Er et hbo ikk et hbo?

  • Ja som overskriften siger, når i sætter jeres ting til salg er et HBO så ikke et HBO?
    Eller sætter i jeres HBO for lavt for at tiltrække opmærksomhed og hvis folk så byder det vil i alligevel ikke sælge før der er budt et par 100 kr mere?


    Jeg har efterhånden prøvet et par gange på specielt hwt.dk hvor folk sætter et hbo som jeg så byder, ingen andre byder, men alligevel vil du ikke sælge, de vil lige vente 1en uge til den 1. i mdr, det er så fair nok, efter det har de så besluttet at de alligevel lige vil vente indtil der kommer højere bud, ellers beholder de varen, det er sku da for latterligt efter min mening, personligt er mine HBO det jeg vil sælge til, kan være de er højt sat og jeg så lader folk handle mig ned hvis der ikke rigtig er noget interesse omkring mine vare.


    Hvad synes i om dette? Personligt synes jeg det er dybt useriøst ikke og ville sælge til sin HBO, sådan noget går jo ikke på en rigtig aktionsside som qxl at man ikk vil sælge når prisen er budt!.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ja, der er flere gange hvor der går lidt børnehave i den.


    Hvis man skriver et HBO så må man stå ved det. Det samme må så også være gældende hvis man kommer med et bud på en vare til salg. Hvis man ikke er sikker skal man ikke byde!


    /ask

  • Helt enig, bydes der på hbo som det eneste, må man sælge til den pris :) Andet er dårlig stil.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Hvis man skriver, at han forbeholder sig retten til ikke at sælge fx. så syntes jeg det er okay, ikke at sælge selvom der er blevet budt over hbo...


    Hvordan kan dette være fair og seriøst?
    Jeg kan se hvis man skriver "byd jeg sælger til fair priser ellers forberetter jeg mig retten til ikke at sælge"


    Men hvis man skrive HBO og får budt det så har man sagt ja til at sælge.


    Er ret så sikker på at det går ind under det som hedder privat salg, og at et tilbud til køb er bindende for folk hvis man skal gå efter det i juraen.


    Tænk på hvor tosset du ville blive hvis Jensen Byg A/S har sagt ja til at bygge dit nye hus for 1 million og så pludselig vil have 1,2 millioner for at bygge dit hus? De har jo givet et tilbud og du har accepteret, så er de bundet (mener dog der er visse måder at komme ud at det under særlige omstændigheder) men under normale omstændigheder SKAL de bygge dit hus til den første og accepterede pris.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Hvis man skriver, at han forbeholder sig retten til ikke at sælge fx. så syntes jeg det er okay, ikke at sælge selvom der er blevet budt over hbo...


    Så må man vente med at sætte tingene til salg til man har besluttet med sig selv hvad man vil sælge for. Det giver jo ikke mening både at "forbeholde sig retten....." og skrive et HBO!


    Og det kan da godt være at man engang imellem kommer til at skide i nællerne og sætte et HBO lavere end man måske alligevel vil sælge til. Er der ikke nogen der har budt er der ikke sket nogen skade, men er der nogle der har budt over HBO må man altså æde den.


    Det er lidt det samme i den anden ende, når folk byder i flere tråde på næsten identiske ting for så derefter at trække sine bud fra nogle af trådende - det er også useriøst. Hvis man byder flere steder må man være forberedt på chancen for at vinde flere aktioner og så må man altså hoste op, og evt. selv sælge videre.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Det er lidt det samme i den anden ende, når folk byder i flere tråde på næsten identiske ting for så derefter at trække sine bud fra nogle af trådende - det er også useriøst. Hvis man byder flere steder må man være forberedt på chancen for at vinde flere aktioner og så må man altså hoste op, og evt. selv sælge videre.


    /ask


    Dette er rigtigt, dog vil jeg sige at hvis folk spørger pænt og inden for rimelig tid (få timer) efter de har vundet i mine salgstråde er jeg dog villig til at acceptere og lade dem annulere deres handel og så prøver jeg bare igen, det er pisse irriterende og spild af min tid, men ja det er DÅRLIG stil ikke og stå ved sine køb.


    Jeg har selv spurgt pænt om jeg kunne få annuleret en handlen pga jeg har fået noget af mine venner gratis eller til ingen penge, normalt har sælger accepteret dette og ladet handlen gå tilbage, ellers har jeg bidt i dete syre æble og købt varen og så måtte jeg jo til at prøve og sælge den videre, nogle gange har jeg tabt lidt, andre gange har jeg været heldig og tjene lidt =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Men medmindre folk har skrevet en frist, så kan de jo sådan set trække den så meget i langdrag de vil. Det kan ikke irritere mig synderligt. Der er ingen vilkår og folk kan opføre sig som de lyster, men de fleste er da heldigvis fine mennesker.


    Til tider gør man en god handel, og andre gange vil folk have en tosset pris for deres gamle skrammel. Sådan er det at handle privat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Dette er rigtigt, dog vil jeg sige at hvis folk spørger pænt og inden for rimelig tid (få timer) efter de har vundet i mine salgstråde er jeg dog villig til at acceptere og lade dem annulere deres handel og så prøver jeg bare igen, det er pisse irriterende og spild af min tid, men ja det er DÅRLIG stil ikke og stå ved sine køb.


    Jeg har selv spurgt pænt om jeg kunne få annuleret en handlen pga jeg har fået noget af mine venner gratis eller til ingen penge, normalt har sælger accepteret dette og ladet handlen gå tilbage, ellers har jeg bidt i dete syre æble og købt varen og så måtte jeg jo til at prøve og sælge den videre, nogle gange har jeg tabt lidt, andre gange har jeg været heldig og tjene lidt =)


    Vi er nok helt enige. Selvfølgeligt kan man ofte snakke sig til rette med sælger/køber, men man skal være forberedt på at sælge/købe ikke gider bøvlet, og så må man efter min mening altså være mand nok til at stå ved sit bud/tilbud.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Men medmindre folk har skrevet en frist, så kan de jo sådan set trække den så meget i langdrag de vil. Det kan ikke irritere mig synderligt. Der er ingen vilkår og folk kan opføre sig som de lyster, men de fleste er da heldigvis fine mennesker.


    Til tider gør man en god handel, og andre gange vil folk have en tosset pris for deres gamle skrammel. Sådan er det at handle privat.


    Men synes du ikk det er dårligt stil hvis en sælger pludselig vil lade en aktion kører en mdr pga han kun opnår sit HBO og så når måneden er gået alligevel ikke vil sælge?


    Efter min mening bør aktioner max strække sig over 2 uger, alt efter hvor aktiv tråden er, hvis det er vild aktivitet kan det forsvares og lade den kører længere, ellers synes jeg det går over i latterlighed/synlig griskhed.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Men synes du ikk det er dårligt stil hvis en sælger pludselig vil lade en aktion kører en mdr pga han kun opnår sit HBO og så når måneden er gået alligevel ikke vil sælge?


    Efter min mening bør aktioner max strække sig over 2 uger, alt efter hvor aktiv tråden er, hvis det er vild aktivitet kan det forsvares og lade den kører længere, ellers synes jeg det går over i latterlighed/synlig griskhed.


    Jo, det er da total dårlig stil og jeg havde da forlængst droppet handlen med vedkommende i så fald. Jeg siger bare at det ikke kan betale sig at bruge energi på sådanne folk, fordi de først og fremmest er pisse stædige, men heldigvis også forholdsvis sjældne. Igen, sådan er det at handle privat fordi folk sætter deres egne regler. (Nogle som nok inderst inde også ved de er urimelige)


    Det eneste man kan gøre er at spørge i sit første bud hvor længe den kører. Jeg var personligt hoppet videre hvis personen så svarer alt over 4-5 dage, medmindre der virkelig er penge at spare. En privathandel er først i hus når du har varen, indtil da kan folk ændre mening som vinden blæser, og derfor kan du lige så godt forberede dig på at møde personer, som pludselig lige skal på 4 måneders ferie i Polen eller har øget deres HBO med en halv million. :crazyeyes:



  • Kan godt se meningen i det du skriver, og vil egentlig også give dit ret, MEN :D


    Hvis jeg lavede en annonce, hvor jeg skrev jeg sælger varen xxx for minimum xxxkr og jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge... kan jeg overhovedet ikke se noget forkert i, fordi jeg har prøvet og sætte noget til salg på tweak, med en hbo og folk bød på min vare, men en af mine klassekammerater ville også gerne købe varen, så jeg valgte at sælge den til ham. Så var jeg da meget glad for at jeg havde skrevet, at jeg forbeholdt mig retten til ikke at sælge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Kan godt se meningen i det du skriver, og vil egentlig også give dit ret, MEN :D


    Hvis jeg lavede en annonce, hvor jeg skrev jeg sælger varen xxx for minimum xxxkr og jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge... kan jeg overhovedet ikke se noget forkert i, fordi jeg har prøvet og sætte noget til salg på tweak, med en hbo og folk bød på min vare, men en af mine klassekammerater ville også gerne købe varen, så jeg valgte at sælge den til ham. Så var jeg da meget glad for at jeg havde skrevet, at jeg forbeholdt mig retten til ikke at sælge.


    Ja på den måde kan jeg godt se det, men så lukker du jo aktionen pga. du har solgt til din ven.
    Men det er jo også noget helt andet end og nægte at sælge pga. du vil have flere penge som nogle gør inde på fx hwt, der har ikke været mindre end mindst 2 aktionener derinde de sidste 2 dage hvor folk ikke vil sælge til deres hbo fordi de mener det er for lavt til at de vil sælge.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    Ja på den måde kan jeg godt se det, men så lukker du jo aktionen pga. du har solgt til din ven.
    Men det er jo også noget helt andet end og nægte at sælge pga. du vil have flere penge som nogle gør inde på fx hwt, der har ikke været mindre end mindst 2 aktionener derinde de sidste 2 dage hvor folk ikke vil sælge til deres hbo fordi de mener det er for lavt til at de vil sælge.



    okay :) Men så må folk sgu lige lære at sætte deres hbo korrekt :)

  • Jo det er dårlig skik ikke at opretholde sig efter sin egen tråd, men det fungere nu altså sådan både privat og i erhverv at man som sælger godt må sige "dig gider jeg ikke sælge til" uden at have en grund - det forkommer ikke særlig tit men det har man som sælger faktisk sin fulde ret til ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Jo det er dårlig skik ikke at opretholde sig efter sin egen tråd, men det fungere nu altså sådan både privat og i erhverv at man som sælger godt må sige "dig gider jeg ikke sælge til" uden at have en grund - det forkommer ikke særlig tit men det har man som sælger faktisk sin fulde ret til ;)


    Er du sikker på dette?.. Hvis du har givet et tilbud til nogen som man gør når man fx opretter en tråd herinde og de acceptere dit tilbud inden for rimelig tid så mener jeg faktisk ikke at du kan bare sige dig gider jeg ikke handle med hvis det skal være helt rigtigt. Ihvertfald ikke hvis det er erhverv, selv følgelig med få undtagelser.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Jo det er dårlig skik ikke at opretholde sig efter sin egen tråd, men det fungere nu altså sådan både privat og i erhverv at man som sælger godt må sige "dig gider jeg ikke sælge til" uden at have en grund - det forkommer ikke særlig tit men det har man som sælger faktisk sin fulde ret til ;)


    Nej. En indgåelse af en aftale er lige så bindende for private som det er i erhverv. Er der afgivet et tilbud og dette accepteret så har man lavet en aftale - længere er den ikke.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Nej. En indgåelse af en aftale er lige så bindende for private som det er i erhverv. Er der afgivet et tilbud og dette accepteret så har man lavet en aftale - længere er den ikke.


    /ask



    Men at afgive et bud, over hbo er jo ikke samtidig en accept af sælger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Men at afgive et bud, over hbo er jo ikke samtidig en accept af sælger.


    Det skal der heller ikke være, hvis det hedder HBO. Handelen foregår således:


    1. Sælger afgiver et tilbud (via sin HBO)
    2. Køber accepterer ved at byde over HBO


    Så er aftalen indgået. Et tilbud med en efterfølgende accept.


    /ask



  • Sådan syntes jeg ikke at det hænger sammen.


    At afgive et bud, betyder jo ikke buddet er accepteret, selvom det er over hbo. Hvis jeg sælger en mobil jeg vil have mindst 1000kr for, og en byder 1000kr, så er jeg jo ikke forpligtet til at sælge til ham, bare fordi han har budt min minimumpris. En time efter kan der jo komme en og byde 1100kr, så vil jeg da hellere sælge til ham?