Støvsugere

  • Nu skal jeg ud og have mig en ny støvsuger.
    Og jeg har ikke mange penge at lege med så prøver at finde den bedste mulige til pengene.
    Jeg skal ikke over 1000kr..


    Jeg har "lært" at det er Sugeevne man skal gå efter og ikke bare motorkraft.
    Men nu har jeg faldet over en del der står Eleketronisk sugeevne. Hva betyder det?? er det Godt eller dårligt og hva er Max Sugeevne???


    anyone knows stuff?
    :rules:


    f.eks denne jeg syns ser okay ud til prisen.
    http://etilbudsavis.dk/tilbud/203510/miele-s2111mango/


    men ved ikke hva man ellers skal gå efter..

  • Hvis det er der i reklamen hvor der står "elektronisk sugestyrkeregulering" du mener, så er det bare at man kan skrue på effekten.. Det kan være nyttigt engang imellem, men ikke specielt vigtigt, jeg (øh jeg mener konen!) bruger altid fuld styrke


    Det er ikke så synderligt vigtigt at den kan suge helt vildt.. Har du gulvtæpper eller trægulv? Hvis det er træ kan du sagtens nøjes med en "dårlig" støvsuger, men den der du linker til ser da fin ud.. Min første støvsuger jeg købte da jeg flyttede hjemmefra havde kun 600W og det var lige i underkanten (hvis jeg altså havde gjort rent lidt oftere dengang)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Hvis det er der i reklamen hvor der står "elektronisk sugestyrkeregulering" du mener, så er det bare at man kan skrue på effekten.. Det kan være nyttigt engang imellem, men ikke specielt vigtigt, jeg (øh jeg mener konen!) bruger altid fuld styrke


    Det er ikke så synderligt vigtigt at den kan suge helt vildt.. Har du gulvtæpper eller trægulv? Hvis det er træ kan du sagtens nøjes med en "dårlig" støvsuger, men den der du linker til ser da fin ud.. Min første støvsuger jeg købte da jeg flyttede hjemmefra havde kun 600W og det var lige i underkanten (hvis jeg altså havde gjort rent lidt oftere dengang)


    hehe ja det kender jeg godt.. min sidste var på 1000 men overheatede og døde..
    Jeg har begge dele gulvtæpper og trægulv..


    Men på dem hvor de ikke reklamere med den sugestyrkregulering der står der den reelle sugestyrke jo.. så det virker lidt mærkeligt man ikke skriver MAX suge evne..

  • Miele ta du aldrig fejl af, har selv fået http://www.pricerunner.dk/pl/1…n-Priser?offer_sort=price til 1000 kroner på bud i punkt 1, det er fandeme lige før jeg skal ha ekstra søm i gulvtæpperne :razz: kig fårbi sådan en bix og spørg hvad de har eller få i løbet af et par uger

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Helt enig med ovenstående..


    Jeg har fået min mors gamle miele, da hun flyttede sammen med en som også havde en.
    Den er mindst 14år gammel, og suger som en drøm.
    -Ganske vidst har den været dyr, men alligevel, 14år.. Og den lever stadig i bedste velgående.


    Ud over det har jeg 2stk. Dyson i garagen.
    -De fungerer bare ikke nær så godt, til trods for den heftige pris.
    Men i garagen fungerer de helt perfekt til savsmuld, og andet skidt og møg.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Vi har osse en Miele, som er meget tæt på de 10 år, den har aldrig lavet noget forkert endnu, og kører lige så godt, som da vi fik den.
    Det kan godt være at Miele er lidt dyrere end de fleste, men de holder hele vejen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • det skal ikke lyde som om jeg sku ha interesse i Miele, sådan som jeg "reklamerer" for mærket :razz: men det er faktisk sådan, har jeg læst et eller andet sted, at Miele regner med og tester deres støvsugere til at holde op mod 20 år

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Vi har selv en Dyson, den fungerer bare + ikke noget med poseskift, man tømmer bare beholderen og vasker filterne i ny og næ.
    Men ellers, i mit barndomshjem havde vi også en Miele, der har aldrig været noget bøvl.


    det var sådan en uden pose jeg havde, og den døde så sgu efter et halvt år.. billig bras, så smed bare lortet ud.

  • Kan forestille mig at dyson er glimrende til hårde gulve.
    Gulvtæpper dur mine 2 i hvert fald ikke til.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • well hvis du har dyr i huset er dyson udelukket.. min mors døde efter meget kort tid pga hår i maskineriet.


    jeg har selv en nilfisk semi professionel maskine , den kostede godt nok 2000 men det er de bedste penge jeg har givet ud til en støv suger nogen sinde.
    mener det er sådan en her. modellen er i hvert fald meget tæt på.



    http://www.pricerunner.dk/pl/1…D-930-G-Sammenlign-Priser


    ellers kan jeg godt tilslutte mig koret af miele tilhængere :-) også... de holder i meget meget lang tid

  • Vi har en standard Miele støvsuger på 2000w. Og den suger fandme, så det vil noget! :) Vi havde en lille en før på de 600w tror jeg, og de kan overhovedet ikke sammenlignes.


    Min far havde en Miele i over 10 år også, så det kan sagtens betale sig at investere i sådan en.


    Den vi har nu er en magen til den her eller tæt på:


    http://www.wupti.com/Produkter…/Miele-S760-melongul.html


    Det virker sgu. ;)


    Ved godt du ikke vil over de 1000,-, så jeg synes du skal tage den til 900,- på tilbud. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().


  • du mener 699 som jeg selv linker til? :P

  • Jeg har heller ikke haft problemer med den i garagen, men på gulvtæppet i stuen, da kan jeg se stor forskel på Dyson og min gamle gamle Miele.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb