1

lørdag, 12. marts 2011, 19:54

Hej Tweakere! :D

Da jeg skal til Italien (Firenze) med min klasse i næste måned villlej eg lige høre jer om i kunne hjælpe lidt :b
For det første om der er nogen der kender en god Natklub/Diskotek, Caféer og andre sociale steder som Barer/Pubber and so on :)

Udover det tænkte jeg om det kan betale sig at købe tøj dernede?

Og hvad reglerne for at leje og køre scooter dernede?! :D

Til sidst og ikke mindst... ALKOHOL :P Ej hvad er reglerne der og hvad er der af afgifter på de, og er priserne som i tyskland eller mere som de danske?? :)

Udover det så ville det være superb hvis i ville hjælpe med at skrive hvad jeg bør pakke (:

Forresten er jeg også interesseret i et billigt videokamera så kender i til et godt billigt kamera til formål at lave en studietursvideo :) Eller hvis en af jer har et brugt i vil af med :b

Rigtig god weekend og på forhånd mange tak
-Søren :)

EDIT: er der andet i synes der er værd at vide eller i bare vil sige noget, så skriv i endelig også det :D

EDIT 2! :D
Undrede mig over om jeg kan købe elektronik, gadgets og sådan dernede? ;)

So I'll end this shit with a fuck you, but have a nice day!

cupcakeshop.spreadshirt.com

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Triple1.6" (12.03.2011, 19:56)

2

lørdag, 12. marts 2011, 22:35

Jeg var selv på studietur til Firenze men det var helt tilbage i 1998. Men dengang endte vi med at have et "stamdiskotek" vi gik hen hver aften. Jeg mener det hed Space Electronic (med karaoke), men aner ikke om det stadig eksisterer. Vi endte faktisk med at få rabat på de allerede billige drinks fordi vi var der så meget!

Med hensyn til alkohol i butikker så var det dengang billigere end i Danmark. Mit bedste bud er at det nok er nogenlunde Tysklandspriser.

Tøj er generelt billigere i Italien. Danmark er generelt dyr mht. tøj. Så hvis du ikke har noget imod at bruge tid og penge på at shoppe tøj så pak let og køb dernede.

Med hensyn til kamera vil mit råd være at købe et godt fotokamera. Mange har ret gode videofunktioner (hvorimod det modsatte som regel ikke gør sig gældende) nu om dage og min erfaring er at man alligevel ender med at tage mange billeder og ikke optage så meget video. Jeg tror ikke det kan betale sig at købe i Italien. Danmark er ved at være nogenlunde med i priser og internetpriser i DK er formentlig billigere end priser i fysiske butikker i Italien. Ved at købe i DK kan du ikke blive fortrolig med kameraet og du kan dokumentere hele turen fra start til slut i stedet for at mangle de(n) første dag(e).

Med hensyn til at pakke så burde du vel egentlig være "gammel nok" til selv at kunne regne ud hvad der skal bruges men ellers her en overordnet liste:

Pas
Penge (Euro og kreditkort)
Tøj i rette mængde (alt efter om du vil købe dernede eller selv tage med).
Hvis bus så underholdning til bussen (f.eks. spillekort)
Rejsehåndbog (Lån evt. på biblioteket)

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

3

lørdag, 12. marts 2011, 22:39

De drikker utroligt mange Beck's dernede, og de er pænt billige. Jeg var på studietur i 2007 eller 2008. Det var godt nok til Bologna - og der var MASSER af steder at gå i byen.
Skal i bo hos nogle værtsfamilier? For hvis i skal, så kender de med garanti de fedeste steder.
Tøj havde vi ikke rigtig tid til at browse, men alkoholpriserne er ret gode ;)

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

4

lørdag, 12. marts 2011, 23:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af dna
Jeg var selv på studietur til Firenze men det var helt tilbage i 1998. Men dengang endte vi med at have et "stamdiskotek" vi gik hen hver aften. Jeg mener det hed Space Electronic (med karaoke), men aner ikke om det stadig eksisterer. Vi endte faktisk med at få rabat på de allerede billige drinks fordi vi var der så meget!

Med hensyn til alkohol i butikker så var det dengang billigere end i Danmark. Mit bedste bud er at det nok er nogenlunde Tysklandspriser.

Tøj er generelt billigere i Italien. Danmark er generelt dyr mht. tøj. Så hvis du ikke har noget imod at bruge tid og penge på at shoppe tøj så pak let og køb dernede.

Med hensyn til kamera vil mit råd være at købe et godt fotokamera. Mange har ret gode videofunktioner (hvorimod det modsatte som regel ikke gør sig gældende) nu om dage og min erfaring er at man alligevel ender med at tage mange billeder og ikke optage så meget video. Jeg tror ikke det kan betale sig at købe i Italien. Danmark er ved at være nogenlunde med i priser og internetpriser i DK er formentlig billigere end priser i fysiske butikker i Italien. Ved at købe i DK kan du ikke blive fortrolig med kameraet og du kan dokumentere hele turen fra start til slut i stedet for at mangle de(n) første dag(e).

Med hensyn til at pakke så burde du vel egentlig være "gammel nok" til selv at kunne regne ud hvad der skal bruges men ellers her en overordnet liste:

Pas
Penge (Euro og kreditkort)
Tøj i rette mængde (alt efter om du vil købe dernede eller selv tage med).
Hvis bus så underholdning til bussen (f.eks. spillekort)
Rejsehåndbog (Lån evt. på biblioteket)

Anders

Haha det var også mere ting man ikke lige regnede med kunne bruges men som havde vist sig nyttefuldt dernede eller på en anden tur ;)
Og ang. Space Electronic har jeg fundet deres hjemmeside så tjekker det lige ud :)
Jeg siger 1000 tak for det hele! og god weekend! :9xo

Edit: Skriv endelig hvis du lige kommer i tanke om et eller andet! :)

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brtlsn
De drikker utroligt mange Beck's dernede, og de er pænt billige. Jeg var på studietur i 2007 eller 2008. Det var godt nok til Bologna - og der var MASSER af steder at gå i byen.
Skal i bo hos nogle værtsfamilier? For hvis i skal, så kender de med garanti de fedeste steder.
Tøj havde vi ikke rigtig tid til at browse, men alkoholpriserne er ret gode ;)

Vi skal bo på hotel og kan lige se om jeg kan finde navnet på det :)
Ellers må vi jo høre de lokale unge! :D
Men tak og god weekend :)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Triple1.6" (12.03.2011, 23:51)

5

lørdag, 12. marts 2011, 23:47

Keep 'em coming guys! :D

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Triple1.6" (12.03.2011, 23:47)

6

søndag, 13. marts 2011, 01:25

Altså i Italien får man normalt mere alkohol end "opblander" når man bestiller drinks. Det er i hvert fald min opfattelse af Norditalien. Hvis man bestiller Redbull-vodka, så får man 70-80% alkohol og så fylder de Redbull til kanten, så får du resten af Redbullen i dåsen som man så kan blande op med (selvom der ikke er plads til mere). Så man kan ret billigt drikke sig fuld der nede, for godt nok giver man det samme får et glas alkolhol som man gør herhjemme, men tilgengæld ryger der også 3-5x så meget alkolhol i blandingen.

Dette har jeg oplevet både på skiferie i Italien, men også på almindelig ferie og studietur i Italien. Her er der tale om Norditalien fra grænsen i nord ned til omkring Rom.

Jeg selv var i Milano på studietur, hvor vi var inde og se FIAT group's bil fabrik der både laver Alfa Romeo, Lancia og selvfølige Fiat (ligger i Torino). Det var en HTX studietur, og vi brugte derfor ikke tiden på at se på gamle bygninger men derimod på fabrikker, erhvervsmæssige ting og en lille smule kulturelle ting, såsom Leonardo Da Vinci's museum.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "gaming-king" (13.03.2011, 01:29)

7

søndag, 13. marts 2011, 11:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af gaming-king
Altså i Italien får man normalt mere alkohol end "opblander" når man bestiller drinks. Det er i hvert fald min opfattelse af Norditalien. Hvis man bestiller Redbull-vodka, så får man 70-80% alkohol og så fylder de Redbull til kanten, så får du resten af Redbullen i dåsen som man så kan blande op med (selvom der ikke er plads til mere). Så man kan ret billigt drikke sig fuld der nede, for godt nok giver man det samme får et glas alkolhol som man gør herhjemme, men tilgengæld ryger der også 3-5x så meget alkolhol i blandingen.

Dette har jeg oplevet både på skiferie i Italien, men også på almindelig ferie og studietur i Italien. Her er der tale om Norditalien fra grænsen i nord ned til omkring Rom.

Jeg selv var i Milano på studietur, hvor vi var inde og se FIAT group's bil fabrik der både laver Alfa Romeo, Lancia og selvfølige Fiat (ligger i Torino). Det var en HTX studietur, og vi brugte derfor ikke tiden på at se på gamle bygninger men derimod på fabrikker, erhvervsmæssige ting og en lille smule kulturelle ting, såsom Leonardo Da Vinci's museum.

Lydet godt :)
Vi skal dog besøge museer og lave matematik/fysik i store mængder da det er de fag vi rejser med (STX Naturvidenskabelig linie)

Men kom til at tænke på nogen der ved om jeg kan bruge mit Visa Electron dernede, eller skal det være Visa Dankort? :)

8

søndag, 13. marts 2011, 11:57

Citeret

Lydet godt :)
Vi skal dog besøge museer og lave matematik/fysik i store mængder da det er de fag vi rejser med (STX Naturvidenskabelig linie)

Men kom til at tænke på nogen der ved om jeg kan bruge mit Visa Electron dernede, eller skal det være Visa Dankort? :)

9

søndag, 13. marts 2011, 12:16

Du kan kun bruge Visa Dankort i udlandet..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

10

søndag, 13. marts 2011, 12:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin

Eller bare et Visa kort. :$ :crazyeyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "gaming-king" (13.03.2011, 12:53)

11

søndag, 13. marts 2011, 13:05

Citeret

Citeret

Jamen er det ikke bare daglig tale for Visa Dankort :D Elller er jeg helt ude at skide? ;)
Og tak Origin :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Triple1.6" (13.03.2011, 13:05)

12

søndag, 13. marts 2011, 13:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Triple1.6

Citeret

Citeret

Jamen er det ikke bare daglig tale for Visa Dankort :D Elller er jeg helt ude at skide? ;)

Altså et Visa kort er et Visa kort. Så kan man få et Visa kort som også er et Dankort. Så kan man også få Dankort som ikke er Visa kort.. Så nej. ;)

Visa er et internationelt kort, Dankort er noget vi kun har i Dan-mark...

13

søndag, 13. marts 2011, 14:09

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Altså et Visa kort er et Visa kort. Så kan man få et Visa kort som også er et Dankort. Så kan man også få Dankort som ikke er Visa kort.. Så nej. ;)

Visa er et internationelt kort, Dankort er noget vi kun har i Dan-mark...

Nå okay screw it :b Fik svar og tak for det ;)

14

søndag, 13. marts 2011, 16:05

Citeret

Citeret

Ja, men det siger sig selv for de fleste :P

Men ja der er forskel på visa kort og visa dankort ;) Der er selvfølgelig også mastercard og diners club, men det nemmeste er bare at få et visa dankort..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

15

mandag, 14. marts 2011, 18:07

Citeret

Man kan godt bruge Visa Electron i udlandet. ;)

Liste over automater o.lign. du kan bruge det i i Firenze:

http://visa.via.infonow.net/locator/glob…122253-ac130103

Så må du selv lige søge ind på hvor du skal være.

EDIT: Det ser ud til der er rigeligt med automater der tager Electron, så tror ikke du er i fare på det punkt. :)

Vision S-Series S3768
Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
17.3” LED AntiGlare 1920x1080
Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
Samsung 830-Series 256GB
WD Scorpio Blue 640GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Spixe" (14.03.2011, 18:09)

16

mandag, 14. marts 2011, 21:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af Spixe

Citeret

EDIT: Det ser ud til der er rigeligt med automater der tager Electron, så tror ikke du er i fare på det punkt. :)

Spixe du er Guds ukendte adoptivsøn! :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Triple1.6" (14.03.2011, 21:01)

17

tirsdag, 15. marts 2011, 08:29

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Spixe

Citeret

Spixe du er Guds ukendte adoptivsøn! :D

Bare vær opmærksom på, at forskellige banker kan have forskellige regler, hvad det angår. ;)

Fx Nordea skriver det her:
http://www.nordea.dk/Privat/Kort+og+beta…det/786582.html

Vision S-Series S3768
Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
17.3” LED AntiGlare 1920x1080
Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
Samsung 830-Series 256GB
WD Scorpio Blue 640GB

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.