hvorfor spiser i fastfood? og hvor tit?

  • har lige brug for lidt hjælp til en undersøgelse jeg er i gang med.
    jeg vil finde ud af hvorfor folk spiser fastfood og hvor tit folk spiser fastfood.


    bare skriv det i en kommentar nedenfor. i må også gerne lige skrive hvor gamle i er til min hjælp da jeg skal vide hvilken aldersgruppe der spiser mest.



    tror det var alt.


    på forhånd tak!

  • Lav da sådan et spørgeskema, så du er sikker på at få de data du skal have. De er vist gratis på nettet.



    Spiser fastfood hver uge, i weekenden er det tit en rullekebab/pizza eller macieD før/efter en bytur. Nogle hverdage kan jeg da også godt finde på at købe en cheese og milkshake på maccen, eller hvis jeg er lazy, så en pizza til aftensmad.

  • Det er ikke ret tit jeg spiser fastfood, men når jeg køber mad ude, så er det 9 ud af 10 gange faktisk også et sundere alternativ bestående af sandwich eller salat og ikke de mere traditionelle former for fastfood.


    Jeg vælger fastfood - enten salat/sandwich eller f.eks. en pizza - fordi der kan være situationer hvor det først at skulle købe ind for efterfølgende selv at lave mad bliver for "besværligt" eller tidskrævende, og så er det nemmere at tage mad med på vej hjem eller hvor man nu er på vej hen.




    Alder: 28 år.

  • Hm. Jeg spiser vel fastfood omkring 1 en gang hver anden uge. Jeg har selvfølgelig lyst til mere, men det sgu dyrt og usundt! ;)


    Jeg spiser det vel fordi det er anderledes og smager godt på den måde. Det er usundt, men kroppen er sgu ligeglad noglegange.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • 26 år


    jeg spiser fastfood når jeg ikke gider lave mad og ikke har andet. Ellers så gør jeg faktisk ikke. Har jeg rugbrød og pålæg så køber jeg heller ikke fastfood.


    Jeg bestiller alt det med mest fedt :D


    ca hver 14-21 dag

  • Nok ca. en gang hver 2-3 uge, og det er kun hvis jeg virkelig ikke har tid til andet. Kan godt lide at lave mad, så det er grunden til jeg ikke gør det oftere - og så er det billigere :)

  • spiser typisk fastfood (mafiatærte fra den lokale) når jeg ikke har tid til selv at lave mad.... i nogle tilfælde kan det blive ret så tit, fx. under mit sidste semesterprojekt


    er 23

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Lav da et spørgeskema på askpeople, eller en af de andre mange hjemmesider :)


    Men for at hjælpe:


    Alder: 21


    Jeg spiser nok fast food 1 gang hver anden uge ca. - Kommer meget an' på hvad jeg laver, hvis jeg er på skole, så ryger der en del mere ned.

  • 20 år


    Spiser fastfood mindst én gang om ugen, hvor ofte afhænger af humøret i vores studiegruppe og pengebeholdningen :D


    Jeg vil skyde på et gennemsnit vil være ~2-3 dage om uden til frokost, ofte en durum eller sandwich.


    Durum'en er nok knap så sund, men jeg føler mig ikke skidt tilpas ved at spise en sandwich, men det kommer jo også an på indholdet.


    Jeg går aldrig på mc Donald og lign. der er simpelthen for lidt, og for dårlig mad til prisen.

  • 17 år


    Hvis fastfood er mad fra McD og sådan nogle, så er der vel nok 1-2 gange om året, kan ikke engang huske hvornår jeg sidst var der.. (er generelt imod sådan noget)


    Men mad som frysepizza får jeg lidt mere, nok 1-2 gange om måneden :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    17 år


    Hvis fastfood er mad fra McD og sådan nogle, så er der vel nok 1-2 gange om året, kan ikke engang huske hvornår jeg sidst var der.. (er generelt imod sådan noget)


    Men mad som frysepizza får jeg lidt mere, nok 1-2 gange om måneden :)


    Fast food er sandwich, mcd, burger king, sunset, pizza, kebab, en china box osv..

  • Vi plejer ikke at spise en overdreven mængde fastfood, men det runder alligevel op til ~2-3 gange om måneden i gennemsnit - specielt her i Februar hvor vi flyttede d.6 og har prioriteret flyttekasser og lign. højere end madlavning, på trods af at vi har en Fakta og Superbrugsen lige om hjørnet. :$


    Mht. til hvad vi spiser så plejer det at være sandwich fra Nadjas (En lille sandwich kæde i Aalborg), eller Grillkylling/Pizza, alt efter tidspunktet på dagen og humøret. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    Fast food er sandwich, mcd, burger king, sunset, pizza, kebab, en china box osv..


    Jah okay, med pizza er det nok 1 gang om måneden :)

  • Men jeg spiser vel fastfood en gang om måneden, nogen gange mere, andre gange mindre.. det svinger meget, er 26 .. elsker at lave mad men nogen gange er man bare doven ;)

  • Skal det endelig være, så bliver det en pizza eller en durum, grundet der er flere "gode" ting i fremfor MD eller pølsevognens skod, fis en gang og man er sulten igen.


    45 år.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er forholdsvist sjældent at jeg spiser fastfood. Halvdelen af året får jeg maden serveret på arbejdet og den anden halvdel har jeg rimelig god tid til selv at lave mad (eller besøger familie og venner som så serverer). Når jeg så endelig spiser fastfood er det fordi jeg er på farten for at besøge venner/familie eller fordi jeg kommer sent hjem fra besøg og jeg ikke rigtig har noget i køleskabet. Jeg vil tro det sker 1-3 gange om måneden i de 6 måneder ud af et år jeg er hjemme.
    Når det så er fastfood så forsøger jeg at finde noget lidt mere interessant end pizza eller McD. F.eks. er der lige åbnet et indisk spisested i Svendborg med TakeAway som jeg tror er ret god (har kun fået derfra 1 gang indtil videre).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Pga. mine skiftende arbejdstider sker det alt for tit, jeg bruger penge på den slags. Er jeg f.eks. i Aarhus er et besøg hos Dee Dee simpelthen et ritual :)
    Kommer jeg sent hjem, går jeg lige forbi den lokale pizzapusher.
    Jeg har ikke nogen favoritsteder - jeg smutter bare hen hvor der er færrest mennesker, da det ofte skal gå lidt stærkt.
    Her hjemme sker det vel et par gange om måneden, at vi køber junkfood. Enten fordi det kniber med tiden, eller fordi ingen af os gider lave mad.


    Brian/44 år.