Hvad må du have med i bussen

  • Hejsa , har lige et sprørgsmål , sidder i bussen nu , med et bord på 120x40 , og bus chaføreren brokkede sig over de normalt ikk kører med så store ting , selvom den er mindre en en barnevogn , og vi kom kun med fordi hun var flink , og hvis der kom en barnevogn skulle vi stå af , selvom der normalt er plads til to barnevogne , og hvis vi stillere det op er det kun benene der stikker lidt ud , det er nemlig heller ikk så højt , men hvis det er deres regler skal de selvfølgelig over holdes , og så kom jeg til at tænke på en anden episode min kollega fortalte .
    Det var juleaftens dag , sidste år , og han skulle holde juleaften hos sine sviger forældre og hans kæreste og lille barn var allerede taget derover , og tog så deres barnevogn med og fyldte den op med gaver , da de skulle bruge den når de skulle hjem senere , men da han stiger op i bussen ser busse manden at der ikk er noget barn i , og han må derfor ikk have den med , han bliver bedt om at gå ud af den , og bussen var løvrigt fuldstændig Tom , så ville hører om der var en der kendte reglerne for hvad man må ha med , eller ón man kan læse om det et sted , jeg kunne nemlig ikk finde noget , når nu skal jeg af , vi klarede den :)

  • Det ville være yderst brugbart hvis du skrev hvorhenne du rejste. NT (Nordjylland) er ikke HT (København) osv... :crazyeyes: Prøv evt. at ringe til selskabet i dit område for at få informationen - og gerne på skrift så du kan stikke den i ansigtet på chaufføren (Har jeg måtte gøre et par gange selv når de har haft rabatter og SMS tilbud. X()


    Apropos - så står der intet på NT omkring reglementet. Må jeg lige give dem en røffel om.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Movia er en offentligt institution, hvorfor de selv kan fastsætte deres interne ordensforskrifter for deres publikums adfærd på institutionens område. Med andre ord har en offentlig anstalt adgang til at give regler for anstaltens benyttelse. Der findes imidlertid noget som kaldes proportionalitetsprincippet, som betyder at konsekvensen skal være forholdsmæssig; altså kan de ikke smide dig af bussen for at være rødhåret.


    Så du kan beklageligvis ikke gøre noget :s