langsom upload på youtube - hvorfor?

  • jeg havde en gammel computer med en q9550 og gtx 260 og 4 gb ram og 2 styk 160 gb maxtor og et i780 bundkort og det kunne godt oploade så man kunne se filmen så man ikke skulle trykke pause.
    kører på samme internet kabel som før..
    synes ikke rigtigt det gir nogen mening?

  • Du har helt ret. Når videon bliver uploadet til Youtube er det 99% din internetforbindelse der tæller - Upload specifikt. Derefter er det op til det codec du har brugt mht. til hvor hurtigt Youtube er til at konvertere (transcode) filen så at folk kan se den.


    Din PC's hardware har med andre ord intet at sige efter at video'en er blevet optaget/redigeret.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • okay så fik vi det afklaret..
    men hvorfor er den langsom på den nye computer jeg købte når den ikke er langsom på den gamle.
    og husk nu på at jeg kører på samme internet kabel som før.


    kan godt være det ikke har nogen betydning når det er trådløst men alligevel. min søster kører på trådløst internet. (fra samme router men som sagt bare trådløst)
    hun kan også bare se filmen uden stop.


    hvad kan det være?


    på forhånd tak.

  • Har du noget software kørende måske?? det kan jo godt sluge en del (fx torrent)..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Har du noget software kørende måske?? det kan jo godt sluge en del (fx torrent)..


    Så burde søsterens også loade langsomt.
    Men er det alle film, eller bare en enkelt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Så burde søsterens også loade langsomt.
    Men er det alle film, eller bare en enkelt?


    Prøv at uploade den samme film fra din og hendes og se om der er nævneværdig forskel!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Der lader til at være lidt misforståelse om hvad dit problem er (eller du har flere), derfor vil det nok være en god ide hvis du uddyber dit problem mere.


    Det virker som om du har misforstået hvad upload og download er:


    Upload i forbindelse med youtube er mest hvis du vil lægge film op på youtube så andre kan se dem.


    Download i forbindelse med youtube er når du vil se en film der ligger på youtube.


    Hvis vi antager at dit problem er når du forsøger at se film på youtube, så er det sandsynligvis ikke uploaden der er problemet.


    Der kan være flere årsager, men et godt udgangspunkt er at sørge for at Windows er fuldt opdateret, du har den nyeste driver til dit grafikkort og Flash plugin. I flash 10.1 kom der h.264 hw support, men det kan give problemer hvis du ikke er opdateret.


    Det kræver naturligvis at der er båndbredde til at du kan se de videoer, så som gaming king skriver er det en ide at sørge for at hverken du eller andre kører nogen form for fildeling samtidigt.


    Alternativt kan det også være noget andet der giver "hakken" i dine streams, det kan være en ide at teste med værktøjet DPC latency checker, hvis det giver udslag kan det være årsagen til at du har problemer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • *tilføjelse til RTM's forslag*


    Google er ikke altid hélt god til at ramme de rigtige servere som er tættest / bedst til dig. Jeg er ofte ude for at måtte vente i evigheder på en 1080 video på trods af at jeg burde/kan/normalt ser dem "live" uden at vente.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Husk lige det er Op til.. og ikke 40/5 lige ud....