Hvor er Telenor nogle amatører

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Det lort, har også afbestilt mit abb. hos dem og fået bibob :) Det var prisen der fik mig til at skifte.


    Nu er Bibob jo ejet af telenor, så ved ikke hvor meget det vil hjælpe på dækningen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz


    Nu er Bibob jo ejet af telenor, så ved ikke hvor meget det vil hjælpe på dækningen :)


    Nej men prisen er mere realitisk iforhold til dækningen :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har døjet med Deres crap i knap 6 måneder nu!


    Jeg har 20/1 og har deres modem, hvor jeg har isat en D-Link. Jeg mister mange gange dagligt forbindelsen, og må reniew forbindelsen. Det starter med, at forbindelsen bliver langsommere, og langsommere, hvor efter den dropper af.


    Deres elendige kommentar er, at det er min egen skyld. Jeg har 1200 ressourcer, som ryger ud fra mit system - siger de. Altså en form for virus! Det er gennemtestet på 5 maskiner. Desktops og laptops samt på helt nye produkter samt re-installeret produkter


    De har målt på alt, sendt ny router, testet med Deres egne trådlåse router hos mig, og intet virker. Sidste nye er, at de har test-nedsat min forbindelse til 15/1 pga støj på linien. Sjovt nok var det ikke et problem førhen.


    Når jeg så fortæller dem, at jeg arbejder som netværkespecielist og system administrator samt har været system admin hos Telenor, så snakker de pludseligt et andet sprog!


    Magen til lorte service skal man lede længe efter.
    Et endnu mere irriterende problemer, at jeg pt arbejder hos et Fiber firma, og har fået tilbudt 1Gbit - dog uden der er mulighed for jeg kan få det i mit område - nedtur

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz


    Nu er Bibob jo ejet af telenor, så ved ikke hvor meget det vil hjælpe på dækningen :)



    Jeg har heller ikke haft problemer med dækningen, kun prisen der fik mig til at skifte :) sparer 200kr om måneden for samme mængde tale og sms forbrug.

  • Hvis jeres mobil/internet-udbyder er så elendig, hvorfor så ikke bare skifte til et andet selskab der virker. Personligt har jeg Telmore og Fullrate og begge har indtil videre virket upåklageligt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Hvis jeres mobil/internet-udbyder er så elendig, hvorfor så ikke bare skifte til et andet selskab der virker. Personligt har jeg Telmore og Fullrate og begge har indtil videre virket upåklageligt.


    Anders


    Handler jo lidt om, hvilke muligheder man har - ik


  • jeg har også problemer med deres Internet. Bliver som dig smidt af igen og igen. Er opsagt og har en anden udbyder per 1. januar.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Handler jo lidt om, hvilke muligheder man har - ik


    Du har vel mulighed for at skifte til alle de virksomheder der tilbyder ADSL? Hvis der er hul igennem fra telenor, er der vel også ved f.eks. TDC?


  • Deres egen router er generelt noget lort, de ZyXELs håndterer ikke mange forbindelser godt, mange forbindelser bliver typisk spawnet af P2P(torrents) eller virus.
    Fullrate har egentligt det samme problem da de bruger de samme routere, men de har mulighed for at smide dem i bridge mode, så de ikke skal foretage NAT routningen.


    Dit problem er sikkert at du bor for langt fra centralen til at den forbindelse du har kan leveres ordentligt, det vil sandsynligvis være det samme hvis du skifter udbyder, da det er kabelstrækningen mellem dig og TDCs central der er det reelle problem.


    Men.... få dem til at sende en TDC tekniker, deres support har desværre en tendens til at prøve at fedte det af lidt hurtigt med en ny router eller at sætte båndbredden ned.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    jeg har også problemer med deres Internet. Bliver som dig smidt af igen og igen. Er opsagt og har en anden udbyder per 1. januar.


    Problemet bliver nok ikke løst af at du skifter udbyder, det er jo alligevel de samme kobberledninger fra TDC som de leverer via.


    Det skulle kun være hvis du er træt af deres support, eller den router de har leveret at det giver mening.


    Men ellers, held og lykke ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har selv Telenor internet og havde kun lidt små problemer de første 2 uger(har haft det i et år), siden har det kørt uden problemer og ofte med flere maskiner tilkoblet samtidig. Måske det har noget med afstand til central og kobberet generelt?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Har selv Telenor internet og havde kun lidt små problemer de første 2 uger(har haft det i et år), siden har det kørt uden problemer og ofte med flere maskiner tilkoblet samtidig. Måske det har noget med afstand til central og kobberet generelt?


    Havde TDC tidligere uden nogen former for problemer.


    Hvis jeg tester hastigheden ser det fint ud men alligevel bliver Internettet mere og mere sløvt. Skal slukke og tænde routeren minimum en gang om ugen.


    Og hvis det ikke er på grund af langsomt Internet så er det fordi man ikke kan få WiFi forbindelse til den. Her ryger alle PCer generelt af 3-4 gange om ugen. Nogen aftner er det helt galt.


    Telenor har jeg snakket med flere gange, og alt ser fint ud.

  • Quote

    Hvor er Telenor nogle amatører


    Ja det er ikke helt godt,da jeg oprettede havde jeg mange problemer pga deres gamle lorte routere,blev spurgt om jeg benyttede eget kabel fra router til maskinen,ja det gør jeg,og ved det virker.Om det var krydset,nej sagde jeg,selvfølgelig er det ikke det.Så er det derfor.. lol
    det er blevet bedre med anden router,men ikke godt nok til at vælge dem igen,mister stadig forbindelsen et par gange om måneden vel.


  • Der er 300m til central. Deres tekniker kan intet jeg ikke selv kan foretage mig. Det er en flok amatører der sidder i de support teams

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Der er 300m til central. Deres tekniker kan intet jeg ikke selv kan foretage mig. Det er en flok amatører der sidder i de support teams


    Hvad er din noise margin upstream/downstream?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Omkring 6, så den er som den skal være


    Næ, det er den ikke. Ligger den på 6 db skal du forvente udfald. Og ret ofte. Den burde ligge på omkring 10 db eller over for en klippestabil forbindelse. Havde nøjagtig samme problem med min forbindelse (10mbit/2mbit), med noise margin på omkring de 6-7 db. Når der så kom peakbelastninger, gerne om eftermiddagen og aftenen, røg den under seks og jeg røg af linien. Fik min forbindelse lavet om til 10mbit/1mbit og er ikke røget af siden. Og om du sidder 300 meter fra centralen er lige fedt, hvis koberet er noget gammelt møg med dårlig afskærmning.
    Men du har stadig ret i at supportere er nogle fjolser generelt. Måtte selv finde mit problem og bede dem lave de nødvendige ændringer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Næ, det er den ikke. Ligger den på 6 db skal du forvente udfald. Og ret ofte. Den burde ligge på omkring 10 db eller over for en klippestabil forbindelse. Havde nøjagtig samme problem med min forbindelse (10mbit/2mbit), med noise margin på omkring de 6-7 db. Når der så kom peakbelastninger, gerne om eftermiddagen og aftenen, røg den under seks og jeg røg af linien. Fik min forbindelse lavet om til 10mbit/1mbit og er ikke røget af siden. Og om du sidder 300 meter fra centralen er lige fedt, hvis koberet er noget gammelt møg med dårlig afskærmning.
    Men du har stadig ret i at supportere er nogle fjolser generelt. Måtte selv finde mit problem og bede dem lave de nødvendige ændringer.


    Kravene ligger mellem 5 og 7 på den tabel jeg har, så ved ikke, hvilken du er skemalagt efter.
    Mit problem er også, at dette har stået på længe, og har betalt fuld gebyr i hele perioden