Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 12. april 2011, 08:38

Må indrømme, at undertegnet benytter sig fra tid til anden, at Dropbox, men er kommet i syv sind siden jeg læste denne artikel http://www.business.dk/tech-mobil/pas-paa-med-dropbox

hvad bruger Du?

2

tirsdag, 12. april 2011, 08:48

Ja, og nej....

Jeg benytter ofte dropbox, men det er ikke til deciderede følsomme oplysninger. Det er vel stort set sådan med alle løsninger i "skyen", hvis man vil være helt sikker skal man som udgangspunkt selv sørge for krypteringen.

Til "almindeligt" brug hvor man bare vil have simpel adgang til en række filer er det ikke noget der bekymrer mig synderligt, men på den anden side ville jeg ikke benytte dropbox til "følsomme" oplysninger (hvad det så end måtte være).

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

tirsdag, 12. april 2011, 09:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
Ja, og nej....

Jeg benytter ofte dropbox, men det er ikke til deciderede følsomme oplysninger. Det er vel stort set sådan med alle løsninger i "skyen", hvis man vil være helt sikker skal man som udgangspunkt selv sørge for krypteringen.

Til "almindeligt" brug hvor man bare vil have simpel adgang til en række filer er det ikke noget der bekymrer mig synderligt, men på den anden side ville jeg ikke benytte dropbox til "følsomme" oplysninger (hvad det så end måtte være).

/ask

Ja, jeg er helt enig, men følsomme data kan jo også være billeder, som man ikke ønsker at miste. Det er jo oplagt at gemme sine billeder på NAS, eksterne diske osv, men de kan jo også gå ned, eller blive stjålet osv.

Må indrømme jeg er ret vild med Dropbox, og ikke mener der er et godt alternativ - pris og GB

4

tirsdag, 12. april 2011, 09:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze
Ja, jeg er helt enig, men følsomme data kan jo også være billeder, som man ikke ønsker at miste. Det er jo oplagt at gemme sine billeder på NAS, eksterne diske osv, men de kan jo også gå ned, eller blive stjålet osv.

Når jeg tænker følsomme data så er det i retningen af data der ikke skal "ud". Jeg har det med dropbox som med alle andre medier. Hvis man ikke ønsker at miste data så skal man have backup.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

5

tirsdag, 12. april 2011, 10:06

Jeg bruger dropbox til alle mine personlige papirer, så at de ikke ryger hvis mine harddiske skulle bryde i brand spontant eller lign. - dog er al data krypteret med en relativt stærk kode, så jeg bekymrer mig ikke synderligt.

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

6

tirsdag, 12. april 2011, 10:51

Jeg er meget glad for DropBox, og sån en artikel er jeg nu ikke bange for. Men okay, nu har jeg jo heller ikke min netbank filer ligger derpå. Bruger den til skoleopgaver, og det er sådan set det.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

7

tirsdag, 12. april 2011, 16:14

har alt mit skoleværk liggende derpå og da jeg bruger en anden computer hjemme og praktik, så kan det jo simpelthen ikke være nemmere at tilgå filerne fra forskellige steder.

Har intet der kan koste mig penge at miste derpå.

8

tirsdag, 12. april 2011, 17:38

Har læst artiklen.. Hvorfor skulle man opbevare følsomme oplysninger ukryptereret anyway (det gælder langt fra kun for dropbox)? Der er ikke noget der forhindrer en i at kryptere indholdet af ens dropbox i øvrigt.
Og for det andet.. Ja ens password gemmes på computeren, så får en tredjepart adgang til ens maskine har han også adgang til passwordet.. Men uanset hvad har en med adgang til ens computer også adgang til ens ukrypterede filer.. Så hvilken forskel gør det?
Kan ikke se pointen i artiklen.

Linux.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pingvinen" (12.04.2011, 18:03)

9

onsdag, 13. april 2011, 12:13

Bruger som regel dropbox til at dele programmeringskode med holdkammerater og den slags... ellers lige til smådokumenter der skal transporteres mellem laptop, stationær og telefonen...

godt og vel 300 MB optages af mit seneste semesterprojekt... og I den sammenhæng er det nemmere at bruge frem for SVN, men man går også glip af visse features.

SÅ hvis man bare sørger for at sikkerheden er okay, så kan jeg ikke se at der skulle opstå de store problemer med dropbox

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

10

onsdag, 13. april 2011, 15:31

Bruger nu også Dropbox til dagligt, men kun til ting som man godt nok skal kede sig for at få et kick ud af at hacke. :))

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

11

onsdag, 13. april 2011, 17:07

Jeg bruger den også kun til skolesager. Nu har jeg så kun min bærbar tilbage, men da jeg havde en stationær, var Dropbox utrolig nyttigt at have. :) Jeg bruger det dog stadig til backup af mine ting og deling af skoleting med andre.

Vision S-Series S3768
Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
17.3” LED AntiGlare 1920x1080
Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
Samsung 830-Series 256GB
WD Scorpio Blue 640GB

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.