Ulovlig omgang af hittegods i form af penge.

  • Jeg ville nok vælge den sikre vej og give banken dem tilbage... man ved jo at der er overvågning, så hvorfor tag chancen?
    Kan jo også være man får en findeløn for det, who knows :)


    Men hvis automaten en dag spyttede lidt for meget ud når jeg var ved at hæve (f.eks. en 100kr seddel mere end jeg bad om) ved jeg ikke helt hvad jeg ville gøre i situationen :P

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Jeg ville nok vælge den sikre vej og give banken dem tilbage... man ved jo at der er overvågning, så hvorfor tag chancen?
    Kan jo også være man får en findeløn for det, who knows :)


    Men hvis automaten en dag spyttede lidt for meget ud når jeg var ved at hæve (f.eks. en 100kr seddel mere end jeg bad om) ved jeg ikke helt hvad jeg ville gøre i situationen :P


    Må indrømme at jeg ikke helt ved hvad jeg ville gøre, må vente til jeg kommer ud for samme situation for at se hvordan jeg vil reagere. Min samvittighed siger selvfølgelig at jeg skal smutte ind i banken med dem, men djævlen på skulderen hvisker måske "nyt grafikkort" i øret på mig :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • tror nu alligevel jeg havde beholdt dem. Hvis jeg ligger 1000kr uden for mit hus, så er det os dem som finder dem, der må beholde dem. Men jeg ville da blive glad hvis de ville give mig dem tilbage, men ikke noget jeg ville påkræve. Det er da bare surt show.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Puhha, det må være en svær situation! :)


    Ved mange banker er der sgu ingen overvågning ved automaten, men ville selv blive pissed hvis der var en som tog "mine" 6000kr.

  • de skal da udbetale 10% i findeløn hvis man finder penge i deres automater... eller man har ret til at tage 10% som findeløn


    men hvis det fx. er en pung uden ID kort i, så kan man jo ikke gøre så meget ved det... afleverer man dem til politiet, så tar de sq pengene selv. Så vil sige at det er bad luck hvis man ikke har en form for ID i sin pung...


    Min mor var ude for ovenstående for en del år siden i Singapore, hvor hun fandt en pung med 900 US dollars, men ingen ID.... haps :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • nu hvor det er 6000 kroner, så tror jeg nok jeg havde afleveret dem retur. du vil under alle omstændigheder for 10% i findeløn:) dvs. 600 kroner kan du selv beholde. det er da ikke nogen dårlig plan

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Hvordan kan de vide at han ikke lod pengene ligge og at det var den næste der tog dem?


    Ved godt at han har indrømmet nu


    Det var jo overvågning på ;)



    Men så vidt ved, så er der overvågning ved alle automater. Men havde de lagt ude på gaden havde jeg satme selv beholdt dem for det vil politiet ALDRIG finde tilbage til ejeren.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • I dette tilfælde ville jeg have afleveret pengene. Grunden er netop videoovervågningen. Udover at man selv bliver fanget så har man rent faktisk mulighed for at finde den rette ejermand. Fandt jeg 6.000 kr liggende på en sti eller lignende ville jeg nok stikke dem i lommen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    de skal da udbetale 10% i findeløn hvis man finder penge i deres automater... eller man har ret til at tage 10% som findeløn


    men hvis det fx. er en pung uden ID kort i, så kan man jo ikke gøre så meget ved det... afleverer man dem til politiet, så tar de sq pengene selv. Så vil sige at det er bad luck hvis man ikke har en form for ID i sin pung...


    Min mor var ude for ovenstående for en del år siden i Singapore, hvor hun fandt en pung med 900 US dollars, men ingen ID.... haps :P


    jeg har da prøvet at samle en pung sammen der lå spredt ud i en busk, og så aflevere det hele til politiet...så spurgte de mig sku om jeg var blevet træt af den eller om der ikke var noget i jeg kunne bruge...... :boxed:


    så det er da sidste gang jeg gør det


    og nej jeg ligner ikke en kriminel type :D

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii


  • nah, vil sige at på lige det punkt er det rimelig touch & go om man skal aflevere til politiet eller ej, men hvis der var ID i den pung så ville jeg have hevet pågældende betjente godt og grundigt i ørerne.


    Ingen forventer ærlige folk i dag, det er sq for skuffende :(.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx


    nah, vil sige at på lige det punkt er det rimelig touch & go om man skal aflevere til politiet eller ej, men hvis der var ID i den pung så ville jeg have hevet pågældende betjente godt og grundigt i ørerne.


    Ingen forventer ærlige folk i dag, det er sq for skuffende :(.


    Hvis jeg fandt en pung med ID ville jeg nok i første omgang se om jeg kunne få fat i ejeren, evt. køre hen og aflevere den hvis det er i nærheden. Jeg ser ingen grund til at politiet skal blandes ind i det hvis det kan løses uden.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------