spørgeskema omkring netcaféer

  • Mangler nogle muligheder - du/i giver f.eks. ikke muligheden for IKKE at have besøgt en café indenfor det sidste års tid. ;)


    Edit: Så er den ellers besvaret. Gider ikke selv netcaféer da jeg har en udmærket PC derhjemme - eneste grund for mig til at hoppe ned på en café ville være hvis jeg var i udlandet/københavn, og ikke havde min bærbar (og internet) med, eller hvis nogle venner der ikke har Steam(+spil) vil spille noget.


    I Aalborg har vi vist kun en enkelt réel spillecafé tilbage - en lille sag der ligger midt i byen ved Bus og Tog terminalen - Boomtown har været lukket i mange år hvis det hjælper på dit spørgsmål. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Som HerrMansen er inde på der mangler muligheder :)


    F.eks.


    -Ja jeg har været på netcafe, men det er snart med at være før år tusind skiftet...


    Dog bliver jeg nød til at svare 1-2 gange inden for det seneste år :)


    -Går du i skole?


    Nu er det ikke alle i den danske befolkning som studerer, så betragter mit svar Andet som værende nej.


    Ud over det, så tror jeg det er mere og mere hyppigt at have egen computer derhjemme, med en fornuftig internet tilgang også.


    Da jeg gik på netcafe var det fordi, jeg selv derhjemme havde en udemærket PC men kun med ISDN forbindelse, så der var ikke særligt optimalt at spille..


    Jeg betalte typisk en pris på 10kr pr. time, eller 100kr for en hel dag... Der lavede man dog typisk en aftale med ejeren, at man betalte de 100kr, også var der en 5-6 timer også kunne man fortsætte ligeledes igen dagen efter på samme betaling :)


    Men det er jo rimeligt klart efterhånden at se at det ikke er særlig god forretning i netcaféer mere..

  • Der var (som andre har nævnt) for mange steder hvor svarmulighederne var noget begrænsede - så der ikke var mulighed for at svare korrekt, så den blev droppet....


    /ask

  • Jeg har besvaret, men synes lige i skal prøve den af selv, før i sender den ud til andre. ;) Eller evt finde en kammerat, som lige vil teste den for jer.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB


  • Dit spørgeskema mangler som flere påpeger muligheder.


    Men også spørgsmålet: "Hvad syntes du ubegrænset adgang bør koste?" Er det på ugebasis, dagsbasis, månedsbasis eller årsbasis? Det fremgår slet ikke.


    Spørgsmålet: "Hvor stort er dit forbrug på kioskvarer?" Er det relevant ifht. at besvare om netcafeer har en fremtid? I givet fald kræver det en anden vinkel OG en anden formulering.


    spørgsmålet: "Plejer du at tage folk med på netcafé?" Som det fremgår er det så ikke et ja/nej spørgsmål? Du lister en masse numre, men hvad betyder det?


    En hovedregel ved spørgeskemaundersgøelser er at der IKKE må være nogen former for tvivl om, hvad du mener!


    Derudover synes jeg du mangler nogle ganske centrale spørgsmål ifht. hvis du ovehovedet skal kunne vurdere om der er en fremtid for netcafeer.


    Jeg savner f.eks. spørgsmål som:
    Hvorfor går du IKKE på netcafe.
    Hvad kunne få dig til at gå på netcafe.
    Hvad er din opfattelse af netcafeer?
    Hvad bruger du en netcafe til?

  • jeg vil rigtig gerne svare på dit spørgeskema. Men du skal dog have rettet de ting, som de andre nævner, ellers er din information ugyldig, og derved ubrugelig.


    ;)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    jeg vil rigtig gerne svare på dit spørgeskema. Men du skal dog have rettet de ting, som de andre nævner, ellers er din information ugyldig, og derved ubrugelig.


    ;)


    +1

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC



    +2


    +4 (Har lige spist og føler mig lidt oppustet)

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    +4 (Har lige spist og føler mig lidt oppustet)


    Manglede også den mulighed :D


    Synes heller aldrig netcaféerne har det rette udstyr til mig. Det er derfor jeg selv arrangerer LAN på en skole et par gange om året.


    Og med programmer som TeamSpeak og de evigt forbedrede onlinemuligheder i spil, så er Netcafé ikke det man tager på for at game. Der er vel også en grund til at BoomTown ikke er mere :D


    Tilbage i 2001-2003 var jeg dog på Netcafé oftere, men nu er mulighederne som sagt helt anderledes som privatperson. Billigere PC'er, forbedret internet, online chat tjenester, flere har egne PC'er og kan deltage i større lans som SLAP, DUSK og mit eget MB-LAN (uden sammenligning dog) :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    +4 (Har lige spist og føler mig lidt oppustet)


    +5 (kom så Tweak, kan vi tælle til 100 :D)


    In any case, har kun været på netcafe en enkelt gang nogenside for et par år tilbage... var vist endda en boomtown i Odense


    Thing is, med en netcafé forventer folk at computerne virker og er så up to date at de kan rendere spillene flot, i god opløsning og med masser af detaljer. Da flere og flere mennesker har tid, råd og viden til at bygge/købe deres egen pc, så tror jeg ikke ligefrem at netcaféer kommer tilbage... det skulle da lige være som en kortvarig trend på grund af det sociale aspekt.


    Dog er netcaféer smarte nok hvis man er på farten og mangler en computer til at smide noget på fjæsbog eller sende nogle mails, men da flere og flere steder ligeledes har fri/relativt billig wifi og flere og flere folk har en smartphone eller lignende, så kan det også gøres derfra, altså ingen grund til at betale i dyre domme for at gå på netcafé

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • jeg droppede at svare på skemaet da jeg ikke kan give de rigtig svar da mulighederne mangler. Har fx ikke spillet. Og så mangler der også muligheden for 0 gange inden for det seneste år sammen med 0 spil.