Det er dyrt at have bil

  • Ja overskriften siger hvis alt...


    Min kære bil holder på værkstedet med en smadret gearkasse og olie i koblingen.
    Det er satme ikke sjovt at køre 110 i overhalingssporet på Helsingørmotorvejen også høre et "plonk" også dør bilen bare. Det er bare at få den kastet ind i nødsporet og ringet til Falck.


    Fik den kørt til værkstedet og fik "dommen" her til formiddag.... alt i alt ~20k med alt for en renoveret gearkasse og kobling. Det er satme surt når man stod og skulle have ny slæde næste år.
    Dog er det sorte lyn nu snart 11 år gammel og kørt 245.000km, men for pokker da :boxed:


    Et eller andet var faldet af inde i gearkassen og havde taget sig en tur med rundt, med ca. 4000rpm, og kom næsten hele vejen rundt, indtil at den ikke kunne komme længere også hovsa... et ca. 2 gange 4 cm hul i siden på min gearkasse og nu med en tom bankkonto, når jeg skal hente den igen på tirsdag.


    Ingen advarsel eller noget andet fra gearkassen, den har kørt perfekt. Indtil den stod af og jeg blev det fattigere.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Av, lyder sq ikke for godt :S
    Er ikke lige så meget inde i det med biler og sådan..
    Men er det ikke sådan noget en forsikring kan dække?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Av, lyder sq ikke for godt :S
    Er ikke lige så meget inde i det med biler og sådan..
    Men er det ikke sådan noget en forsikring kan dække?


    det er desværre lige så meget at gøre der, en sliddel er nærmest umulig at skulle forsikre.


    så må desværre betale ved kasse 1. Forsikring dækker normalt også kun tyveri, skader forvoldt af en selv eller andre.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Det er mega sur røv sådan noget der for og sige det mildt ......


    Jeg havde ihvertfald lyst til og afreagere på en, da Cadillac`en valgte og smide motoren uden varsel, og skulle total renoveres - Og der var regningen et par gange din.


    Det desværre dyrt og have bil, men ville godt nok heller ikke undvære selvom SU`en ikke er glad for dem.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Det er satme sur røv.


    Men 20000 kr for at få renoveret gearkasse det er godt nok også en pæn sjat 8o


    Skal også selv til at bruge penge på min egen bil da Trafikstyrelsen har klokket i det og indkaldt min bil til syn igen selv om den lige er blevet synet for 5 måneder siden.


    Så jeg skal lige have fundet mig en bagbro til x antal tusinde kroner...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Men 20000 kr for at få renoveret gearkasse det er godt nok også en pæn sjat 8o


    den er ikke engang ny.. bare en renoveret box. Den koster ca. 12.000kr resten er til en renoveret kobling og montering. En helt ny box koster de 20k alene hehe det har jeg ikke lige lyst til.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    den er ikke engang ny.. bare en renoveret box. Den koster ca. 12.000kr resten er til en renoveret kobling og montering. En helt ny box koster de 20k alene hehe det har jeg ikke lige lyst til.


    Så var jeg da godt nok også gået på jagt efter et andet autoværksted!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    ja.. det lyder som nogle helt åndsvage priser det der..


    Fuldstændig.. Jeg ville føle mig godt tørret i røven i hvert fald!


    Jeg ville selv mene at 10.000kr kunne gøres billigere, men 20k - Det er helt ude i skoven!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Fuldstændig.. Jeg ville føle mig godt tørret i røven i hvert fald!


    Jeg ville selv mene at 10.000kr kunne gøres billigere, men 20k - Det er helt ude i skoven!



    Det lyder lidt sygt ja - Gav selv kun 6000kr for en ny motor samt kobling, dog på en ældre bil men det var inkl. montering, så syntes de priser trådstarter opgiver, er rimelig heftige!!!

  • Ja, det er dyrt at have bil. Det er også derfor jeg indtil videre har valgt ikke at have bil selv om jeg savner det, men min cykel og det offentlige kan få mig de fleste steder hen. Dog er jeg som regel inde og se på bilbasen efter gode tilbud hver gang jeg har kørt med DSB. :$
    Jeg ved godt det ikke er nemt for alle at undvære bil pga. arbejde/offentlig transport, men jeg har et job hvor det betyder at en evt. bil kun skal bruges i forbindelse med privatkørsel.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • kunne det tænkes at det er fordi de hellere vil reparerer hele gearkassen, samt med en pris af 5-700kr i timen så løber det nok op...


    istedet for at tilbyde at sætte en anden fungerende gearkasse i...


    lyder i mine øjne som at de bare er ude på at få flest penge ind...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    kunne det tænkes at det er fordi de hellere vil reparerer hele gearkassen, samt med en pris af 5-700kr i timen så løber det nok op...


    istedet for at tilbyde at sætte en anden fungerende gearkasse i...


    lyder i mine øjne som at de bare er ude på at få flest penge ind...


    Lige min tanke..


    Ofte kan man få en ny eller brugt del til meget billige penge.


    Fx kan jeg få ny motor til min motorcykel for ca 3000kr som har kørt 15k kilometer...


    Så tror ligesom nitan de bare gerne vil "lave" en død part, og det tager LÆNGE

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • tja jeg syntes godt nok ikk din bil har kørt meget også den gearkasse allerede død, syntes jeg godt nok er skidt...men som de andre er inde på syntes jeg godt nok den pris er høj...min far fik skiftet Toyota'ens gearkasse for under 8000, med i prisen var der så service og skifte af diverse andre ting :)


    men jeps det er møg dyrt at have bil og vores gamle 407 var da heller ingen undtagelse ;) fed bil men dyrt bekendskab, vi måtte af med lidt over 20.000 for at få skiftet kileremmen, en ny kobling og elnettet i det meste af bilen også skulle skiftes, ikke billigt...


    mange gange kunne jeg fandme godt tænke mig vi ikk havde bil men vi bor på landet så bilen er desværre bare nødvendig, jeg har godt nok en knallert jeg bruger til de ture som er lidt for lange til en cykel og det spare jo en del på bilen, men den koster jo også at få lavet :)


    før boede jeg i en by der var cykel det eneste jeg brugte og det savner jeg sq :)

  • Det var skisme dyrt!.


    Til min BMW e30 fra 85, koster en brugt (og velfungerende) gearkasse 500kr. Så handler det bare om at kende nogle der vil lave det for en. Men ja, skulle et værksted lave det, så ville det også koste kassen, med mindre jeg som person self selv finder gearkassen og fortæller at de skal bruge den.


    Men bil vil jeg dælme altid have. Der findes ikke noget bedre - det kræver selvfølgelig man kører i noget ordenligt, ellers er det klart man hellere ville være fri.



    Men nå, held og lykke med værkstedet. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • ja det er nu ikke helt billigt, timelønnen er også de ca 650 spir. Men en helt nyrenoveret gearkasse fra VW af med 3 års garanti på. Den anden gearkasse er umulig at lave, da der er et 2x4 cm hul i siden på den og næsten alle gear var totalt smadret i den.
    Der kan fremskaffes en billigere, men tjaa så skal min bil stå længe hos værkstedet mens der skaffes en og tjaa jeg skal bruge min bil hver dag. Så kan jeg godt leve med måske at bruge lidt mere på en gearkasse lidt hurtigt. En af mine venner kunne nok godt skaffe en renoveret gearkasse til ca. 8000kr, men så skulle han ud og snakke med folk og få den leveret også går der hurtigt måske en uges tid. Han kunne også godt få den monteret, men igen mere tid.


    At den allerede er stået af er lidt tidligt ja, men min A3 8L og Golf IV har notorisk svag gearkasse, den har det med at gå i 1, 3 eller 5 gear. Men at de går totalt i stykker som min er sjældent, men stadigvæk mega surt.


    Ens værksteds priser kan jo også variere meget alt efter hvor man bor henne. Jeg kunne også godt finde værksteder der er billigere her i nærheden, men jeg vælger at tage nogen jeg stoler på (det er venner af familien). Bilen har før været hos SMC, men der får man sgu ikke meget for sine penge længere.


    Men nu må man se hvad der kommer op på, håber lidt at få den tilbage i morgen eftermiddag her.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • har du overvejet at finde en brugt gearkasse. skulle nok kunne lade sig gøre at finde en til rimlig penge..


    jeg står selv med en toppakning som lige er gået, så olie og vand er alle andre steder end hvor det skal være :S min har så lige rundet 290,000 km, så det er vidst ikke noget at sige til...

  • tjaa problemet med en brugt kasse er at jeg kan ende op med en der gør det samme igen. så hellere købe en med garanti fra VW af og være fri for problemer. men ja ville være billigere

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn
    har du overvejet at finde en brugt gearkasse. skulle nok kunne lade sig gøre at finde en til rimlig penge..


    jeg står selv med en toppakning som lige er gået, så olie og vand er alle andre steder end hvor det skal være :S min har så lige rundet 290,000 km, så det er vidst ikke noget at sige til...



    er det også en VW du har, for hvis de går i stykker så hurtigt skal jeg sq ikk have mig en Golf som jeg ellers har planlagt...


    min faders Toyota har aldrig være noget større problem, den originale gearkasse døde da han nåede over 500.000 km og tror det var topstykke han ævlede om, røg cirka 1½ år efter og der havde den rundet godt 600.000, og det har aldrig været dyrt for ham at få lavet...