TRÆLS! Scooter stjålet... [SCOOTER FUNDET!]

  • Hey guys.. Jeg var i dag på besøg hos min søster for at se fodbold. Da jeg så skulle hjem, var min scooter stjålet.


    Den var parkeret 2 meter fra indgangen til deres lejlighed. Den blev ca stålet mellem 00:30 og 01:00. Det er en rød PGO G-Max, med en flække ved forreste venstre blinklys og der hvor nummerpladen plejer at være, er der en sort aliuminiums plade. Jeg befinder mig i Fredericia. Gaden den blev stjålet på er Bragesvej.


    Hvis der nogen der bor i området, og ser den, beder jeg venligst om at ringe til mit nummer: 75934361. Den der finder den får gerne noget som tak for hjælpen.


    En ting mere, hvordan skal jeg reagere på dette? det er første gang at jeg får stjålet en scooter. Skal jeg bare ringe til politiet? er der andre ting jeg kan gøre? Har prøvet at køre lidt rundt med min søster dog uden gevinst.


    SCOOTER FUNDET!
    Jeg mødte i skole i dag, og satte mig ud i kantinen for at arbejde med nogle opgaver. Jeg kigger så ud af vinduet, og ser så at der er mega politi razzia på vores skole. Alle scootere blev tjekket. Jeg kigger så over hvor der står nogle scooter, og blandt dem ser jeg en rød PGO G-Max, jeg tænker bare at det er løgn hvis det er min. Jeg går så der ud og rigtigt nok, min G-Max. Spaden som havde nakket den har så brugt den til at køre i skole med, lidt dumt når det lige er min skole.. Men det kunne han jo self. ikke vide. Tja, jeg sagde det så til en af politimændende der henne, og nu sidder jeg her igen i kantinen og skriver dette :) Politiet har nogle billeder af ham, og de prøver at finde ham. Scooteren er i OK stand, der er nogle små mangler så som fx min aluminiums plade, benzindækslet brækket op og låsen skiftet ud. Min hjelm til 500 kr,- er også væk :/

  • kan sige med det samme at hvis der var nummerplade på (hvis det er en 45) så havde det væert ca. 1000000000 gange lettere at finde den.


    Hvis du ringer til politiet og det er en 45 scooter, og de finder den, bliver den med ca. 98% sikkerhed beslaglagt med det samme.


    Hvis du har dens stelnummer skrevet ned og det er en 30, så kan politiet lægge den i database som værende stjålet. Hvis der så er nogle der køber den og laver forsikring på den, så er der god chance for at du går den igen.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Det er en 30-Knallert fra 2001, så der er ikke nummerplade. Jeg har tegnet GF-Forsikring på den, så er det muligt at en anden kan tegne en ny?


    Nej, ikke så længe du melder den stjålet...


    Havde en kammerat der købte en knallert igennem dba som var meldt stjålet, stjålne knallerter kommer i database hos politi og forsikringsselskaber så de kan bruge stelnummeret til at se om den er stjålet eller ej. Når så en person får fat på knallerten og tegner forsikring, vil pågældende få at vide på et tidspunkt om knallerten er stjålen...


    meld tyveriet til både forsikring og politi, så går det nogen gange en smule hurtigere.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • What he just said! :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Alright.. Thanks Foxx, har lige anmeldt det til politiet, og skal i morgen ringe til min forsikring og sige det. Nu er det ikke fordi at det var min eneste ene da den var ved at være 10 år gammel og har rundet de 26.000 km, var vist også på tide at få en ny.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Alright.. Thanks Foxx, har lige anmeldt det til politiet, og skal i morgen ringe til min forsikring og sige det. Nu er det ikke fordi at det var min eneste ene da den var ved at være 10 år gammel og har rundet de 26.000 km, var vist også på tide at få en ny.


    det er jo alligevel nice nok at gøre, som det mindste får du da en slat penge ud af det....

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Tja, det er også rigtigt. Kunne godt bruge lidt penge til den næste scooter. Jeg har bestemt mig at jeg skal have sådan et alarm system. Du ved dem der med fjernbetjening. Noget rigtigt thansen bling bling ;)


    Har tænkt på sådan en Link

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HeinzieSCOOTER FUNDET!
    Jeg mødte i skole i dag, og satte mig ud i kantinen for at arbejde med nogle opgaver. Jeg kigger så ud af vinduet, og ser så at der er mega politi razzia på vores skole. Alle scootere blev tjekket. Jeg kigger så over hvor der står nogle scooter, og blandt dem ser jeg en rød PGO G-Max, jeg tænker bare at det er løgn hvis det er min. Jeg går så der ud og rigtigt nok, min G-Max. Spaden som havde nakket den har så brugt den til at køre i skole med, lidt dumt når det lige er min skole.. Men det kunne han jo self. ikke vide. Tja, jeg sagde det så til en af politimændende der henne, og nu sidder jeg her igen i kantinen og skriver dette :) Politiet har nogle billeder af ham, og de prøver at finde ham. Scooteren er i OK stand, der er nogle små mangler så som fx min aluminiums plade, benzindækslet brækket op og låsen skiftet ud. Min hjelm til 500 kr,- er også væk :/


    Nu var den ikke tunet vel? (:
    Men godt at du fandt den, skriv hvis de finder ham :9xo

  • Politiet har ikke fundet ham, men har en mistanke om hvem det er, så skal nok opspore ham på et tidspunk.


    Min scooter var helt standard da jeg havde den, men nu synes jeg at den køre lidt underligt. Og med det mener jeg at den køre lidt mere end hvad den må. Den har et hurtigere optræk, men køre cirka 5-6 km/t hurtigere. Nu er den oppe på cirka 41 km/t på lige vej. Før kørte den godt 35 km/t

  • Lyder godt du har fundet den :clap: men det med hurtigere kan jeg sQ ikke lige hjælpe med. Jeg tænker at man måske kan gå til evt. politiet og sige det fordi så ved de det ikke er din skyld. Eller de laver den "standart" igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Politiet har ikke fundet ham, men har en mistanke om hvem det er, så skal nok opspore ham på et tidspunk.


    Min scooter var helt standard da jeg havde den, men nu synes jeg at den køre lidt underligt. Og med det mener jeg at den køre lidt mere end hvad den må. Den har et hurtigere optræk, men køre cirka 5-6 km/t hurtigere. Nu er den oppe på cirka 41 km/t på lige vej. Før kørte den godt 35 km/t



    Han har nok pillet en af begræsningerne, nok den der sidder i variomateren.. Det gør optrækket er hurtigere og giver lidt på toppen.. Hvis du fjerner den i cylinderen får du den op på 60 og en bedre benzin økonomi... Men godt du fik den igen, men fik du den bare igen sådan uden lige? Den skulle ikke igennem forsikringen eller noget?

  • Jeg fik den anmeldt søndag, så jeg ved ikke kom de overhovedet fik set min anmeldelse.. Men da jeg stod nede ved min scooter hvor der også stod en helves masse politifolk, så fortalte jeg dem bare min historie om at den blev stjålet natten til søndag, og at jeg havde anmeldt det til dem. Han sagde bare at jeg skulle hente en boltsaks og få den fri så jeg kunne få den med hjem igen.


    Nu hvor du siger det, så tror jeg da lige at jeg skal ringe til min forsikring. Tror sku jeg har glemt at ringe til dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Det er da lidt held i uheld må man sige :))


    Godt at du fik scooteren tilbage igen :)


    Hahaha ja.. Meeen, lidt "uklog" må man da være når man tager i skole på en scooter som man har nakket. I samme by. Så må der være en chance for at det kan være at ejermanden går på samme skole, eller at en anden ven kan genkende den.


    Kan forstå hvis man nakker en scooter i middelfart eller vejle eller kolding, og så køre den til fredericia men come on.. IQ må han da mangle.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie


    Hahaha ja.. Meeen, lidt "uklog" må man da være når man tager i skole på en scooter som man har nakket. I samme by. Så må der være en chance for at det kan være at ejermanden går på samme skole, eller at en anden ven kan genkende den.


    Kan forstå hvis man nakker en scooter i middelfart eller vejle eller kolding, og så køre den til fredericia men come on.. IQ må han da mangle.


    Tror generelt folk der stjæler noget som scootere ikke har den højeste IQ :))?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Tror generelt folk der stjæler noget som scootere ikke har den højeste IQ :))?


    Det kan jeg kun give dig ret i! :9xo


    Glæder mig til at jeg finder ham ;) Står med en regning på 3.300 kr,- som jeg smækker i hovedet på ham når jeg ser ham. Hvis ikke han vil betale, ryger han en tur med på stationen :D