Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 30. oktober 2010, 15:25

hey tweak.

jeg har næsten lige købt ny computer og den er så langsom i uploaden på youtube. hvad kan det være?
jeg har denne her computer:http://topdata.dk/product.asp?product=7169
plus den billige cpukøler og gigabyte 870a usb3.

kan ikke forstå hvorfor den skal være så langsom..
den kører med windows 7 64bit.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "madan" (30.10.2010, 15:26)

2

lørdag, 30. oktober 2010, 15:31

Nu er upload ikke så meget igen med computeren.. Men også din internet forbindelse

1Mbit upload, svare jo ikke mere end godt 124Kb/s så hvis du uploader noget på godt 50-60Mb så tager det sin tid...

3

lørdag, 30. oktober 2010, 22:05

jeg havde en gammel computer med en q9550 og gtx 260 og 4 gb ram og 2 styk 160 gb maxtor og et i780 bundkort og det kunne godt oploade så man kunne se filmen så man ikke skulle trykke pause.
kører på samme internet kabel som før..
synes ikke rigtigt det gir nogen mening?

4

lørdag, 30. oktober 2010, 22:17

Du har helt ret. Når videon bliver uploadet til Youtube er det 99% din internetforbindelse der tæller - Upload specifikt. Derefter er det op til det codec du har brugt mht. til hvor hurtigt Youtube er til at konvertere (transcode) filen så at folk kan se den.

Din PC's hardware har med andre ord intet at sige efter at video'en er blevet optaget/redigeret.

5

lørdag, 30. oktober 2010, 23:39

okay så fik vi det afklaret..
men hvorfor er den langsom på den nye computer jeg købte når den ikke er langsom på den gamle.
og husk nu på at jeg kører på samme internet kabel som før.

kan godt være det ikke har nogen betydning når det er trådløst men alligevel. min søster kører på trådløst internet. (fra samme router men som sagt bare trådløst)
hun kan også bare se filmen uden stop.

hvad kan det være?

på forhånd tak.

6

søndag, 31. oktober 2010, 00:13

Har du noget software kørende måske?? det kan jo godt sluge en del (fx torrent)..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

7

søndag, 31. oktober 2010, 02:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af gaming-king
Har du noget software kørende måske?? det kan jo godt sluge en del (fx torrent)..

Så burde søsterens også loade langsomt.
Men er det alle film, eller bare en enkelt?

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

8

søndag, 31. oktober 2010, 08:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brtlsn

Citeret

Oprindeligt indlæg af gaming-king

Så burde søsterens også loade langsomt.
Men er det alle film, eller bare en enkelt?

Prøv at uploade den samme film fra din og hendes og se om der er nævneværdig forskel!

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

9

søndag, 31. oktober 2010, 10:59

Der lader til at være lidt misforståelse om hvad dit problem er (eller du har flere), derfor vil det nok være en god ide hvis du uddyber dit problem mere.

Det virker som om du har misforstået hvad upload og download er:

Upload i forbindelse med youtube er mest hvis du vil lægge film op på youtube så andre kan se dem.

Download i forbindelse med youtube er når du vil se en film der ligger på youtube.

Hvis vi antager at dit problem er når du forsøger at se film på youtube, så er det sandsynligvis ikke uploaden der er problemet.

Der kan være flere årsager, men et godt udgangspunkt er at sørge for at Windows er fuldt opdateret, du har den nyeste driver til dit grafikkort og Flash plugin. I flash 10.1 kom der h.264 hw support, men det kan give problemer hvis du ikke er opdateret.

Det kræver naturligvis at der er båndbredde til at du kan se de videoer, så som gaming king skriver er det en ide at sørge for at hverken du eller andre kører nogen form for fildeling samtidigt.

Alternativt kan det også være noget andet der giver "hakken" i dine streams, det kan være en ide at teste med værktøjet DPC latency checker, hvis det giver udslag kan det være årsagen til at du har problemer.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

10

søndag, 31. oktober 2010, 11:39

*tilføjelse til RTM's forslag*

Google er ikke altid hélt god til at ramme de rigtige servere som er tættest / bedst til dig. Jeg er ofte ude for at måtte vente i evigheder på en 1080 video på trods af at jeg burde/kan/normalt ser dem "live" uden at vente.

11

søndag, 31. oktober 2010, 12:23

det er når jeg skal se en filmklip på youtube.
prøver lige det med min søsters bærbar.
har ikke tid lige nu men jeg kan prøve at opdatere driverne

12

søndag, 14. november 2010, 14:39

Indlægget er slettet da det ikke følger retningslinjerne.

/Kristian

Venlig hilsen
Kristian

www.dansknet.dk
Ægte bredbånd til lavpris

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PallePirat" (14.11.2010, 16:56)

13

søndag, 14. november 2010, 16:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af PallePirat
Hejsa,

Lyder som om du kunne bruge noget mere upload hastighed.
Lige nu kan du få 40/5 Mbit til 299 kr. / md. hos www.dansknet.dk

Læs mere om bredbånd og internethastigheder på http://www.dansknet.dk/artikel/internet

Venlig hilsen
Kristian

www.dansknet.dk
Bredbånd til lavpris

Husk lige det er Op til.. og ikke 40/5 lige ud....

14

søndag, 14. november 2010, 17:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af nitan

Citeret

Oprindeligt indlæg af PallePirat
Hejsa,

Lyder som om du kunne bruge noget mere upload hastighed.
Lige nu kan du få 40/5 Mbit til 299 kr. / md. hos www.dansknet.dk

Læs mere om bredbånd og internethastigheder på http://www.dansknet.dk/artikel/internet

Venlig hilsen
Kristian

www.dansknet.dk
Bredbånd til lavpris

Husk lige det er Op til.. og ikke 40/5 lige ud....

Det er jo en selvfølge. Ingen kan garanterer 100% forbindelse da meget kan sænke hastigheden

Seneste tests og artikler

4

AMD A10-7800 Kaveri APU

For ikke så længe siden anmeld
Læs Mere

48

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Corsair Voyager Air 2

For noget tid siden testede vi
Læs Mere

0

Enermax Aeolus Vegas laptopkøler

Sidder du og læser denne test
Læs Mere
Seneste nyheder

48

AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Ny Cooler Master V Semi-Modular 750W strømforsyning

Cooler Master er klar meden ny
Læs Mere

1

Shadow Warrior You have Got Wang Trailer

Spillet Shadow Warrior er et r
Læs Mere

0

AMD er klar med tre nye Kaveri APU chip

AMD er i dag kommet med tre sp
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.