Årtusindets fedeste gadgets

  • Tidligere på måneden kårede EB.dk årtusindets fedeste gadgets. Vinderen blev Nokia 3310, men har årtusindets indtil videre budt på en endnu federe gadget i dine øjne?


    De 15 gadgets der var en del af afstemningen på EB.dk var:



    Apple iPhone
    Apple iPod
    Apple iPod Touch
    Kompakt Kamera (Canon PowerShot SD10)
    Motorola Razr V3
    Netbook (ASUS Eeee PC900)
    Nintendo DS
    Nintendo Wii
    Nokia 3310
    PlayStation 2
    PlayStation 3
    PSP
    Samsung LE32A656 (fladskærm)
    TomTom Go
    Xbox 360


    Men er det virkelig det bedste inden for gadgets som årtusindet har budt på indtil nu? Hvis du har et bedre forslag så skriv det her i tråden og der vil blive startet en afstemning inden 2010 rinder ud. Hvis der kommer flere forslag end der kan være i en afstemning, så træder diktaturet i kraft og jeg vælger hvilke forslag der skal med i afstemningen.


    I må meget gerne begrunde jeres forslag.

  • Jeg vil sådan set give EB ret og sige ja Nokia 3310 er det bedste der er sket.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Ingen tvivl om at Apple har gjort det godt med deres iPhones.


    Synes alligevel at Nintendo skal have en stemme fra mig med deres Wii, som jeg mener var noget af det mest banebrydende da den kom frem.

  • En anden ting nu Apples iPhones er med som man bør have med er Android telefonerne. Her blev blandt andet Nokia taget med bukserne nede.


    Der bliver i dag solgt flere Android baserede smartphones end nogen anden.

  • Ville nok vælge PS3'eren, da det var (og stadig er) den eneste gadget/maskine, der kan næsten alt dét man har behov for i en medieafspiller til stuen.


    - kraftig spillemaskine


    - bluray/dvd/cd-afspiller


    - internetbrowser


    - streaming af HD-film, musik (super jukebox til fester!) og billeder direkte fra computer eller NAS


    - internetradio, podcast-afspiller, film/serie-streaming m.m.


    - wii-killer pga. MOVE


    Mangler jeg at nævne noget? :D



    Hvis maskinen skulle gøres bedre, skulle den måske bruge lidt mindre strøm.


  • Nah det med strømmen er med vilje.... det er en elradiator :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Der er ingen der nævner computerens opfindelse?


    Ingen computer - Ingen Tweak.dk :ph34r:


    Det var vist ikke i dette år tusinde :))


    Husk på at vi kom ind i et nyt efter 2000.

  • fordi det er det eneste som kan holde til at blive "slået" løs på, de andre ting er alt for følsomme til at kunne holde til alt det man kan udsætte en nokia 3310 for.


    min mening er at så længe at det nye hightec ikke er holdbar som en god gammeldags mobil så fortjener det ikke en stemmer :).


    min mening og andre har jo 100% andre meninger, det derfor det godt at være et menneske ;).

  • Jeg forstår heller ikke lige valget med Nokia 3310.. Jo den kunne holde til meget, men den kunne da ikke holde til nær så meget som f.eks. den lidt ældre Ericsson R310s :


    [Blocked Image: http://www.watch.impress.co.jp/mobile/column/hidouki/2000/03/06/erics2.jpg]


    Kan huske den stod til udstilling i forretningerne i et glas vand mens den var tændt ! Det var sq lidt fedt :D


    Men jeg har sagt smartphones, da jeg mener de har ændret en del for hvordan vores hverdag fungere.. Men netbooks burde også være en værdig kandidat!

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Hvis jeg skal vælge fra EB´s liste bliver det 3310, og det er ganske enkelt fordi det er den eneste på listen jeg har ejet :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg har nu stemt iPhone, fordi det er den gagdet af dem fra listen jeg har haft, der har fået mest opmærksomhed fra mig. Jojo, min 3310 blev da også brugt til rundbold i mangel af andre "bolde", men alligevel. :crazyeyes: