Endelig internet - med lidt begrænsninger.

  • Så har jeg endelig fået internet på det skib jeg er på. Det er dog ikke så pokkers stabilt og hastigheden svarer vel nærmest til de gamle ISDN-modemmer...men det er der. Lige nu er jeg ud for Abidjan på Elfenbenskysten.


    Vi har også den begrænsning at vi har ca. 20 gb om måneden til rådighed fordelt på hele besætningen så derfor ønsker jeg at begrænse forbruget på "unødvendige" ting.


    Er der en måde jeg kan undgå at Windows XP automatisk downloader opdateringer. Der er ingen grund til at opdatere herude. Det kan jeg gøre derhjemme?


    Er der evt. andre lignende ting jeg kan gøre udover de selvfølgelige som at undgå sider som Youtube osv.?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • hmm... nu er det forholdsvis langt tid siden jeg har gjort så frygtelig meget brug af win XP, men der burde være noget update noget i kontrolpanelet et eller andet sted... kan bare ikke huske hvor :P


    angående tips... tjah, smid en adblocker extension på og bloker evt. billeder. tunge sider som fx. facebook kan være en fordel at holde sig fra, evt. blokere på skibets netværk... Microsofts update servere kan evt. blokeres på samme måde, således at selv computer noobsne ikke får updates ned der suger ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hvis du bruger firefox, så hent NoScript eller tilsvarende der blokere junk. Så henter du ikke reklamer og unødig flash-bannere mm.


    Evt. AdBlock Plus

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

    Rettet en gang, sidst af betaboy ().

  • Jeg fik slået automatiske opdateringer fra og nu er NoScript også installeret. Så mon ikke det hjælper lidt. Tak for det.


    Kom endelig med flere råd.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Lad være med at starte Steam. Det har en slem evne til at autoopdatere eventuelle spil uden at spørge først.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg bruger ikke Steam så det er ikke noget problem.


    Jeg har for øvrigt deaktiveret NoScript igen. Der var alt for meget jeg skulle bruge som blev sorteret fra, og nogle sider virkede stadig ikke ordentligt selv om jeg fortalte NoScript at det var tilladte sider. Det er nok noget opsætning eller sådan noget, men jeg gider ikke rigtig sætte mig ind i det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Adblock Plus er betydeligt bedre til det formål efter min mening, No-Script er mere hvis man selv vil bestemme hvad der må køre og hvad der ikke må.


    Jeg kunne selv mærke forskel på min netbook, når jeg browser på nettet med adblock og uden(men det er naturligvis mere CPU bundet end båndbredde).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.