Handel i ind og udland

  • For at være ærlig så kan både told og skat og Pest DK. rende mig hvad angår import fra USA. Jeg savner sgu de gamle dage hvor man kunne bestille print og tshirts fra den anden side af atlanten uden at skulle behandles som en forbryder. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Det er så noget svineri at de tager 160 i gebyr


    Ja, og du skulle se de 2 de har gående fast i postcentret i lufthavnen til at kontrollere.
    Det er de langsomste i verden til den slags.
    Jeg kender en leder af brandfolkene derude der af og til kommer på inspektion i postcentret.
    Han siger de 2 skrankepaver skulle jages af H til for at sige det mildt.
    Men det er vel reglernes skyld vil jeg tro. X(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • kan ik være mere enlig, men det er måske derfor jeg bruger DHL & FedEx når jeg ska ha noget udefra europa som japan og det, så slipper jeg nemlig for alt det lort :$

  • Tager DHL ikke også 150 kr for at opkræve det gebyr?


    Selvom gebyret er irriterende synes jeg det er fair nok der er en del ekstra håndtering og behandling ved sådanne pakker - det skal vel koste et eller andet..... Told osv går jo til staten så det får transportfirmaet jo ikke del i....

  • Hvis man som virksomhed har en import tilladelse og betaler told per kvartal slipper man for alt andet via UPS, DHL osv. Så får man bare pakken og så en opgørelse fra skat senere.


    Men post danmark de er fuldstændig ligeglade. De kræver både told og gebyr selv om man er registreret hos skat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Tager DHL ikke også 150 kr for at opkræve det gebyr?


    Selvom gebyret er irriterende synes jeg det er fair nok der er en del ekstra håndtering og behandling ved sådanne pakker - det skal vel koste et eller andet..... Told osv går jo til staten så det får transportfirmaet jo ikke del i....


    Ja, den ekstra håndtering skal jo koste noget.. Men hvordan undgår man denne ekstra håndtering..??? Man kan jo på ingen måde undgå at skulle betale de 160kr. Jeg ville gerne slippe for det - på en lovlig måde, men det er jo ikke muligt.. For selvom jeg ligger kvittering/faktura i, så skal de jo stadig have de penge selvom jeg har gjort det helt efter bogen..


    Hvordan undgår man det??

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650