iPad til studie - erfaringer.

  • Jep nu nærmer min fødsesldag sig snart og jeg er så "heldig" at de fleste i familien er klar på det er få "billige" ting jeg mangler så i stedet slår de sig sammen og jeg kan få en større ting - evt. ved selv at spæde til.


    I år har jeg overvejet flere ting, men en af dem er iPad.


    Jeg overvejer den skulle bruges til en slag kombination af "spas" og studie, - tænker det er MEGET nemmere med e-bøger end almindelige bøger, evt. lidt små notater på den, men tror ikke det vil være den primære funktion.


    Er det muligt at søge i bøgerne (ala PDF filer) ?

  • Jeg kan ikke svare til studie relateret ting, men solgte min da den ikke levede op til mine forventning på jobbet.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Jeg kan ikke svare til studie relateret ting, men solgte min da den ikke levede op til mine forventning på jobbet.


    Må man spørge, hvad dine forventinger var og hvad du specielt var skuffet over?

  • Jeg havde for meget ventetid på den ved de opgaver jeg lavede fordi den var for langsom, plus den var slet ikke gnidningsfri i et Windows, Exchange, GoogleApps og ESXi miljø, samt den er for lukket til jeg selv kunne udvikle de løsninger jeg skulle bruge til mit Domotic system.
    Så har solgt den og nu bestilt en Adam 3G i stedet.
    Men det er jo ikke ting du skal bruge til en smule studiebrug. Der tror jeg ikke du oplever den begrænset kraft.
    Men glæder mig til at min UI til mit Domotics system på Adam, for er ved at lave det om til OpenGL baseret. Det er dog ikke nemt, men så bliver det tilgengæld hardwareacceleret af den Tegra2 processor.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • Jeg er selv super glad for min iPad, men jeg ville nu ikke satse på den som en studie (PC).
    Det er en tablet, og den kan det en tablet skal kunne, og ikke mere..
    Det er ikke et tekstredigeringsværktøj, og den er heller ej god til at skrive lange rapporter/stile på.


    Det er en tablet og ikke en PC, og man kan ikke tillade sig at forvente at den kan det samme som en bærbar/netbook.


    Det er en gadget som er super at surfe/spille/checke mails/se film og video/ høre musik osv osv på..
    Men igen.. Det er IKKE en PC..


  • Ville absoult heller ikke skrive notater på den!


    Jeg ville købe mine bøger som E-bøger derimod! Specielt hvis man kan søge i bøgerne er den UTROLIG attraktiv.


    Har haft et par bøger (lovligt) som PDF og det er simpelthen fantastisk til eksamen at kunne bruge CTRL+F også skrive et søgeord fremfor et stikordsregister!


    Så hvis man kan det samme på iPad er det ligefør jeg er klar på at smide pengene for den her og nu!


  • Kan man få så mange af dine studiebøger på PDF? Jeg synes tit der kan være langt imellem når det blir bare en smule specialliseret men det er sikkert meget forskelligt fra studie til studie...
    Det er værd at overveje om man kan få de bøger der skal bruges (i den rigtige udgave) i hvert fald

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza


    Kan man få så mange af dine studiebøger på PDF? Jeg synes tit der kan være langt imellem når det blir bare en smule specialliseret men det er sikkert meget forskelligt fra studie til studie...
    Det er værd at overveje om man kan få de bøger der skal bruges (i den rigtige udgave) i hvert fald


    De bøger jeg har haft som PDF har primært været gratis bøger/publikationer fra forlæserne på SDU, men en super fed ting!

  • Tror ikke du kan finde en Tablet der IKKE kan søge i en pdf. :)


    Men er det som eBook du vil bruge den tablet, så kunne en tablet med Pixel Qi display være langt mere interessant end en iPad.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Lad os nu lige se om den Notion Ink Adam nogen sinde kommer :crazyeyes:


    Hvorfor skulle den ikke det?


    De har vist flere film med den nu, så der er et færdig produkt. Samt flere af dem der var med i EAP har fået lov til at vise frem hvad de har lavet på den.
    Så der er egentlig kun at vente på CES hvor den bliver vist frem for offentligheden.
    Fik mail så sent som i går hvor de ville vide hvilket 3G net jeg ville have min med. (Har forudbestilt)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850