Falsk reklame fra Oister mobil?

  • Sad lige og så en reklame i fjernsynet for Oister mobil. Her siger de fri Internet, men med små bogstaver står der 1GB om måneden.


    Hvordan kan det være fri Internet i deres abonnement til 69 DKK om måneden?

  • Det er fordi du må bruge så meget du vil af data.. Men når du kommer over 1GB dataforbrug, så mindsker de din hastighed til... noget jeg ikke kan huske... :roller:


    Men du har fri data..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det er vel lidt ligesom FitnessDK, der ifølge deres hjemmeside ikke har bindingsperiode:


    Quote

    fitness dk's medlemskaber er uden bindingsperiode, så du bestemmer selv, hvor længe du ønsker at være medlem. Du kan melde dig ud med normalt opsigelsesvarsel, som er løbende måned + 1 måned.

  • hehe de grønne stjernes klub..



    Og køb ikke Oister.. det er ikke godt,


    Jeg hopper selv fra dem til Telmore igen.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards


  • Nemlig jeg skiftede fra Telia til Oister pga. billigt abb. og så var det jo 3s netværk = "bedste netværk" .... men jeg har udfald og elendig dækning konstant nu!

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Nemlig jeg skiftede fra Telia til Oister pga. billigt abb. og så var det jo 3s netværk = "bedste netværk" .... men jeg har udfald og elendig dækning konstant nu!


    Det er efter de har opgraderet det :razz:


    Ej, Oister (3) har den hurtigste dækning, men ikke den bedste. Ude ved mig kan jeg fx slet ikke komme i kontakt med 3G, og så er TDC altså bedre..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har også skiftet til Oister, og må indrømme deres dækning er lidt skidt. Nogen kan jeg ikke sende sms'er eller noget.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m
    Det er vel lidt ligesom FitnessDK, der ifølge deres hjemmeside ikke har bindingsperiode:


    Er der ikke forskel på en bindingsperiode, og en opsigelsesvarsel? Det er da meget normalt med at gøre regningsperioden ud på diverse abonnementer før opsigelse? Kan godt være det virker lidt 'dirty', men tror det er meget udbredt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Det er fordi du må bruge så meget du vil af data.. Men når du kommer over 1GB dataforbrug, så mindsker de din hastighed til... noget jeg ikke kan huske... :roller:


    Men du har fri data..


    Det nævner de bare ikke i reklamen


    Men på deres hjemmeside står det under priser



    Hastighed: Op til 1Mbit/s
    Forbrug: 1GB pr. md., derefter nedsat hastighed måneden ud.



    Hvad den nedsatte hastighed så er?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    ok har selv Telmore lige nu. De har god dækning som sådan, men hastigheden stinker. Der er stort set aldrig 3G.


    Du har da Telenor?

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards


  • hmm... hvis der ikke står noget om hvad den nedsatte hastighed er, så kan de i princippet selv sætte det til det de synes, så hvis de er rigtig onde, så kan man kun bruge forbindelsen som et 9600 baud modem :P


    tror nok de skærer hastigheden ned til 128k eller 256k, der er forbindelsen stadig relativt brugbar til alm. ting.


    hmm... kom til at tænke på om det at skrive en webadresse i en reklame kan gøre det ud for en "stjernetekst"? I så fald er det ikke falsk reklame...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hastigheden bliver sat ned til 64 kbit. Det står i deres regelsæt.


    Jeg kan desuden ikke se hvorfor det er falsk reklame, de nævner da ikke noget om man får fri data til en hvis hastighed? Fri data ved 64 kbit er stadig fri data og synes man 1 GB v. 1 Mbit er for lidt, så finder man sig da bare et andet selskab. Til 69 kr./måneden er det vel ikke for meget forlangt at man stiller sine forventninger lidt realistiske.


    Jeg har selv bestilt Oister, men har ikke fået nummerflytning endnu, så indtil videre er mine erfaringer dog begrænsede. Jeg har dog været på internettet via mobil i tog fra Bredebro til Hovedbanegården i København med Oister, og oplevede kun udfald i en 2-3 minutters periode omkring Lunderskov. Hele vejen (tunnellen eksklusiv naturligvis) var der fin dækning og hastigheden var som lovet. (Faktisk en smule over 1 Mbit ved flere lejligheder)


    Hvis nogle er i tvivl, så arbejder jeg ikke for Oister. ;)


    Jeg synes bare lige at jeg ville slå et slag for et udmærket billigabonnement, så folk ikke får den idé at det er det værste lort. Jeg vil i hvert fald gerne se bedre alternativer til 69 kroner, hvor man får fri SMS plus 1 GB data, samt en yderst rimelig minuttakst og nul i opkaldsafgift.


  • I deres TV reklame siger de bare fri data med kæmpe bogstaver og så 1GB med små bogstaver. Der står ikke umiddelbart at hastigheden bliver sat ned.


    Det gør der så på deres hjemmeside.

  • 1) Det ér fri data - bare med nedsat hastighed efter 1 GB. Du kan bruge det lige så meget du lyster, selvom du har brugt 1 GB trafik eller mere.


    2) De har på intet tidspunkt lovet fri data ved en bestemt hastighed. Kun fri data.


    Jeg synes ikke der er et problem her. I mine øjne lover de ikke noget der er usandt og er man i tvivl om vilkårerne, så står det højt og tydeligt på deres hjemmeside når eller hvis man vil bestille deres abonnement.