• Jeg har bestilt noget elektronik (kaffekværn) på Amazon. Det har jeg gjort tidligere med barbermaskiner og alt muligt skrammel, og har altid fået en tilpasset omformer med så den kan bruges i danske stikkontakter, men denne gang er der desværre ingen kære mor. Hvad kan man lige gøre i den situation? Jeg kan se man kan få omformere i byggemarkeder, men de er jo lidt klodset i forhold til hvis man bare kunne kappe stikket og sætte et dansk på, men er det overhovedet muligt og er der nogle farer ved at kaste sig over den slags metoder?


    Jeg kan forstå på Google at de rent volt-mæssigt kører 230V ligesom os, men min viden om den slags er utrolig begrænset, så er der andet man skal tage højde for?


    På forhånd tak til alle kyndige indenfor den slags. 8)

  • Du klipper bare stikhovedet af, og sætter et nyt på - som du selv siger, man kan købe i et byggemarked. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    grøn gul er (eller burde altid) være jord. blå som regel nul, men det betyder ingenting med vekselstrøm...


    Det betyder da vel noget om du kommer jord-forbindelsen op som et af strøm-forbindelserne? :roller:

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Ja, den sidste er jord. Og det er nemmest at finde ud af hvilken af ledningerne der er jord, når du står med det i hånden.
    Men ingen problemer med volt, det er det samme. Har gjort det samme på min kaffemaskine :crazyeyes:

  • nej jord er der som en sikkerhed. farverne der er i ledningen skulle meget gerne være blå brun og gul/grøn. kna godt se at det ikke lige var tydeligt ud fra mit sidste indlæg :)

  • Lige et ekstra spørgsmål: Har det nogen betydning at der sidder en sikring i det UK-stik? Det gør der jo ikke i den danske som jeg har planer om at udskifte den med. Har dog købt med jord, så den bør vel være sikker nok?

  • en sikring, sådan en lille glas en eller hvordan?.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • ja så kan du sagtens undvære den.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW