Spil project

  • Hey Guys.


    Jeg går lige pt på grundforløbet på IT Uddannelsen og skal derefter læse til spilprogrammør bagefter grundforløbet.


    Min ven og jeg vil godt lave et lille multiplayer spil. Vi har prøvet unity, Game Maker og FPS Creator X9.


    Findes der andre programmer?


    Vi ville gerne lave et FPS Multiplayer spil med ok grafik, og vil derefter lave det til et lille populært spil, men vi kender desværre ikke så meget til diverse programmer, og hvilke muligheder der er i hvert program. Nogen der evt ved det? :)



    Jeg ved selvfølgelig godt at spilprogrammering er langt fra det vi vil lave i programmerne jeg lige har skrevet.


    Håber der er nogen der kan give mig nogle svar og tips :)

  • hvis man skal sparke røv med unity, så skal man scripte med c# i stedet for javascript


    ellers så har de inde på moddb en god liste over forskellige game engines i kan lege med...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • additional note... ved godt den kommer lidt sent.


    Unity er faktisk den eneste "rigtige" engine i har fået fat på, mens gamemaker og FPS creator er læringsprogrammer til at lave spil og programmering. Hold dog fast på gamemaker og FPS creator, da du nok kommer til at bruge dem fremover på uddannelsen. Gamemaker er i hvert fald et godt program til at lave mock-ups og koncepter med.


    Prøv evt. også at kigge på XNA, her er bagdelen nok at i mere eller mindre skal lave jeres egen engine, men det giver jer også mulighed for at porte til xbox 360...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200