Phonetech

  • Så lige denne post og blev nød til at blande mig selvom det typisk ikke ligger til min natur, da jeg stort set altid kigger passivt på.


    Men... Jeg har fået udskiftet hele mit bagcover hos phonetech, helt smertefrit og til en god pris. Jeg synes det virker fuldstændig latterligt at spørge om det er fuskere. Jeg brugte 30 minutter på at søge på det sted jeg ville bruge til at give min dyrebare iPhone, og valgte dem af de mest åbenlyse grunde:


    1. Deres hjemmeside ser professionel og troværdig ud
    2. De kan finde ud af at stave (I modsætning til stort alle de andre iphone værksteder)
    3. De har billeder af dem selv under deres kontakt side og gemmer sig ikke bag en taletids telefon eller en e-mail
    4. Der står et ApS bag ved virksomheden, og ikke en lille hjemmebiks eller enkeltmandsvirksomhed
    5. De har et E-handelsmærke som kun seriøse netbutikker kan få, da e-handelsfonden går ind og checker om informationer stemmer overens med virksomheden


    At du spørger om det er troværdigt synes jeg virker som mangel på research. Og den side som jst linker til hvor det er...


    Assistant Prof.
    Dr.-Ingeniør Sattar J.


    ...der skal pille ved iphones lyder jo helt ironisk, og jeg ville aldrig turde at sende min telefon derind og det kan du gange med 400.


    Der er stavefejl i selve navigationen, hvad er det for noget sjusk for en seriøs virksomhed??
    For ikke at nævne at hjemmesiden kunne bruge en kærlig hånd.


    Skal vi tage samme gennemgang som ved phonetech:


    1. Deres hjemmeside ligner et template fra 1995 som ikke er opdateret siden.
    2. Der er fyldt med stavefejl
    3. Intet firma navn, intet CVR nr., ingenting?
    4. Hvem står bag virksomheden?
    5. Ingen sikkerhedsmærker


    Og det synes du ikke virker som fusk? Kan ikke andet end grine af dette.


    Jeg var ved at vælge imellem iPhone112 (Men de tog ikke telefonen) og irep.dk (Men de lå for langt væk) så jeg besluttede mig for at kigge forbi phonetech, og kan varmt anbefales!


    Har hørt iPhone112 skulle være nogle fine gutter så dem kan du evt. prøve næste gang.


    PS. så lige din besked om fejlsøgning. Har du prøvet at skille en iPhone ad? Jeg skilte min 3G ud for 1,5 år siden, og blev nød til at kassere den, og har hørt at iPhone 4 skulle være 10 gange så besværligt, så en seriøs fejlsøgning koster selvfølgelig penge. Medmindre du vil lade Doktor Ingeniør, eller hvad fanden han nu kalder sig, bedømme den uden at skille den ad og sige "Jeg tro den være fejl på den cellphone" haha. Good luck mester.

  • Hør nu lige her mester. Jeg spørger om der er nogen som har earfaring med phonetech. Har jeg på noget tidspunkt givet udtryk for at jeg syntes det ligner fusk? Jeg skriver jo også selv "Syntes selv det ser meget réelt ud, men kan lige så godt være sikker."
    Får så et svar fra en som har haft gode earfaringer med et andet selskab. Og ja, har prøvet at åbne en iphone. Hvis du kigger i min første post, kan du se at det ikke en en iphone 4 men en 3gs, så ved ikke hvor du har det med iphone 4 fra.


    Leder bare efter det sted som er billigst og sikkert, da jeg har en makker som var uheldig med et firma.

  • Det var på ingen måde ment som nogen fornærmelse, og kunne måske godt lyde lidt voldeligt, hvilket jeg beklager. Det var jo mandag morgen ikk? :)


    Jeg forstår godt dit spørgsmål, men synes jeg har set en del lign. spørgsmål og derfor jeg måtte blande mig. Der er en del "iphone værksteder" som ikke engang kan stave til iPhone men skrive iPhoen og alle mulige andres typos, hvilket er ironisk i sig selv. Det er det samme som at Elgiganten laver et mega skilt foran forretningen hvor der står "Velkommen til Elgiagnten", det går bare ikke.


    Synes det er underligt at folk tør sende telefonen til en der ikke kan tale dansk, ikke har tlf. support, et cvr. nr. eller lign.


    Lad os sige jeg ren hypotetisk åbner et "iphone værksted" så kan jeg hente et template og åbne en hjemmeside hvor jeg tilbyder servicen til halv pris i forhold til konkurrenterne. Men da jeg ikke har noget cvr nr. så lejer jeg et lokale i københavn til kr. 4.000,- pr. md. og har det i en måned, og her hiver jeg så iphones ind men returnerer ikke nogle af dem, og kan let score 50-60.000 på det bare i værdien på iPhones (kr. 1.500 til 7.000 pr. stk.)


    Sådan kan et scenarie se ud hvis ikke du ved hvem du sender dine dyre egendele til. Og derfor det fik mig lidt op ad stolen at jst anbefaler den side, da det ligner svindel fra første øjekast til grundig gennemgang af "værkstedet". Derfor jeg kom med en lille liste over dem jeg kun har hørt godt om og håber det kan hjælpe dig lidt på vej.


    Beklager endnu engang for mit "sure opstød", men nogle gange så er der svært at formulere sig korrekt uden at det lyder som et personligt angreb.


    Og en god tommelfinger regel er altid at gøre følgende:
    - Check hvem virksomheden er find firma navn på websitet, slå dem evt. op på cvr.dk. Kommer der intet frem så hold dig væk
    - Se om de oplyser fysisk adresse og evt. support tlf. (Faste åbningstider, ikke lille private Johnny eller Mustafa der åbner når han vågner)
    - Hvis det er online handel så kig evt. efter E-mærket
    - Kig evt. på trustpilot for feedback, men regn ikke med det for mange "af de små" får venner til at rose sig selv og svine konkurrenter. Vær opmærk som på det
    - Før du handler så prøv at ring til support. Hvis der ikke bliver taget en formiddag kl. 11:00, så er det useriøs forretning. Hvis der bliver taget og en der siger "Ja!?" og ikke oplyser sit navn, så er det også useriøst. Og hvis det er en telefonsvarer som beder dig om at ligge en besked så hold dig for guds skyld langt væk!


    Håber at det gav lidt med på vejen, og held og lykke med at få fikset din kære iPhone :)

  • Og en lille sidste kommentar efter et par minutters videre research.


    Kig på denne her side:
    http://www.iphoneekspert.dk/profil.html


    Det er gode gamle Assistant Prof. Dr.-Ingeniør Sattar J. endnu engang.


    Lad mig pege på lidt stavefejl ved første øjekast:
    Meta-titel -> Billisgte
    Navigation -> Om Centert
    Headline -> Vilkommen til Danmarks Billigste iPhone Reparations ("Reparations" hvad?)
    I indholdet -> Vi stræber os efter at give en god service, derfor benytter vi os kun reservedele, passer til iPhone 3G, 3GS såvel som 4G. ("Derfor benytter vi os kun reservedele", what?")


    Behøver jeg at sige mere? Haha, der er grænser for hvor amatør man har lov til at være.
    Det der overbelaster jo fuske-radaren med mindst 1000%


    Og så manlger vi bare en kommentar med følgende: "Hvad hvis han er ordblind, han kan jo ikke gøre for det så". Hvis man er ordblind, så får man andre til at skrive sine tekster, ellers er det for useriøst at drive en forretning. Jeg åbner heller ikke et bilværksted hvis jeg har mistet begge hænder og bruger det som undskyldning for at jeg ikke kan lave bilerne ordentligt vel?


    Once again, good luck.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kadifo
    De har et E-handelsmærke som kun seriøse netbutikker kan få, da e-handelsfonden går ind og checker om informationer stemmer overens med virksomheden


    Lige præcis E-mærket behøver ikke være et kvalitetsstempel. Ja, der er en lang række krav man kan opfylde, men sålænge det er en ordning der betales for alt efter hvor mange ansatte virksomheden har, vil den aldrig blive 100% retvisende. Getmore havde f.eks. også E-mærket i flere omgange ;)

  • Der er selvfølgelig nogle tilfælde som GetMore, got me there :)


    Men sådan generelt kan man godt forholde sig til det. Der er forskel på en virksomhed der vil betale de der 9.000 det første år og efterfølgende 3.000 om måneden (mener det var det jeg betalte med min gamle webshop) og på de hjemmesider som ikke vil. Det er ikke beløbet der gør det, men initiativet til at ville give lidt ekstra sikkerhed og vise at tingene er i orden. For en fusker biks ville sjældent anskaffe det.. Bemærk ordet "sjældent" så du må ikke bruge GetMore imod mig :)


    Hvis man er villig til at ofre så mange penge på at vise sine kunder man mener det seriøst, så synes jeg det giver mere bonus end ikke at kunne finde ud af at stave til det produkt man tilbyder hehe.


    En virksomhed der tager imod Dankort og har E-mærket kontra en lille gurker biks der kun tager kontant (og "glemmer" at sige det til skattefar), arhh, hvad mon vi vælger? Jeg er faktisk begyndt kun at handle online de steder de har e-mærket, efter jeg selv var gennem et helved med at få det så ved jeg sku man virkelig har kæmpet for at få det hvis man har det. Puha, de er sku tunge at danse med ... Men nu har jeg solgt min shop så behøver jeg ikke tænke på mere, men jeg ved stadigvæk hvilken troværdighed det giver, så min personlige mening er at man kan forholde sig til det.


    Desuden er sådan nogle småting som CO2-venligt website mærket som jeg så de også havde noget der giver bonus point. Viser endnu et initiativ som "enkeltmands hjemmebiksen" sjældent viser..