Ipad købt i udlandet

  • Hey,


    Jeg kunne godt tænke mig at vide hvis jeg køber en Ipad med 3g+wifi fra udlandet.. er det så ikke muligt at bruge den her i dk på 3g nettet??


    Jeg læste på apples hjemmeside de låser den til det land den er købt i.. er det rigtigt?? X(

  • Jeg skulle da mene at den kun bliver låst hvis du køber den sammen med et abonnement af en art...


    Men heldigvis er der noget der hedder jailbreak :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Jeg skulle da mene at den kun bliver låst hvis du køber den sammen med et abonnement af en art...


    Men heldigvis er der noget der hedder jailbreak :D


    true, selvfølgelig skulle den jailbreakes..


    men dette var blot fordi at kæresten (hun er fra norge) ville købe den i DK fordi den er langt billigere :D
    Men der stod bare at den blev låst til Det lands netværks.. men ja det er klart den bliver "låst" hvis du køber abb med til, men det går jeg ikke ud fra du er tvunget til hvis du køber den fra apple selv.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Der er da utroligt mange som købte deres Ipad 3G i Tyskland osv. og de fungerer da fint :)


    okay så er det ligesom på plads ;) hvis de altså taler sandt.. men takker :) så skal der bestilles ipad :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    okay så er det ligesom på plads ;) hvis de altså taler sandt.. men takker :) så skal der bestilles ipad :P


    Det er ihvertfald hvad jeg læste, da jeg selv købte en Ipad i Tyskland - dog uden 3G :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    Er det egentligt muligt at købe et mobil abb. f.eks oister til 69 om mdn, og så smide det i en ipad og bare tage brug for data trafikken?? :)


    Hvis du kan finde ud af at klippe et simkort til et microsim, så skulle der ikke være nogen problemer... man kan nemt skaffe en sim> microsim udklipper billigt

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Nogle telefirmaer tilbyder også at tilsende dig et nyt SIM-kort som micro. (Den nyeste iPhone bruger det jo bla. hvis jeg ikke husker fejl)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Nogle telefirmaer tilbyder også at tilsende dig et nyt SIM-kort som micro. (Den nyeste iPhone bruger det jo bla. hvis jeg ikke husker fejl)


    det er korrekt.. men det gør ingen forskel om det er et simkort med mulighed for at ringe også??
    f.eks kan jeg tage mit simkort fra min iphone 4 og smide i min ipad 2, og så kan jeg bare kører trafikken igennem på det kort??


    for det er jo "snyd" eftersom du kan få et billigere abb med fri data end et decideret data abb fra teleudbyderne..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    det er korrekt.. men det gør ingen forskel om det er et simkort med mulighed for at ringe også??
    f.eks kan jeg tage mit simkort fra min iphone 4 og smide i min ipad 2, og så kan jeg bare kører trafikken igennem på det kort??


    for det er jo "snyd" eftersom du kan få et billigere abb med fri data end et decideret data abb fra teleudbyderne..


    Tror da nu det er billigere at bare købe et mobilt bredbåndsabonnement? CBB eller Telmore har dem fx, og de er ikke specielt dyre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    Hmm så vidt jeg har fundet så kan jeg få et abb med data til 69 kr mdn.. det for jeg vidst ikke et data abb for med minimum 1gb data..
    eller tager jeg fejl?


    Tror det billigste er Bibob med 49 kr. om måneder for 500 mb data (herefter nedsættes hastigheden - du takseres ikke for overforbrug); og der oplyser du bare ved bestilling, at du ønsker microsim; det koster gratis ;)


    EDIT: CBB var vist billgere :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    Hmm så vidt jeg har fundet så kan jeg få et abb med data til 69 kr mdn.. det for jeg vidst ikke et data abb for med minimum 1gb data..
    eller tager jeg fejl?


    de fleste skruer bare ned for hastigheden når man kommer over 1GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    http://www.cbb.dk/mobil-bredbaand/om-produktet/
    http://telia.dk/mobiltbredbaand/tablets/abonnement/
    https://www.telmore.dk/mobilt-bredbaand


    CBB virker ret billigt :)
    Godt man har fået gratis 3 abonnement til sin iPad dog *blære blære* :D


    ja det er fandme snyd. hvordan kan det være??


    ville jeg også have :P elsker 3's forbindelse og netværk.. så ville være ideelt at have til ens ipad også..
    Men ja Bibob er nok det billigeste.


    skiftede bare fra dem netop pga af dækningen. men det kan man vel overleve til den pris..


    ja det er det nok.. hvem bruger cbb da?? TDC?
    CBB skruer jo ikke bare ned for hastigheden.. de charger dig bare endnu 49 kr.. blah


  • Telias er også ret billig, og der kan du få en 200mb pakke (ville være rigeligt til mig fx, da jeg har trådløst net på uni og hjemme, hvor jeg primært bruger min.)


    Det er gennem mit studie hvor vi alle har fået udleveret en iPad med hurtigt, ubegrænset 3 abonnement. Det er et forskningsprojekt som Nordjyske Medier har gang i, som vi blev udvalgt til at være med i. Den er gratis i et år, så længe vi skriver 2-3 linjers dagbog om ugen ( :))) og svarer på et spørgeskema 4 gange på det år. Og så kan vi sikkert beholde den når vi er færdige, kan ikke lige se hvad de skal med 500 brugte iPads :))