DVD og spil

  • Hvorfor lægger man ikke spil på dvd'er i stedet for på normale cd'er?! Spillene kunne være større, federe og længere! Der er jo trods alt 4 gb's forskel?!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    Hvorfor lægger man ikke spil på dvd'er i stedet for på normale cd'er?! Spillene kunne være større, federe og længere! Der er jo trods alt 4 gb's forskel?!


    Det kommer sikkert også på et tidspunkt. Et PC-magasin som jeg abonnerede på engang (kan ikke lige huske navnet nu), lagde demoer og andet godt på en DVD-skive istedet for en normal CD, da der jo kan ligge så meget mere data på dem. Meget smart :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • For der er jo ikke mange der ikke har dvd i deres pc nu om dage! Selvfølgelig kræver det plads på harddisken, men alligevel?! Syns ikke rigtig det holder! Desuden koster tomme dvd'er jo næsten det samme som tomme cd'er hvis man køber et stort parti hjem! 8o


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    For der er jo ikke mange der ikke har dvd i deres pc nu om dage! Selvfølgelig kræver det plads på harddisken, men alligevel?! Syns ikke rigtig det holder! Desuden koster tomme dvd'er jo næsten det samme som tomme cd'er hvis man køber et stort parti hjem! 8o


    True True... Men hvis du læser noget som fx. PRIVAT COMPUTER, så ville du opdage at man hver måned også får en DVD med der indeholder ~4 GB med demoer, programmer osv ...


    Nogle gange kan man godt underholde sig lidt med den hvis man ikke lige har en forbindelse der er god nok til at hente så meget ned med... ;)

  • Læser mest pc-planet hvis det skal være noget! ;) Men prøv at tænk på Call of Duty og NFSU der fylder 4,7gb? Damn.. Det må være STORT! :))


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    Læser mest pc-planet hvis det skal være noget! ;) Men prøv at tænk på Call of Duty og NFSU der fylder 4,7gb? Damn.. Det må være STORT! :))


    Tja... Har et gammelt spil derhjemme der fylder 8 CDere, så det er jo oppe på ~5 GB hvis de er fyldt helt op ..... Kan ikke huske hvad det er for et spil, men størelsen har ikke nødvendigvis noget med det at gøre... ;)

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    Det sagde hun også igår! :T


    Det var ikke unormalt med spil på 7-8cd før i tiden - især inde for adventure genren. Tag f.eks. Xfiles The Game - 7cd mener jeg det var på. Og for ikke at snakke om Phantasmagoria..


    Men det var jo nok før din tid - og psst: bare fordi det er off-topic kan man godt opføre sig ordentligt ;) ;)


    Anyways..
    Der har været få spiltiteler ude på DVD (Silent Hill 3, Yager etc), men det er stadigvæk ikke alle der har DVD drev i deres computer så derfor er det ikke standard endnu (tror JEG).... Men det går nok ikke længe før alle spil kommer på dvd'er - er jo 10 gange smartere :)

  • Quote

    Originally posted by engel


    Det kommer sikkert også på et tidspunkt. Et PC-magasin som jeg abonnerede på engang (kan ikke lige huske navnet nu), lagde demoer og andet godt på en DVD-skive istedet for en normal CD, da der jo kan ligge så meget mere data på dem. Meget smart :)


    Grill nævnte det blad .. Nu smart nok ..


    Men ja tror også det kommer, stadigvæk ikke standard at have en dvd i selve sin computer, men flere og flere sælges dog med det. Især alle bærbare idag ..


    Men afløseren til dvd er vidst også på vej, ja spørg mig så ikke videre omkring det, men skulle den være ..


    google kan sikkert finde info der ;)

  • Silent Hill 3 ligger faktisk på en DVD ;)
    Det virker meget bedre end at man skal skifte cd hele tiden... Det ville vi gerne se lidt oftere :D


  • engel nævte det først ;) det er det samme blad de snakker om hehe..


    jeg gider ik ha dvd drev i min... har indtil videre ik haft brug for et..


    det eneste spil jeg har set der bruger dvd skiver er Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty til PC.


  • Yes, rigtigt, men ikke navnet, det nævnte grill først ;)


    Men ja, helt enig, har heller ikke selv haft det behov endnu !...