Stjålen cykel, noget håb?

  • Hey min ven har lige fået stjålet sin cykel, han er temmelig ked over det da han har lagt mange penge i den og fået den samlet med special dele og alt sådan noget gejl.


    Er der nogen måder og spore den på, eller kan han kun håbe på at politiet tilfældigvis finder den?


    Tjekker cykelsmede om en cykel er stjålet hvis de får den ind til rep?


    Smid gerne forslag/link hvis i har andet man kan gøre end og melde det til politi og forsikring =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • De skræller den og smider stel ud.


    https://www.borger.dk/Emner/tr…ing-ved-cykeltyveri.aspx?


    Dyre cykler bør man sikre ved at tage dem med ind, eller i aflåst rum.
    Snakker af erfaring, og hans chancer er under 2% for at finde den igen.
    Sats hellere på en god forsikring.


    1år 100% eller måske 2år. Herefter falder den med 10% pr. år.


    Sjov artikel
    http://politiken.dk/indland/EC…-min-verden-broed-sammen/

  • kontakt din forsikring og sig at du har fået nakket en cykel.
    højst sandsynligt vil de bare sige at du skal sende en kvittering og så overfører de penge eller sender dig en købs bevis.
    sådan oplevede jeg det da jeg fik stjålet min cykel.
    dette gør de ikke ved alle forsikrings firmaer men sådan gør min forsikring.


    og der er meget lille håb på at de finder den.

  • Politianmeldense og forsikring er sat igang, var bare om der evt var mere man kunne gøre =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Der er ikke så meget andet at gøre, og chancen for at den bliver fundet er meget meget lille. Det skulle kun være fordi politiet fandt et lager af stjålne cykler, har aldrig hørt om nogen der er blevet stoppet og fået tjekket stel nummer.


    Fik selv stjålet min cykel for et par år siden og fik fuld godtgørelse da den var under et år(hos ALKA). Havde også en tillægs forsikring der dækkede selvrisikoen, den fik jeg sammen med cyklen.


    Men håber da det bedste for din ven og hans cykel.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • De checker somregel kun stelnumre hvis personen kører ulovligt/hasarderet eller lign. - men der har da vist været et par cykel razzia'er i sin tid for at bekæmpe tendensen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Der er ikke så meget andet at gøre, og chancen for at den bliver fundet er meget meget lille. Det skulle kun være fordi politiet fandt et lager af stjålne cykler, har aldrig hørt om nogen der er blevet stoppet og fået tjekket stel nummer.


    Fik selv stjålet min cykel for et par år siden og fik fuld godtgørelse da den var under et år(hos ALKA). Havde også en tillægs forsikring der dækkede selvrisikoen, den fik jeg sammen med cyklen.


    Men håber da det bedste for din ven og hans cykel.


    Det har jeg hørt om :))


    En af mine kollegaer købte tidligere en brugt cykel på dba.dk hvor han både fik kvittering og det hele med.


    En morgen hvor han kørte på cykelstien inde i Odense, blev han stoppet. Her checkede de cyklen som var meldt stjålet. Han fik konfiskeret cyklen og blev sigtet for cykel tyveri.


    Det viste sig så at ham han havde købt cyklen af samtidig med at han havde solgt den, også havde meldt den stjålet til forsikringen.

  • har man en fed cykel er man dum hvis man ikke låser den sammen med ting,den fastmonterede som er krav fra forsikringselskaberne er kun til for at du kan få udebtalt præmien,den er jo ikke særlig effektiv,så 2 låse er vejen frem.

  • madz: så du mener at man skal have 2 låse på fordi ellers giver forsikringen dig ikke penge til en ny?


    argg.. den holder ikke helt. bare låsen er forsikrings godkendt skal forsikringen give dig penge til en ny(hvis cyklen bliver taget selvfølgelig)


    her er en forsikrings godkendt lås: EDIT: kan ikke få linket til at virke men du kan se en på bilkas hjemmeside.
    men du er mere sikker med 2 låse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madan
    madz: så du mener at man skal have 2 låse på fordi ellers giver forsikringen dig ikke penge til en ny?


    argg.. den holder ikke helt. bare låsen er forsikrings godkendt skal forsikringen give dig penge til en ny(hvis cyklen bliver taget selvfølgelig)


    her er en forsikrings godkendt lås: EDIT: kan ikke få linket til at virke men du kan se en på bilkas hjemmeside.
    men du er mere sikker med 2 låse.


    Prøv at læs hans indlæg en gang til ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Ej så stop dog det reklame, please!!!


    //JuiCe: Reklame brugere er nu pist væk :crazyeyes:

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Havde en kammerat som havde en dyr mountainbike med masser af specialdele. Ved et besøg hos en buddy på Østerbro låser han cyklen til et nedløbsrør med en tung kædelås, går ind i opgangen, kommer ind i lejligheden, kigger ud af vinduet og ser en gammel varevogn stoppe ud for hans cykel. En fyr hopper ud af bagenden af bilen med et 'papegøjenæb', klipper låsen over og hopper ind bag i varevognen med cyklen. Det tog måske ½ minut ialt, så var cyklen væk...


    Så man skal altid tage sådan en cykel med sig indendørs hvor den kan låses inde, for der er professionelle tyve som jagter sådan nogle dyre cykler! Og han skal være usandsynligt heldig for at få den tilbage...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Nej, det skam aldrig sjovt at få stjålet en cykel, har selv fået stjålet 2 Avenue cykler inden for et år, første gang, var hjemme ved os selv, derefter begyndte vi at have cyklen holdene indenfor, og anden gang var imens jeg var i skole.
    Nu har jeg så købt en MBK istedet og en ABUS lås, synes det er vildt irriterende at man skal til at vælge cykler på den måde og ikke bare kan have den cykel man ønsker i fred..


    Håber det bedste for din ven og hans cykel :)

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Jeg fik stjålet min konfirmationscykel til 5000 kr. 2 år senere fandt jeg den igen i nærheden af hvor alle byens drankere opholder sig. jeg beholdt cyklen i ca 1 år hvorefter den blev stjålet igen og denne gang på mit gymnasium. har ikke set den siden :(

  • Er der noget nyt i sagen?


    Min kærestes cykel blev stjålet for et år siden og ret sikker på at det var den vi så på en gade i nærheden en måned efter med stelnummer filet af og malet i en ny farve...!? WTF..

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det kan gøre en rasende at se. Der er mange som har meget lange fingre i danmark. jeg fik også stjålet min scooter på banegården selvom den var låst med en ordenlig lås. der må have været to store fyre som har løftet den op i en lastbil og hvordan er de bare kommet afsted med det. fatter det ikke!!