en god ide ?

  • hej mangler noget at lave ind til jeg skal starte nede i den lokale it.


    nogen ider til hvad fanden man kunne finde på ?, et eller andet inden for elektronik, computer, ja faktisk bare noget der af en eller anden art indholder ledninger ?

  • nu ved jeg ikke hvad du kan og har værktøjer til, men du kunne jo lave nogle simple elektroniske dimser hvis du kan svinge en loddekolbe... og hvis ikke, så kan du begynde på elektronikbyggesæt (mange gode dimser at vælge imellem fx. elektroniske terninger, små robotter osv.) Desuden kan du jo lave nyttige smådimser (fx. en ATX-starter til PSUer) ud af aflagte dele.


    prøv http://www.electro-tech-online.com/electronic-projects/
    der er der mange gode småting at give sig i kast med.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Køb dig en Arduino så har du altid noget og lege med.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    har faktisk lave en atx starter til en PSU -
    Uden i byen kalder de mig agent loddekolbe =).


    men tak så har man jo lidt ideer at lege med :)


    Lol... Ligefrem kalde dig for "Agent Loddekolbe" pga. du har lavet en atx starter? Det tager rundt regnet 10 sekunder, og koster en papirclips ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Køb dig en Arduino så har du altid noget og lege med.. =)


    Ja, der er nok at tage fat på med en Arduino :D

  • hmm, kunne jo tænkes jeg har lavet anden end en atx starter ikk ?


    og skriver det jo os i sjovs mening, men ja KAN godt finde ud af bruge en loddekolbe hvis det var en mere korrekt og kedeligt svar.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    hmm, kunne jo tænkes jeg har lavet anden end en atx starter ikk ?


    og skriver det jo os i sjovs mening, men ja KAN godt finde ud af bruge en loddekolbe hvis det var en mere korrekt og kedeligt svar.


    Du ryger seriøst for meget fjolletobak..

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Fordi du ofte snakker / skriver i tåger.. halvdelen af dine indlæg giver ingen mening overhovedet..

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • okay hvordan har jeg skrevet i tåger i dette indlæg ?


    EDIT: men hvis det har noget om hvordan jeg skriver osv, syntes jeg du skal droppe det med det samme, for hvis jeg skriver i forkert tid og alt det der er det ikke med vilje. og en admin har sagt til mig jeg skal kontakte ham hvis folk blir ved med at det offtopic omkring hvordan jeg skriver.

  • Nu stopper I fandeme! Og det er specielt målrettet mod SSDFreak og Phoque. Hvis I ikke kan finde ud af at opføre jer ordentligt, så kan I finde et andet forum at lukke jeres lort ud på, for så vil begge jeres brugere blive låst på ubestemt tid!


    Jeg - og alle andre - gider ikke konstant se på jeres negativitet. Enten holder I jer fra hinanden, eller også er det ud! Og ja, der er forsvundet flere indlæg fra den her tråd, men de bidrog på ingen måde med noget som helst, så de vil ikke blive savnet.


    Og til alle andre. Hvis I ikke har noget positivt at bidrage med så hold jer fra Korospo's tråde. Vi skriver ikke alle lige godt, og man har næppe lyst til at øve sig hvis man konstant får at vide hvis man er totalt elendig. Hvis I har et problem med de tråde der bliver oprettet, så send en rapport til en fra teamet, og så tager vi et kig på det. Det er ikke op til jer at dømme det andre skriver på den måde som I gør.


    Og skulle nogen få lyst til at quote det her indlæg, så bare glem det. Ethvert forsøg på at fortsætte diskussionen offentligt vil resultere i en lukket brugerkonto den næste uge.


    EOD!


  • Slap dog af mand! Manden kan sgu da bare tage sig sammen? Flot at lave en ATX starter, om den så er på den ene og den anden måde! Uanset hvad, så kortsluttes Grøn med en Sort, og så kan han i og for sig male lyserøde sommerfugle, og nogle blomster på.


    Hvor fanden ligger forskellen?


    Til en kommentar i dit indlæg Frk. Burger - Låser du mongolen til SSDfreak's bruger + Phogue, så ryger vidst 80% af jeres daglige aktivitet her på forumet. Synes det er gået meget ned af bakke for jer? Det er sgu efterhånden blevet mere til en mongol-stue end et debat forum ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonH
    Slap dog af mand! Manden kan sgu da bare tage sig sammen? Flot at lave en ATX starter, om den så er på den ene og den anden måde! Uanset hvad, så kortsluttes Grøn med en Sort, og så kan han i og for sig male lyserøde sommerfugle, og nogle blomster på.


    Hvor fanden ligger forskellen?


    Til en kommentar i dit indlæg Frk. Burger - Låser du mongolen til SSDfreak's bruger + Phogue, så ryger vidst 80% af jeres daglige aktivitet her på forumet. Synes det er gået meget ned af bakke for jer? Det er sgu efterhånden blevet mere til en mongol-stue end et debat forum ;)


    Hvad så - fortrød du allerede, at du valgte at få din bruger slettet? Eller skal vi virkelig til dine stunts igen med at oprette en ny bruger hver gang du får en låst? Er det virkelig så svært at undvære Tweak.dk?


    Det er bl.a. dig der har været med til at skubbe udviklingen den forkerte vej, men du nyder det tilsyneladende. Men helt ærligt - vi vil faktisk hellere undvære noget af den daglige aktivitet end se på de latterlige udgydelser du bl.a. er garant for.


    Du får selvfølgelig endnu en bruger låst, og jeg skal nok fortsætte hvis du stadig finder det interessant at oprette endnu en. Og derudover er der tilsyneladende ingen grund til at fortsætte denne tråd.





    Korospo: Jeg beklager, at jeg nu lukker din tråd, men der er desværre nogen der ikke forstår en hentydning.