jo en fin chance for at du kan få dem som ISP...


    Dit budskab er vel også fint nok hvis du havde henvendt dig til "TDC WEBSPEED" med den på en kontruktiv måde.... ;) .... Hvis du så ikke får noget ud af det, så er det jo bare at skifte til noget andet hvis du er utilfreds....


    Jeg kan ikke se det store problem i det .... Hvis du ikke har penge til at få noget ordenligt, så er det jo ikke din ISP´s skyld...

  • Mit budskab er at manglende konkurrence skader forbrugerne. Havde TDC og StofaNet været i direkte konkurrence havde kabelnetmarkedet set anderledes ud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvad bygger du det på ?...


    Telefon opkald til CC for under 14 dage siden,
    der kunne ikke leveres adsl til den adresse jeg bestilte uden at der var fastnet.


    Og tdc's grund finder du forskellige steder :)


    Code
    1. BredbåndBredbånd og ekstraudstyr (hjælp ?)TDC Bredbånd forudsætter et Fastnet/TeleTid/ISDN abonnement eller en telefonlinje (bærelinje), enten
    2. hos TDC eller andet teleselskab. Forbrugsafregnet bredbånd kan kun sælges til kunder med TDC Fastnet, TDC TeleTid eller TDC ISDN



    http://privat.tdc.dk/loesninger/familie/bestil/?p=1


    http://www.kandu.dk/dk/news/373327/groupid/30102

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WeedStream
    Telefon opkald til CC for under 14 dage siden,
    der kunne ikke leveres adsl til den adresse jeg bestilte uden at der var fastnet.


    Lyder underligt for jeg .... og andre jeg kender har haft CC uden at have fastnet-telefon.... :))


    Sikker på du ikke misforstod dem ?... Eller du bor måske ude på lars tyndskids marker hvor der ikke er kobber i væggene ?... Det kunne jo forklare sagen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TreyPocca
    Mit budskab er at manglende konkurrence skader forbrugerne. Havde TDC og StofaNet været i direkte konkurrence havde kabelnetmarkedet set anderledes ud.


    Nånå... Så siger vi det...


    Uanset hvad, så brokker du dig jo, så jeg ser ingen grund til at oplyse dig lidt. ;)


    Håber bare du gør noget kontruktivt ved det istedet for at sidde og mugge over at verden ikke er som du vil have den ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Lyder underligt for jeg .... og andre jeg kender har haft CC uden at have fastnet-telefon.... :))


    Sikker på du ikke misforstod dem ?... Eller du bor måske ude på lars tyndskids marker hvor der ikke er kobber i væggene ?... Det kunne jo forklare sagen...


    Jeg misforstod dem helt sikkert ikke, andgående det andet med at jeg bor langt ude, så var hun flink nok til ikke at
    nævne muligheden for det ;), nej jeg bor godt nok ikke i det indre københavn, jeg er fra 4600 Køge,
    men kragerne flyver da lige 5 km længere sydpå inden de vender, ca ude ved herfølge :D