Byggematrialer

  • Vi står i den situation, at vi skal have udskiftet taget på vores hus, som er en gammel Patricia ville.


    Tilbuddet fra håndværkeren er ca. 250.000kr inkl isolering, undertag, tagrender m.v.
    I den forbindelse har vi overvejet indkøb af materialer fra f. eks Tyskland, hvor rygterne siger, at man kan spare mange penge.


    Nok ikke et oplagt IT spørgsmål, men måske kender folk herinde andre, som har prøvet omtalte.

  • Må i godt selv købe materialer for håndværkeren? Og hvad nu hvis han ikke står inde for kvaliteten, og hvordan med levering?


    Tror næsten det bliver dyrere i sidste ende. Men tror derimod det er rigtig godt at købe i tyskland hvis man selv bygger/reparerer.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Må i godt selv købe materialer for håndværkeren? Og hvad nu hvis han ikke står inde for kvaliteten, og hvordan med levering?


    Tror næsten det bliver dyrere i sidste ende. Men tror derimod det er rigtig godt at købe i tyskland hvis man selv bygger/reparerer.


    Håndværkeren vil gerne smide selv købte sager på, og garantien er den samme indenfor EU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze
    Håndværkeren vil gerne smide selv købte sager på...


    Gælder det også hvis det er tyske produkter der bruges? så vidt jeg ved har de i mange tilfælde lidt andre mærker osv. end de danske, så der vil være forskelle.


    Spørgsmålet må næsten være, hvad siger håndværkeren til at gøre den slags? udover at han godt vil bruge de ting du køber? De fleste håndværkere har jo ofte en holdning til de produkter de bruger.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Gælder det også hvis det er tyske produkter der bruges? så vidt jeg ved har de i mange tilfælde lidt andre mærker osv. end de danske, så der vil være forskelle.


    Spørgsmålet må næsten være, hvad siger håndværkeren til at gøre den slags? udover at han godt vil bruge de ting du køber? De fleste håndværkere har jo ofte en holdning til de produkter de bruger.


    Håndværkeren er ok med planen, og jeg skal spare sindsygt meget.

  • Det er altid godt at indhente flere tilbud. Der kan være kæmpe forskel. For nogle år siden skulle min far have hugget gulvet op i en stald (nedlagt landbrug). De første han kontaktede gav et tilbud på 100.000 kr. Den anden han kontaktede sagde det ville koste x antal kroner i timen for ham og hans bobcat (mener det var 6-700 kr). Regningen endte på lige omkring 10.000 kr. i alt. Måske et lidt ekstremt tilfælde, men hvem ved, måske kan du spare 50-100.000 kr.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • nemlig også det min erfaring bygger på at få min 3 ud og give tilbud...


    vi havde 5 (det vil sige 4 da den sidste aldrig dukkede op) ude og kigge på hva det ville koste for os at få skiftet tag, fra plader til plader, plus det skulle hæves og laves 2 gavler og sætte nye vinduer i, det var fra 140k til 250k alle tilbud med alt inklusiv...


    det kan betale sig at få flere ud, alle tilbud var med regning selvf...