Indbrud i bil

  • Hvorfor fanden kan folk ikke holde deres fingre for dem selv???




    Nogle gutter og jeg kørte ned til stranden, for at få noget luft efter en lang dag. Vi går ca. 50m væk fra bilerne, vi kan ikke se dem pga. træer. Vi ser en perle komme kørende på scooter, nærmest som om han tjekkede området, han kiggede hen mod os, og hen mod bilerne, så vi gik stille og roligt mod ham, så vendte ham om og han kørte væk. Da vi kommer hen til bilerne, er min siderude smadret og der mangler en taske, der indeholdte en bærbar med mange vigtige ting, samt skolebøger for små 3000kr. Heldigvis har jeg en forsikring der dækker hærværk og tyveri, men hvor fræk kan man være??? det virkelig pisse irriterende sådan noget, ville ønske vi løb tilbage efter ham i stedet for at gå så roligt...



    3 timer efter, skal en kammerat og jeg mod byen og vi kører i hans store Rav4, vi ser en scooter med to perler på, kørende væk fra politiet, vi kommer som modkørende, og kører ind foran scooteren så han ikke kan komme forbi, han kører så ned af en sti men vi indhenter ham, og presser ham til at kører ind i en have så de vælter og slår sig meget grimt, de når at tage spurten inden vi kommer ud af bilen og får eftersat dem, ved ikke om det var dem der begik indbrud, men hvis det er så står der i hvert fald 1-1 nu :)



    Måtte lige ud med min irritation over at mennesker kan gøre sådan noget!! Især fordi computeren indeholdte vigtigt arbejde fra de sidste 3 år, meget har jeg dog på backup. Men alt det papirarbejde man skal igennem, nyt kørekort, nyt dankort osv osv. FFS!

  • Selvtægt er desværre ikke lovligt i Danmark.
    Racisme er heller ikke lovligt.


    Så ved ikke hvor god den her tråd stiller dig.


    Men nå. Det kan jo være nødvendigt at komme af med nogle aggressioner :razz:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    ved ikke om det var dem der begik indbrud, men hvis det er så står der i hvert fald 1-1 nu :)


    Måtte lige ud med min irritation over at mennesker kan gøre sådan noget!! Især fordi computeren indeholdte vigtigt arbejde fra de sidste 3 år, meget har jeg dog på backup. Men alt det papirarbejde man skal igennem, nyt kørekort, nyt dankort osv osv. FFS!


    Gud fader bevarres. Så andre potentielle uskyldige skal bøde for din hævngerrighed.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Tænkte præcis det samme, SSD..


    Så kan man jo diskutere hvor uskyldig man er når man stikker af fra politiet....


    Ikke at jeg synes at det er ok at gøre politiets arbejdet i det omfang der er beskrevet her men har umiddelbart ikke den store medlidenhed med de personer der stikker af fra politiet...


    Men under alle omstændigheder er det bare pisse-irriterende at man altid skal sørge for at tømme sin bil selvom man bare er væk i et par minutter....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Selvtægt er desværre ikke lovligt i Danmark.
    Racisme er heller ikke lovligt.


    Så ved ikke hvor god den her tråd stiller dig.


    Men nå. Det kan jo være nødvendigt at komme af med nogle aggressioner :razz:



    Jeg er skam ikke racist, mange i min vennekreds er fra udlandet, samt jeg har været kæreste med en pige fra Afganistan i to år (Det var faren ikke glad for.) Mht. selvtægt gjorde vi jo ikke noget ulovligt, vi hjalp politiet, de sagde tak efter episoden. Scooteren kom i politiets varetægt og de ville kontakte ejeren.



    EDIT: Jeg ved godt selvtægt ikke er lovligt, men hvis vi havde fået fat i dem og det var dem der havde taget mine ting, så ville der ryge tænder ud, ingen tvivl det vil jeg gerne indrømme. Det er ikke fordi jeg er et menneske der kan lide vold, men er af den opfattelse, at folk der bryder ind i biler og lign. godt må få en lærestreg (læs: tæsk)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Gud fader bevarres. Så andre potentielle uskyldige skal bøde for din hævngerrighed.




    Andre uskyldige? Netop de to på scooteren har huseret det område, 10min inden de havde været i min bil, havde de lavet samme nummer i en ældre dames bil og taget hendes håndtaske, snakkede med hende efter hvor hun ledte efter vidner til episoden, men uden held.


    Det har åbenbart været et stort problem i det område, at unge på scooter ødelægger sideruden og tager hvad der ligger i bilen, ofte tager det ikke mere end 20 sekunder også er de væk igen.


  • Ja, det giver jo en ret til at yde selvtægt i form af vold. Gad vide, hvorfor der er krige i denne verden! Makes you wonder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Så det du siger er, at hvis en brød ind i din bil, ville du ikke stoppe ham?


    Men det var jo ikke det du gjorde! Du stoppede nogle der måske har været involveret ifølge din første post:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    ved ikke om det var dem der begik indbrud, men hvis det er så står der i hvert fald 1-1 nu Smile


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC



    Så det du siger er, at hvis en brød ind i din bil, ville du ikke stoppe ham?


    Jo, det ville jeg da, men det er jo ikke det du gør. Du stopper en i hævn, som tilsyneladende intet har med din vogn at gøre. Så vælge rdu at sige 1-1

  • Jeg har rodet meget med scooter, kan nok se hvis det er den samme.[/quote]


    Nu fatter jeg ikke en meter!


    Du skriver:


    3 timer efter, skal en kammerat og jeg mod byen og vi kører i hans store Rav4, vi ser en scooter med to perler på, kørende væk fra politiet, vi kommer som modkørende, og kører ind foran scooteren så han ikke kan komme forbi, han kører så ned af en sti men vi indhenter ham, og presser ham til at kører ind i en have så de vælter og slår sig meget grimt, de når at tage spurten inden vi kommer ud af bilen og får eftersat dem, ved ikke om det var dem der begik indbrud, men hvis det er så står der i hvert fald 1-1 nu


    Måtte lige ud med min irritation over at mennesker kan gøre sådan noget!! Især fordi computeren indeholdte vigtigt arbejde fra de sidste 3 år, meget har jeg dog på backup. Men alt det papirarbejde man skal igennem, nyt kørekort, nyt dankort osv osv. FFS!


    Din historie melder intet om, at du så din EGEN scooter.


    Du skriver:


    ved ikke om det var dem der begik indbrud, men hvis det er så står der i hvert fald 1-1 nu


    Nu siger du så, at du godt kan kende din egen scooter


    Tror du ikke bare emnet her skal stoppe nu. Du har 100% bare søgt hævn over en "perle" som du fint beskriver. Jeg ville også være pi**sur, men ikke hævne mig på det første jeg stødte på for at udligne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Jeg har rodet meget med scooter, kan nok se hvis det er den samme.


    Nu fatter jeg ikke en meter!


    Du skriver:


    3 timer efter, skal en kammerat og jeg mod byen og vi kører i hans store Rav4, vi ser en scooter med to perler på, kørende væk fra politiet, vi kommer som modkørende, og kører ind foran scooteren så han ikke kan komme forbi, han kører så ned af en sti men vi indhenter ham, og presser ham til at kører ind i en have så de vælter og slår sig meget grimt, de når at tage spurten inden vi kommer ud af bilen og får eftersat dem, ved ikke om det var dem der begik indbrud, men hvis det er så står der i hvert fald 1-1 nu


    Måtte lige ud med min irritation over at mennesker kan gøre sådan noget!! Især fordi computeren indeholdte vigtigt arbejde fra de sidste 3 år, meget har jeg dog på backup. Men alt det papirarbejde man skal igennem, nyt kørekort, nyt dankort osv osv. FFS!


    Din historie melder intet om, at du så din EGEN scooter.


    Du skriver:


    ved ikke om det var dem der begik indbrud, men hvis det er så står der i hvert fald 1-1 nu


    Nu siger du så, at du godt kan kende din egen scooter


    Tror du ikke bare emnet her skal stoppe nu. Du har 100% bare søgt hævn over en "perle" som du fint beskriver. Jeg ville også være pi**sur, men ikke hævne mig på det første jeg stødte på for at udligne.[/quote]









    Min egen scooter? Hvad snakker du om?


  • Perler.. ingen respekt for andres egendom desværre :/
    Husk det til næste valg :)