Hvordan undgår vi flere "bemf" sager??

  • Vi kender jo alle sagen Aerial Vs Bemf, men hvordan undgår vi at handle med den slags tåber? Et forslag kunne vel være lidt a'la QXL med en form for karakterbog, fx kunne køber efter afslutning af en handel gå ind på sælgers profil og gi en karakter, skrive en lille bemærkning om handlens forløb. Dette gir' selfølgelig lidt arbejde til holdet bag Tweak, men de har vel heller ikke andet at gi' sig til :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jkl
    Vi kender jo alle sagen Aerial Vs Bemf, men hvordan undgår vi at handle med den slags tåber? Et forslag kunne vel være lidt a'la QXL med en form for karakterbog, fx kunne køber efter afslutning af en handel gå ind på sælgers profil og gi en karakter, skrive en lille bemærkning om handlens forløb. Dette gir' selfølgelig lidt arbejde til holdet bag Tweak, men de har vel heller ikke andet at gi' sig til :D


    man kunne også som køber købe over efterkrav...det gør jeg altid efter jeg var ude for noget i samme stil dog kun med 100 kr....!!!! :chain:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af b_ball
    man kunne også som køber købe over efterkrav...det gør jeg altid efter jeg var ude for noget i samme stil dog kun med 100 kr....!!!! :chain:


    Tja... Sælger somregl aldrig selv ting pr. efterkrav. Kun hvis det er nogen jeg "kender" .... og så er det jo lidt ligemeget. ;) .... Det koster jo også...


    Det med en karakter-bog er en fin idé, men på den anden side, så ville "Rate Other Users" jo være helt fint til også det .... Det er endda allerede bygget ind i forumet, men er bare ikke aktiveret så vidt jeg kan se.... Bare lige for at bringe det på bane igen... :))

  • Vær en go' borger, ikke fuske..
    Gå for at skabe sådan et helt overblik over alle hardware/software forums i DK, og banned Ip'en... eller noget i den stil!
    :]


    Hvad blev det egentlig til, med BEMF sagen?.. Endte det lykkeligt som jeg håbede? :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Noobie
    Vær en go' borger, ikke fuske..
    Gå for at skabe sådan et helt overblik over alle hardware/software forums i DK, og banned Ip'en... eller noget i den stil!
    :]


    Hvad blev det egentlig til, med BEMF sagen?.. Endte det lykkeligt som jeg håbede? :rolleyes:


    Til det første: Helt enig - ingen fusk. Med ærlighed kommer man længst 8)
    Til det andet: Forstår heller ikke denne gang helt hvad du mener :rolleyes:
    Til det tredje: Kig længere nede i trådene her i OffTopic. ;)

  • Syns det er trist det overhoved skal tages op det her! vi skal kunne stole på hinanden og ikke lave alle mulige karakterbøger :rolleyes:
    Syns ikke vi skal tage det så tungt vi har kun haft et enkelt eksempel med en dårlig bruger i Køb og salg men hundrede andre gode eksemple vi bare ikke høre om!
    Så tror ikke det er så slemt som nogen måske tror ;)

  • Tja - det drejer sig vel egentlig bare om tillid - vi skal sg* kunne stole på hinanden.


    Jeg var uheldig i min handel med Bemf, men vil dog ikke være paranoid ved fremtidige handler herinde. Derfor kunne jeg godt finde på at gøre det samme en gang til. Måske dog bare med én, der var lidt mere aktiv herinde, som jeg derfor også ville føle jeg kunne stole på.


    Derfor vil jeg da råde folk til at bruge deres sunde fornuft, når de handler. Hvis man er usikker på køber eller sælger, kan man jo bide i det sure æble og vælge pr efterkrav.


    Kunne ikke forestille mig at en bruger der har skrevet f.eks 1000 posts herinde, gad snyde for nogle hundrede kroner - Det er "hyggen" herinde sg* da for go til ;)


  • Enig.
    Er sgu da kun jerks der vil snyde for håndører.
    Hvis det var 1.000.000 kr ville jeg også snyde , he he.



    The_Unforgiven


  • ja det har du ret i, men jeg syns stadig man kunne lave en 'rate other users' bare for sikkerheds skyld. - Det er ganske vist sørgeligt at det er nødvendigt, men sådan er det nu engang, og det kan man lige så godt affinde sig med fra starten...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
    Enig.
    Er sgu da kun jerks der vil snyde for håndører.
    Hvis det var 1.000.000 kr ville jeg også snyde , he he.



    The_Unforgiven


    du ville altså bare skide på køberen og beholde det du havde solgt for 1 mio.??? :rolleyes:


    - Det synes jeg i den grad er forkert! jeg ville ikke snyde nogen så groft om det så var Bill gates formue jeg skulle tage imod...
    Jo mere du selv tjener ved at snyde, desto mere sårer du et andet menneske! Det ville jeg aldrig gøre, og det handler om moral - snyder du ikke så snyder du ikke!
    - basta!


  • Hold da op.
    Fået det forkerte ben ud af sengen???????????
    Men du vil gerne cykle imod ensretning og gågade?????
    Og "glemmer" at række armen ud når man drejer????????
    Hvis jeg fandt en mille , så beholdte jeg den!!!!!!!!!!!



    The_Unforgiven


  • fandt ??? - Jamen "hov", hvordan er du kommet over på fandt? det er jo ikke det vi snakker om...
    Bemf fandt jo ikke ligefrem Aerial's 800 kr, de blev forventningsfuldt tilsendt i slutningen af december, og dem beholdt Bemf, vel vidende om at det var møg-ubehøvlet :rolleyes:


    Man snyder desuden heller ikke ved at beholde noget man finder, så det er jo 2 vidt forskellige ting, jeg ved ikke hvordan du er hoppet over til et nyt emne lige pludselig...og nej jeg har altså ikke fået det forkerte ben ud af sengen, jeg blev bare forarget over hvis du syntes det var ok at snyde folk for store summer, men det var måske ikke hvad du mente? ;)


    og det med hvor- og hvordan jeg cykler kan jeg SLET ikke få til at hænge sammen med at snyde andre for millionbeløb...
    så undskyld jeg spørger men er du overhovedet vågen og trådt ud af sengen?? :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bobcat
    Handling via per efterkrav slår aldrig fejl. Ingen vare, ingen penge.


    Det kan skam godt slå fejl, hvis man virkelig vil snyde. Du kan jo ikke se hvad der er i pakken. Det ser du jo først, når du har betalt for den og åbner den. Er da trist, hvis der ligger en mursten i stedet for dit nye hardware. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jkl
    Vi kender jo alle sagen Aerial Vs Bemf, men hvordan undgår vi at handle med den slags tåber? Et forslag kunne vel være lidt a'la QXL med en form for karakterbog, fx kunne køber efter afslutning af en handel gå ind på sælgers profil og gi en karakter, skrive en lille bemærkning om handlens forløb. Dette gir' selfølgelig lidt arbejde til holdet bag Tweak, men de har vel heller ikke andet at gi' sig til :D


    hehe jo vi har masser at tage os til ;)

  • Som Aerial siger, så handler det om tillid. Jeg har tidligere handlet med en gut angående nogle ram, og de dukkede ikke op.... det var han ked af og betalte mine penge tilbage!..... så det er nu ikke altid men ender i en kedelig sag

  • Jeg synes nu at man kunne overveje at sætte et limit på for hvornår man har adgang til Køb/salg forummet.


    Det kunne fx være 50 eller 100 posts, så er der helt sikkert udelukket en fandens masse idioter der forsøger at snyde folk. Det der går igen og igen i disse sager er at brugeren som regel er helt nyoprettet, og derfor er der ingen der kender ham.


    Men det vi egentlig mangler er en Dansk udgave af "heatware" :cheers:


  • Damn, hvor kan du gøre meget ud af ingenting :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Det kan skam godt slå fejl, hvis man virkelig vil snyde. Du kan jo ikke se hvad der er i pakken. Det ser du jo først, når du har betalt for den og åbner den. Er da trist, hvis der ligger en mursten i stedet for dit nye hardware. ;)


    Skulle lige til og skrive noget ligende