Jan er kendt skyldig i drabet på Maria

  • Kan vi ikke snart undgå de her irriterende nyhedsopslag på forummet? Tweaks egne nyheder kan jeg gå med til, men BT?! Hvad bliver det næste..? Ekstra Bladet og Se & Hør


    Edit: Argh.. den her er så en du selv har lavet.. den ligner bare de der andre du laver (automatisk går jeg ud fra)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det ville da i hvert fald være rart. Men mon ikke han desværre vælger at anke dommen, på trods af risikoen for at blive dømt skyldig endnu engang, og så risikere forvaringsdommen på ubestemt tid i stedet for 16 år (i princippet kun 11 år) i et alm. fængsel.


    Og så ud på prøve efter ½ tid. Og den tid han har siddet varetægtsfængslet tæller dobbelt og bliver også trukket fra.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Kan vi ikke snart undgå de her irriterende nyhedsopslag på forummet? Tweaks egne nyheder kan jeg gå med til, men BT?! Hvad bliver det næste..? Ekstra Bladet og Se & Hør


    Edit: Argh.. den her er så en du selv har lavet.. den ligner bare de der andre du laver (automatisk går jeg ud fra)


    Jeg synes det er fint nok med små nyheder fra andre sites også, det er med til at holde lidt ekstra gang i forummet synes jeg så det hele ikk bare ender i nørderi.. =)


    Men godt denne triste sag for en afslutning

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    2/3 af tiden skal han sidde før han kan søge om prøveløsladelse - altså ca. de 11 år.


    ok på den måde


    men varetægtsfængslingen trækkes også fra dobbelt


    men sådan en skulle slet ikke lukkes ud igen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Han skulle simpelthen bures inde også skulle nøglen smides væk.


    Det er fuldstændig sindsygt at en person der begår mord her hjemme kan slippe så nemt.


    hov faldt nøglen ned i kloarken :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    ok på den måde


    men varetægtsfængslingen trækkes også fra dobbelt


    men sådan en skulle slet ikke lukkes ud igen


    Det er svært at være uenig i det sidste.


    Jeg har fulgt retssagen på tilhørerrækkerne alle dage på nær mandag hvor jeg havde sidste dag på arbejde - og det var nok en ret fornuftig dag at blive væk, da selv de mest hardcore journalister var påvirket af de oplysninger der kom frem.


    Der går desværre op til 14 dage før vi finder ud af, om den dømte vælger at anke straffen. Ifølge forsvareren virker han motiveret for det, og hans udtalelser omkring, at han er uskyldig dømt kunne også godt tyde på, at han vil vælge at anke. Jeg har så bare ondt af de efterladte og vidner der skal igennem hele møllen en gang til - også selvom pressedækningen nok vil blive noget mindre massivt end den har været her i første omgang.


    Hvis dommen bliver anket, så risikerer den dømte selvfølgelig stadig en forvaringsdom, men måske det alligevel er den bedste løsning selvom den er tidsubestemt. Jeg kan ikke forestille mig, at han får det specielt hyggeligt i et alm. fængsel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Hvis dommen bliver anket, så risikerer den dømte selvfølgelig stadig en forvaringsdom, men måske det alligevel er den bedste løsning selvom den er tidsubestemt. Jeg kan ikke forestille mig, at han får det specielt hyggeligt i et alm. fængsel.


    det er så heller ikke meningen man skal have det hyggeligt i et fængsel


    IMO skulle de nu hellere få ham på den lukkede...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Kan vi ikke snart undgå de her irriterende nyhedsopslag på forummet? Tweaks egne nyheder kan jeg gå med til, men BT?! Hvad bliver det næste..? Ekstra Bladet og Se & Hør


    Edit: Argh.. den her er så en du selv har lavet.. den ligner bare de der andre du laver (automatisk går jeg ud fra)


    Jeg er helt enig!
    Det er som et desperat forsøg på mere gang i forummet. Hvis folk vil læse den slags nyheder, så læser de på BT, EB m.v.


    Det er efterhånden blevet en fast rutine med daglige tråde om denne slags - Pinky.
    Ofte op-slår du bare nyheden, og så intet mere. Var relevante nyheder ikke bedre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    det er så heller ikke meningen man skal have det hyggeligt i et fængsel


    IMO skulle de nu hellere få ham på den lukkede...


    Nu var det heller ikke ment som, at det skulle være som et lejrskoleophold, men vi ved jo nok godt alle hvad der sker med den slags kriminelle bag tremmer. Nogen vil mene, at så vil retfærdighed ske fyldest men det er næppe en oplevelse der vil hjælpe med at "helbrede".


    Da han er erklæret egnet til straf, og ikke er psykopat, så er den lukkede ikke en mulighed, men som anklageren også sagde i sin procedure, så ville forvaring på ubestemt tid nok være den bedste straf. Der vil der være retspsykiatere der kan hjælpe, og han vil ikke blive lukket ud før han ikke længere er til fare for andres liv, legeme, helbred eller frihed.


    Men forvaring bliver åbenbart forkastet når man snakker en straf på mere end 14 år, for så er der et af de krav der skal være opfyldt for at give en forvaringsdom ikke længere tilstede. Og det er åbenbart derfor de 6 nævninge og de 3 dommere ikke har dømt forvaring.