Hardware fra USA som gave, told?

  • Min kammis søsters mand har et familie medlem bosiddende i USA, vedkommende kommer hjem til jul og vi har overvejet at bestille lidt hardware med derover fra. Hvis vedkommende nu pakker det fint ind så det virkelig ser ud som gaver, skal man så betale moms og told alligevel?


    Det er grafikkort der er tale om, man spare jo nemt en tusse ved at købe dem over there.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=83183




    Tøj, smykker og elektronisk udstyr


    Du må tage varer som fx tøj, smykker, elektronisk udstyr, tæpper og golfudstyr til privat brug med tilbage til Danmark. Men den samlede værdi af varerne må højst være 3.250 kr., hvis du kommer med fly eller skib fra et land uden for EU. Hvis du har rejst med bil, bus eller tog fra et land uden for EU, må du have varer med til Danmark for 2.250 kr.


    Har varerne en højere værdi, skal du henvende dig til SKAT og betale told og afgifter af varerne.


    Hvis én af varerne koster mere end 3.250 kr. eller 2.250 kr.


    Koster én af dine varer mere end 3.250 kr. eller 2.250 kr., skal du betale told og afgifter af hele varens værdi. Det gælder også for varer, som består af flere dele, der hører sammen, fungerer sammen og normalt sælges sammen.


    Du kan ikke undgå at betale told og afgifter ved at tage varen med ad flere omgange eller ved at lade flere personer tage forskellige dele af varen med til Danmark.


    Hvis du har haft varerne med hjemmefra


    Hvis du havde varerne med, da du rejste fra Danmark, kan du tage dem med ind i Danmark igen uden at betale told og afgifter. Men husk, at du kan blive bedt om at dokumentere, at du har købt tingene i Danmark eller har haft dem med fra Danmark eller et andet EU-land. Som dokumentation kan du bruge kvitteringer og fakturaer.

  • Hov jeg havde også læst forkert, jeg troede gaverne skulle sendes hjem, beklager:)


    Der gælder så vidt jeg ved forskellige regler i de 2 tilfælde?

  • Takker for svarene :9xo Så det blir´ kun en af os der kan få noget med, 2x570 eller 2x580 overstiger jo desværre de 3250kr :rolleyes:

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Takker for svarene :9xo Så det blir´ kun en af os der kan få noget med, 2x570 eller 2x580 overstiger jo desværre de 3250kr :rolleyes:


    I kan da have et med hver?


    To grafikkort er jo ikke et bundle

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    I kan da have et med hver?


    To grafikkort er jo ikke et bundle


    Vi skal jo ikke derover, det er en person som allerede bor derovre som skal tage dem med hjem til jul.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • http://www.postdanmark.dk/cont…ategory9524.htm&menufile=


    Så vidt jeg kan se, så er det tilladt op til 340kr uden fortoldning..


    De regler Pinky har smidt, er for privat indførelse, dvs. hvis det er personen selv der skal bruge det. Hvis du skal modtage en pakke de sender, må du altså holde dig under 340kr.



    Det svare lidt til når man handler i tyskland(grænsehandel), der må du næsten også tage det med du vil, men KUN til dig selv. IKKE til andre.


    Correct me if im wrong Pinky ;)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Vedkommende tager pakken med hjem til Danmark til jul.

  • Ja, men hvis de regler du har fundet skal være gældende, så skal det være til eget forbrug, så vidt jeg har forstået. Så må han ikke give det videre til en bekendt.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Ja, men hvis de regler du har fundet skal være gældende, så skal det være til eget forbrug, så vidt jeg har forstået. Så må han ikke give det videre til en bekendt.


    Det er korrekt - men der er der absolut ingen der gider at tjekke op på....


    Men hensyn til prisen hvor man selv tager noget hjem, så er grænsen for hvornår der kommer afgifter (moms) på 80kr, og der er også her gebyret slår ned! Denne diskussion havde vi også for en måneds tid siden.


    /ask