Miltbrands afløser

  • Er jeg den eneste, der frygter at vi i den nærmeste fremtid vil se en stigning af trussels/forgivningsbreve med tyske agurker?


    Kan huske frygten for breve med hvidt pulver, men jeg er begyndt at screene min post for agurkeskiver :S
    Det er sq hårdt lige midt i eksamensperioden :S

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Åh, nej.. De har allerede weaponized det.. Vi er da heller ikke sikre længe ad gangen mere :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • spis da din agurk. spis da dine bønnespirer. spis da din kylling.


    helt ærligt man.. det er blevet for meget.. medierne kører det vildt op.


    bare min mening. jeg spiser det som jeg spiste før alt det her pis.

  • Jeg trór sgu at trådens oprindelige indlæg blev skrevet med et sarkastisk smil. :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madan
    spis da din agurk. spis da dine bønnespirer. spis da din kylling.


    helt ærligt man.. det er blevet for meget.. medierne kører det vildt op.


    bare min mening. jeg spiser det som jeg spiste før alt det her pis.


    Vi døde jo alle også af influenza A, det er i hvert fald hvad medierne fortalte mig!

  • JA, det er jo ganske skræmmende.. Men mest den mediestorm der er omkring det :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Vi døde jo alle også af influenza A, det er i hvert fald hvad medierne fortalte mig!


    ja hvis SARS ikke fik dig først :P
    og som jeg altid har sagt.. grøntsager er usunde :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    og som jeg altid har sagt.. grøntsager er usunde :D


    well... alt er usundt hvis ikke man nyder det med måde :roller:


    for ikke at nævne at stort set ligemeget hvad man æder/ryger/drikker så kan man få kræft af det :)


    stoler ikke på sundhedsstyrelsen og hvad de udtaler sig om, har da ædt bl.a. mangen en portion af tartar og koldskål der ikke er lavet på pasteuriserede æg uden problemer.... kan da godt være jeg har en mave af stål, men salmonella findes ikke i ALLE æg, ligesom det heller ikke er samtlige agurker der er inficerede.


    anden ting er jeg spiser kun sjældent økologisk (modsat økoædere tænker jeg på de sultne afrikanere X(). For det første kan det ikke betale sig, og for det andet dræber pesticiderne også nogle af de mere harmfulde baktusser (heriblandt diverse strains af e. coli, som findes i meget lort... plus øko gødning = kolort, som btw forurener mere end kunstgødning).


    så mine 2 cents: lyt ikke til medierne og æd hvad der finder dig ret. :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    så mine 2 cents: lyt ikke til medierne og æd hvad der finder dig ret. :)


    På nær menneskekød, da dette kan gøre dig til en Wendigo :S


    Ville bare lige sige det, så der ikke er nogen der lige smutter ud og snupper en menneskesteak efter at have læst i tråden her.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Det var da noget af nogle beskyldninger. Hvorfor forurener kolort mere end kunstgødning? Jeg vil da mene at diverse sprøjtemidler og andre hyggelige giftstoffer, som bliver brugt til at slå ihjel, er langt mere unaturligt og vel derved er forurenende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Det var da noget af nogle beskyldninger. Hvorfor forurener kolort mere end kunstgødning? Jeg vil da mene at diverse sprøjtemidler og andre hyggelige giftstoffer, som bliver brugt til at slå ihjel, er langt mere unaturligt og vel derved er forurenende.


    det er så et kompromis man må tage... skal man lade være med at sprøjte eller skal man sørge for at alle kan få mad på bordet.


    formålet med at sprøjte er for at forhindre sygdomsangreb på planterne, og som du nok ved, så kan vi ikke spise syge planter... sygdom giver derfor mindre udbytte fra marken, ergo er der færre der kan få mad på bordet. Hvis alle gårde i verden konverterer til økologisk dyrkning anslås de kun at kunne levere mad til ca. 4.5 milliarder mennesker.


    Det jeg siger er at sprøjtegifte etc. er med til at forhøje udbyttet af hver mark, modsat økologi, der hedder at gå tilbage til den gammeldaws metode.


    angående gødning, findes der mange typer kunstige og naturlige typer, thing is, hvis vi tager NPK gødning som eksempel, så har vi små "korn" med Nitrogen, fosfor og kalium... i princippet en koncentreret energibar til planterne. Gylle indeholder det samme men også en masse andet, desuden udskiller det gasser hvis det for lov til at ligge og gære... granted disse gasser kan bruges til biogas osv., men hvad hvis gyllen havner i grundvandet (som desuden er det vi her i landet drikker af).
    det jeg prøver at sige er at lort indeholder noget mere end man tror.


    Desuden... så har du sikkert selv ædt løs af sprøjtet frugt og grøntsager da du var lille, du er da ikke død endnu :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Det jeg har lært, er at man først forurener når man tilføjer naturen noget som ikke forekommer den naturligt. Og her har vi jo kunstgødning som eksempel, hvor kolort jo fremkommer ganske naturligt, og i rigelige mængder endda. Ja, det er da klart at man kan høste biogas fra gylle, og det synes jeg også er en fremragende idé. Men så længe at der er masser af det, som ikke bliver brugt til det formål, så synes jeg lige så godt man kan bruge det som gødning.


    Mht. sprøjtning af planter, så er jeg enig i at det kan give en hurtigere høst, og derved et større udbytte, men det var ikke det jeg spurgte om. Det problem jeg har er bare, at vi udover at have noget mad i skrutten, også skal have noget at skylle efter med. Du siger selv at vi i Danmark drikker grundvand, men hvad gør vi så, hvis vi ender med at forurene grundvandet med diverse gifte, som vi egentlig ikke har lyst til at få indenbors?


    Der er jo desuden store dele af verden der er ret afhængig af den vand de får fra kilder i bjergene, som regel smeltevand. Her er det så bare trist, at isen er ved at forsvinde pga. global opvarmning. Derfor synes jeg det er ret så vigtigt, at vi holder vores grundvand rent, for der er allerede mange steder i verden som har problemer med rent vand.


    Og ja, jeg har spist masser af sprøjtede ting og sager, og kan da heller ikke sige mig fri for at jeg stadig gør det. Men jeg er af princip imod det. Det kan godt være det lyder selvmodsigende, men heldigvis er Danmark et land, der tilbyder forholdsvist mange alternativer til al vores kost, hvad enten det er økologisk, konventionelt eller produceret i et laboratorium. Og nej, jeg er ikke død, men nogle ting som jeg spiser og drikker tænker jeg alligevel lidt over. Personligt kunne jeg ikke finde på at købe æg eller mælk, der ikke var økologisk. Ikke pga. miljø, men pga. dyrevelfærd. Men det har jo ikke noget med emnet at gøre. Kun at jeg gør ting efter mit princip og min forforståelse.


    Men lad det nu ikke gøre os uvenner, vi har hver vores holdning, og det tror jeg er ret sundt :))