told på pakke fra usa

  • jeg har fundet mig en rygsæk jeg vil have i usa.


    men man skal jo betale told af pakkens værdi men er det kun tasken eller tæller fragten med også


    tasken koster 110$
    fragten koster 80$


    nogen der kan hjælpe mig??

  • tak for linket


    men jeg kan ikke tyde deres sprog den skriver


    Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.


    skal jeg så også betale moms for fragten??


  • Ja, du kommer til at betale moms af fragten også. Og der komme vist også ofte et gebyr på for at pakkefirmaet skal håndtere opkrævning af moms og told. Derfor skal der ofte være ret meget at spare for at det kan betale sig at købe over nettet. Du kan evt. prøve at finde tasken indenfor EU. Det kan være det er billigere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vanto
    det sux jeg impotere jo ikke fragten...


    så skulle man også betale moms af sin flybillet hvis man fløj til usa og købte noget med hjem


    Fragten er en ydelse og derfor skal du også betale moms af den:) Det er det samme hvis du f.eks. køber konsulentydelser i udlandet som udføres i dk så skal der også betales dansk moms så vidt jeg har forstået det...

  • det er en taske der ikke kan købes uden for usa men den samlede pris vil ligge på 1500-1800kr og det får man ikke en rygsæk af den kvalitet eller design(brugervenlighed) for i danmark...

  • Er lidt nysgerrig. Hvilken taske er det?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Hehe :))
    Men ja, moms af fragten også. Lærte jeg på den hårde måde for et par uger siden.


    Nu der alligevel er gået OT i den, kan jeg ligeså godt spørge..


    Hvad er det nu det der ski-spil hedder? :)) Det' godt nok længe siden jeg sidst har set de ikoner!

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe


    Nu der alligevel er gået OT i den, kan jeg ligeså godt spørge..


    Hvad er det nu det der ski-spil hedder? :)) Det' godt nok længe siden jeg sidst har set de ikoner!

    <


    Hviken post er OT i denne tråd?????


    Men forstår ikke du/i har så svært ved de regler..


    http://www.god-ehandel.dk/told…-fra-et-land-uden-for-eu/


    Så kan vi så diskutere hvor meget mening det giver ;)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Spillet hedder Ski-Free - Jeg tror iøvrigt at han hentyder til at den der ræve rygsæk var OT, da den blev linket af en anden end OP, og som en joke. ;)


    @OP: Hvis du har noget familie i nabolandende kan du måske slippe for lidt af import udgifterne - er ikke sikker men en del af de der import udgifter er vist en dansk og ikke europæisk ting? (Vær velkommen til at rette mig. :9xo)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe


    Nu der alligevel er gået OT i den, kan jeg ligeså godt spørge..


    Hvad er det nu det der ski-spil hedder? :)) Det' godt nok længe siden jeg sidst har set de ikoner!


    Som HerrMansen var hurtig til at påpege, så er det legendariske spil SkiFree ja :D
    Hvis du googler lidt, kan du finde det til gratis download! :)

  • Som allerede nævnt så skal du betale moms af varen pris og af fragten samt betale et håndterings gebyr til det fragt firma pakken bliver sendt med.


    Det er ikke så længe siden af jeg fik en 50 liters ln2 dewar hjem fra USA og der var jeg så heldig ikke at skulle betale moms af fragten så slap noget billigere så lidt heldig har man lov til at være :)


    Men prøv at se om du ikke kan finde tasken inden for EU evt på ebay eller noget i den stil der køber jeg rigtig mange af mine ting.

  • Som det allerede er skrevet så er det:


    (pris+fragt)*1.25*1.xx + 250


    (hvor xx er toldsatsen for varen, tasker er vidst omkring 5-8%) og de 250 er opkrævningsgebyr. Hvis man handler for omkring 1500kr-3000kr så er en god fingerregel at du kan gange prisen på varen i $ med 10 og så har du ca. prisen hjemme ved dig selv. Det lyder af meget når kursen kun er 5.30, men med fragt+told+moms+andet så havner du deroppe alligevel.


    Så realistisk vil din taske komme til at koste omkring 1100 inden du har den hjemme (nok lige i underkansten hvis det kun er den du bestiller)


    /ask