Erfaringer med LED pærer?

  • Jeg er ved at blive godt træt af de halogen pære der sidder i den lampe jeg har på mit værelse.


    De laver en masse varme, bruger meget strøm og giver intet lys.


    Derfor er jeg begyndt at kigge lidt efter nogle spots med leds med ville høre om der er nogle som har nogle erfaringer med dem gode som dårlige.


    Vil nemlig meget gerne have et godt kraftigt lys da der ikke er ret mange lyskilder udover den lampe på mit værelse.


    Har kigget på disse.


    http://www.matronics.dk/Katego…MD-paere-AC230V-325-Lumen


    http://www.matronics.dk/Katego…ED-paere-AC230V-240-Lumen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Ulemperne ved de diode/LED spots man kan få idag er både at lyset tit er meget "koldt" og har et lidt gråligt skær, og at de ikke har så stor en spredning.


    Fordelen er så meget lavere strømforbrug og mindre varmeafgivelse... men det er så også dét. Nå ja, og noget længere levetid. ;O)


    Levetiden kan også diskuteres - et af vores datterselskaber producerer LED lamper til industri - og de har fået rigtig meget kritik for levetiden - de skulle springe for et godt ord...


    Men tilgengæld har mine forældre fået installeret 12 LED spots i deres nye køkken - de giver et meget koldt lys - med spredningen er fantastisk - jeg skal hjem til dem i aften, så kan lige spørge efter hvor de er købt og hva de synes om dem :)

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Ska bare bruge nogle pærer med lavt strømforbrug og som giver et skarpt lys. Er ret lige glad hvordan farven er bare lyset er kraftigt.


    Har nemlig fået forbud mod at købe nogle industri lamper og hænge op inde på mit værelse så det enest jeg er gøre er jo at skifte til nogle mere effektive pærer i den lampe jeg allerede har.

  • tjek philips ud, deres LED spots skulle være rigtig gode med super lys og god spredning, men du for lov at betale for dem, de ikk billige :)

  • Vi har købt nogle halogen til 12V over ebay, og de giver faktisk ganske varmt lys! vil mene man kan finde nogle tilsvarende, men prøv nogle forskellige... De er i hvert fald billige over ebay - ligegyldigt om du vil have varme eller kolde!

  • De LED pærer du linker til har en farvegengivelse på 80. Normen er 88.


    Det vil sige det vil blive lidt mere koldt lys. Tror dog sagtens du kan klare dig.


    Jeg bruger spare pære pt. men har samme ulempe med farve gengivelse.


    lyspredning på 120 grader er fint. Jeg synes sagtens du kan forsøge dig med sådan en SMD LED.