Omvendt racisme

  • Er på det sidste stødt på dette ord , men er det overhovedt et ord ? I min verden kan man ikk bruge dette ord, enten er man racist ( lige meget hvilken hudfarve man er ) ellers er man ikke , det var efter jeg så denne video , hvor er udlændinge sviner en gammel dame til i toget , og folk kommenterer ham som at være " omvendt racist " som der i min verden er det samme som ikke at være racist .... Hva siger i ?


    http://m.youtube.com/index?des…l=US#/watch?v=lIYCHml5xBA

  • Giver dig helt ret, en racist er en racist, quote fra wikipedia "Racisme er en videnskabelig og politisk ideologi, som rangordner mennesker i forskellige grupper efter biologisk "race".

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • hvis man er omvendt rasist så er man virkelig sød ved dem der ikke ligner en selv og virkelig endern ved dem der er som en selv.. det må vel være definitionen på en omvendt rasist.. og jeg er helt enig med jer ia tdet er et tåbeligt ord på linie med opkvalificering....

  • Dasjap har jo givet dig den rigtige definition på en racist, men ordet bliver jo brugt lidt i flæng i dag, da det jo anses for at være et skældsord osse, af langt de fleste mennesker.


    Jeg kender i hvert fald ingen i min omgangskreds, som ikke ville føle sig voldsomt trådt over tæerne ved at blive kaldt for det, altså sådan helt alvorligt.


    Jeg blev lige selv udsat for sådan en satan igår eftermiddag nede på gågaden, da jeg jo ikke kommer oprindeligt fra Danmark eller jo det gør jeg, men jeg ser ikke dansk ud hvis du forstår.


    Jeg vil mene at en omvendt racist må være en som går til yderligheder, for at blive opfattet som en der er åbensindet og inderst inde er utrolig snæversynet alligevel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Det må vel være fordi racisme ofte går hånd i hånd med diskrimination af minoriteter.. Så omvendt racisme må være når minoriteten diskriminerer majoriteten? :)


    Racisme defineres ikke i henhold til om det gøres af en minoritet eller majoritet, da det egentlig er hvis du behandler folk anderledes (nedværdigende, respektløst) pga. de er fra en anden kultur, ser anderledes ud eller ting i den dur.
    Omvendt racisme er hvis du laver en forfordeling pga. Race, kultur, etc. Ligesom opkvalificering der blev nævnt før. En ting der kvalificerer sig ville jeg mene er Affirmative Action i USA hvor man skal hae en vis kvote af evt. Minoriteter.


    Hvis jeg er racistisk overfor nogen, så er jeg racist - og omvendt hvis det er mg der er offer for racisme. Dette uanset om jeg er en del af en majoritet eller minoritet.


    At sige man er omvendt racist, som i eksemplet med damen i toget er helt ved siden af.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Siger ikke at der skal være minoriteter indblandet ved racisme, siger bare at det ofte går hånd i hånd..


    Kan se hvad du mener, og tror jeg misforstod din tidligere post :)
    For uanset hvor vi befinder os i den moderne verden, så vil vi jo altid have nogen der betragtes som minoriteter/majoriteter i et eller andet henseende :)
    Og racisme kan jo ikke forekomme, hvis ikke der er nogle nævneværdige forskelle på de implicerede individer :)
    Så vidt er jeg helt enig :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H