sikke en dag/nat (syntes selv det er lidt sjovt)

  • så har man os haft en dårlig dag hvor det kun gik ned af bakke, som nogen nok havde set havde jeg spurgt ind til med windows update. Det viser sig så det slet ikke er det, jeg starter så ud med at give min HDD skylden for mine fejl, skynder mig ud og køber en inden butikkerne lukker, hjem og slutte den til og i med win7 cd'en. Det starter godt ud og den indstalere win7, tænker fedt nu virker lortet så kan jeg nå at spille kamp iaften, meeeeeeeeen så lidt skulle det da hellere ikke være. Da den så laver første genstart så for det famde bluescreen igen og jeg tænker F U C K, jeg resetter bios i håb om at det måske kunne være det, genstarter pc'en og prøver fra ny og præcis det samme, kl er nu blevet omkring 22. Jeg tænker nå der er et eller andet der slet ikke fungerer nu, jeg tænker det evt kunne være min psu der mangler lidt krafter, så jeg piller alt fra som ikke behøves at være til strøm og prøver fra nu igen, præcis det samme problem igen, og kl begyndte at runde 23. Jeg sidder mig grå hår og bander og gør ved, jeg tænker fuck det jeg tar hele systemet ud og tar den step by step, jeg samler den igen ude på mit skrivebord og går igang, det viser sig så at jeg har to defekte ram, tænker så fedt nå må det sgu da så virke!, men nææææ nej det gjorde det self ikke. sætter mig ned og tænker jeg smider lortet ud og laver en ny pc. samler pc'en igen så det hele ikke ligger og flyder og kl blir omkring 3 stykker, så tænker jeg, jeg prøver lige en gang til at og se om den gider at indstalere nu, og BANG den gjorde det famde og kan i gætte hvorfor ?


    jeg havde bytte rundt på mine ram, da jeg har fire ram plader og 2 af dem var/er defekte, og jeg havde brugt de defekte hver gang, men da jeg så har samlet pcen for sidste gang har jeg åbenbart byttet rundt på min ram og det hele fungerede bare. HAHAHAHAHA.... det er det man kalder typisk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    HAHAHAHAHA.... det er det man kalder typisk.


    Det er det man kalder dårlig fejlfinding...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Puh ha jeg blev næsten forpustet af at læse det ;)


    Men fedt nok at du har fundet problemet :9xo

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klovnemanden


    Det er det man kalder dårlig fejlfinding...


    så du har aldrig nogen sinde kommet til at lave en dum fejl på et tidspunkt ?, lad dog være med at skrive hvis det skal være negativt tak :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo


    så du har aldrig nogen sinde kommet til at lave en dum fejl på et tidspunkt ?, lad dog være med at skrive hvis det skal være negativt tak :)


    Nu er Tweak.dk jo heldigvis ikke EB, BT eller lign. så vi slipper da heldigvis oftest for sådan noget pladder..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo


    så du har aldrig nogen sinde kommet til at lave en dum fejl på et tidspunkt ?, lad dog være med at skrive hvis det skal være negativt tak :)


    Hvis man kun vil høre positive og ikke negative ting så skal man nok ikke skrive i et forum på nettet. Som jeg ser det er der ingen tvivl om at det er dårlig fejlfinding. Og ja, selvfølgelig kunne de fleste af os også have gjort det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Hvis man kun vil høre positive og ikke negative ting så skal man nok ikke skrive i et forum på nettet. Som jeg ser det er der ingen tvivl om at det er dårlig fejlfinding. Og ja, selvfølgelig kunne de fleste af os også have gjort det.


    Anders



    forståeligt, men når jeg bare fortæller en sjov historie, for hyggens skyld, syntes jeg det noget fis at han lige skal påpege at det er dårlig fejlfinding, altså det syntes jeg bare personligt det ødlægger hyggen, hvertfald fra min side :)

  • Alle laver fejl, har selv prøvet sådan noget flere gange, f.eks. at glemme en 6pin til et 3870 kort :roller:
    Har så lært at man skal tage sig god tid og ikke rode med computeren sent om aftenen, på den hårde måde.


    Jeg er generelt mere uheldig end dum, her inden for det sidste måned har jeg haft tre RMA sager oppe for 20 fingerskruer, en grafikkortkøler og her i dag gav min bærbar lader op.. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Alle laver fejl, har selv prøvet sådan noget flere gange, f.eks. at glemme en 6pin til et 3870 kort :roller:
    Har så lært at man skal tage sig god tid og ikke rode med computeren sent om aftenen, på den hårde måde.


    Jeg er generelt mere uheldig end dum, her inden for det sidste måned har jeg haft tre RMA sager oppe for 20 fingerskruer, en grafikkortkøler og her i dag gav min bærbar lader op.. :rolleyes:


    det os bare surt, men det jo os fordi man lige skal og lige skal, så sker der altid et eller andet :D

  • Uha, det kan jeg godt gøre bedre. Min lillebror og jeg skulle at sætte en loftlampe op forleden. Vi kunne simpelthen ikke få den til at virke og efter 3 timer var vi grædefærdige og opgivende. Og naturligvis kommer vores "dumme" mor ind i stuen og minder os om at vi skal huske at tænde for lampen på den medfølgende fjernbetjening. Så står man der og ligner en idiot selvom man er udannet ingeniør :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grumme Gris
    Uha, det kan jeg godt gøre bedre. Min lillebror og jeg skulle at sætte en loftlampe op forleden. Vi kunne simpelthen ikke få den til at virke og efter 3 timer var vi grædefærdige og opgivende. Og naturligvis kommer vores "dumme" mor ind i stuen og minder os om at vi skal huske at tænde for lampen på den medfølgende fjernbetjening. Så står man der og ligner en idiot selvom man er udannet ingeniør :(



    haha og bagefter tænker man bare, lort! self det eneste jeg ikke tjekkede, FML bigtime xD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grumme Gris
    Uha, det kan jeg godt gøre bedre. Min lillebror og jeg skulle at sætte en loftlampe op forleden. Vi kunne simpelthen ikke få den til at virke og efter 3 timer var vi grædefærdige og opgivende. Og naturligvis kommer vores "dumme" mor ind i stuen og minder os om at vi skal huske at tænde for lampen på den medfølgende fjernbetjening. Så står man der og ligner en idiot selvom man er udannet ingeniør :(


    Spot on! :$


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------