Hej Tweaks.. :D

  • Ohøj der ude..
    Jeg håber der er en eller tre der har en smule styr på tv og hifi.. Jeg har for en 3½ år siden købt et super dejligt Samsung 40" LCD tv, som hedder LE40F86BD.. Måske ikke det mest kendte tv de har lavet, man faktisk et af de lcd tv der har fået mest ros.. specielt når man ser på hvornår det blev lavet og produceret.. Men hvorom alting er, der er ikke DVB-C tuner i skidtet.. Og jeg er blevet ret så træt af at skifte antenne kabel mellem den boks jeg har købt for at få digitale kanaler, også tv'et for at få de analoge kanaler der også bliver tilbudt min anteneforening.


    Mit spørgsmål er, om der ikke findes sådan et indsætningskort til at sætte i siden?? Jeg mener jeg har set det engang.. men jeg kan ikke rigtig finde det igen.. og jeg vil rigtig gerne have det gjort.. :)


    På forhånd tak for hjælpen..


    Hilsen René R.

  • Altså hvis du har et slot-in til Camkort i dit TV så kan du henvende dig til din udbyder og få et kort så du kan se de digitale kanaler direkte på dit TV uden om din boks?

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Der findes indstikskort ja, men det kræver desværre at digital tuneren i dit tv er mpeg4.
    Så vidt jeg ved findes der ingen CA moduler i danmark der kan tilføje mpeg4 til et mpeg2 tv, og hvis du slet ikke har dvb-c funktionaliteten i tv'et tror jeg slet ikke der er noget at gøre.


    Men ja det var et fedt tv dengang :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvis den ikke har dvb-c tuner, så vil du aldrig kunne bruge den til digital kabel tv - indstikskort eller ej.


    Så enten skal du køre videre med boksen, eller investere i et nyt tv med dvb-c hd tuner (mpeg4). Så kan du smide et CA-modul i, og et kort fra yousee, stofa eller hvem du nu har som kabel-tv udbyder. ;)


    Hvis du har yousee, så behøver du ikke have CA-modul eller kort i, da de sender alle kanalerne i deres pakker (analoge+digitale+hd kanaler) ukrypteret.

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Elessar_DK
    Og jeg er blevet ret så træt af at skifte antenne kabel mellem den boks jeg har købt for at få digitale kanaler, også tv'et for at få de analoge kanaler der også bliver tilbudt min anteneforening.


    forstår jeg det sådan at du har 2 antennestik du skifter imellem ?.
    Analog/digital antennestik


    findes der ikke en "antenne dobbeltstik" - du kan sætte i tvét
    så du har både analog og digitalt koblet sammen ?.


    ligesom der findes antenntesplitterboxe - antenne samler ??.



    _1_ _2_
    I I
    ----------
    TV

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

    Rettet en gang, sidst af Animal-mik ().



  • Han kan bare smide et t-stik på digitalboksen, og føre et andet antennekabel op til tv'et. Så behøver han kun skifte "input" på tv'et mellem "tv" (for at se analogt, og f.eks. "scart1" eller "HDMI1" for at se digitalt fra boksen. Simpelt... ;)

  • Altså pt skifter jeg kun et antennestik mellem den dvb-c modtager boks jeg har, eller bare den analoge antene indgang. For jeg har prøvet alt muligt med at dele signalet op og fører flere kabler osv.. Men intet hjælper.. Så jeg tror jeg overgiver mig til overmagten og køber noget yousee halløjsa og får sådan en boks ud.. Man kan få et par abonnementer som ikke er helt tosset igen.. :D Men tak for hjælpen.. Også er der vist ikke andet for, end at spare op til et andet tv med tiden.. Kunne jo osse være spændende med 3d hjemme i stuen.. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Elessar_DK
    Altså pt skifter jeg kun et antennestik mellem den dvb-c modtager boks jeg har, eller bare den analoge antene indgang. For jeg har prøvet alt muligt med at dele signalet op og fører flere kabler osv.. Men intet hjælper.. Så jeg tror jeg overgiver mig til overmagten og køber noget yousee halløjsa og får sådan en boks ud.. Man kan få et par abonnementer som ikke er helt tosset igen.. :D Men tak for hjælpen.. Også er der vist ikke andet for, end at spare op til et andet tv med tiden.. Kunne jo osse være spændende med 3d hjemme i stuen.. :D


    Ja, Yousee's Plus abn. til 89,- kan du sagtens bruge. Du får alle de digitale og analoge kanaler i din tv-pakke gennem boksen, og så kan du leje film på den. Og så har den hdd-optager. :D

  • Ja så er Yousee bestilt.. Det blev så lige med 4 kanaler ekstra oveni.. :)
    Og nu har jeg undersøgt det helt til bunds der findes ikke nogle CA/CI moduler som indeholder en tuner.. :) Så det er vist en af de måder man kan løse det på.. :D


    /René R.