Erfaringer med Nissan Almera Tino Star 2,2 Di Comfort

  • Jeg har kig på en gulpladet Nissan Almera Tino Star fra 2001 med 224.000 km på bagen.. Er der nogen herinde der har erfaringer med den eller tilsvarende bil? Det er et førstegangskøb og skal mest bruges til 20 km pendling om dagen hver vej

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Jeg har kig på en gulpladet Nissan Almera Tino Star fra 2001 med 224.000 km på bagen.. Er der nogen herinde der har erfaringer med den eller tilsvarende bil? Det er et førstegangskøb og skal mest bruges til 20 km pendling om dagen hver vej


    Jeg har ingen erfaring med Nissan what so ever men jeg har da en kommentar alligevel.


    Tænk over at bilen har kørt meget langt, motoren tager ikke skade hvis den er blevet behandlet fint men undervognen er med alt sandsynlig slidt i bøsninger osv. samt at det gummi som skal tage vibrationerne er helt sikkert ikke så blødt som da den forlod fabrikken for 10 år siden.
    Det er dyrt at få lavet på værksted ide det er relativt tidskrævende selvom delene i sig selv er billige.
    Hvis det er forhandler-køb så ville jeg høre om hvor meget det betyder for den pågældende model og evt sørge for de ordner det inden køb;)


    Men det er jo ting man kan mærke når man køber bilen så det er ikke fordi du køber katten i sækken - du får bare meget mere bil hvis du kan få det skiftet:)

  • Mange tak for kommentaren alligevel ;) vil gerne ha den op og kigge på den inden vi køber, men jeg har ikke det der ligner forstand på det :P


    Hvilke udgifter er der forresten til sådan en bil? Benzin og forsikring er jeg med på, men så er der også vægtafgift og sådan noget... Hvor kan man evt. læse om det?


    Fandt lige et ret godt link: http://www.fdm.dk/biloekonomi/bilbudget
    Generelt bare en rigtigt god side at læse på :)

  • Hej


    Der er lidt specielle regler fordi det er gulpladebil tjek skats hjemmeside ud. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1659391


    Men du får i hvert fald ekstraregning på 1000 kr om året hvis ikke den har partikelfilter.


    Men husk at sætte penge af til reperationer og service, især hvis du ikke selv har mulighed for at lave ret meget.


    F.eks. skal service skal typisk laves hver 10-15.000 km (olieskift), og for hver 40-50.000 km kommer der typisk et større service. også en god ting at få styr på inden så man kan regne lidt på økonomien.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Hvad ligger budgettet på?


    Gule eller hvide plader?


    Benzin eller diesel?


    Hvis man læser overskriften og indlæget hvor spørgsmålet er stillet i så er 2 ud af 3 spørgsmål besvaret (Gule plader og diesel) ;)

  • Ser gerne prisen bliver den samme som vi kan få Nissan'en for, nemlig 30k, men oprindeligt lå budgettet på 50k


    Hvis der er andre alternativer til 30-50k, så må i meget gerne smide et link hvis i alligevel er forbi :)

  • Første gang jeg købte bil, bestilte jeg tid hos mekanikeren, og mødtes med sælger der. Jeg gav ham en timeløn, for at kigge bilen igennem og finde eventuelle fejl, den kom på lift og blev tjekket i hoved og røv, og ville kun købe bilen, hvis mekanikeren sagde god for den. Hellere ofre 500kr på sådan et tjek, end at købe en bil, for derefter at give 10.000kr fordi der skal laves et eller andet.



    mht. udgifter så er det røv dyrt, især fordi benzinpriserne er steget så sindsygt meget. Jeg har haft kørekort i snart 3 år, og bare på de 3 år er priserne steget med over 2kr pr. liter. Så man skal lige tænke sig godt om :D