Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 22. januar 2004, 08:25

Jeg sad i går og så tv da reklamen poppede op. Tele2 billigere end TDC på bredbånd. Jeg kan ikke huske den ordret, men det var noget i den stil. I ved, den med ham den lille john-travolta-look-a-like-dværg.

Nu er jeg ikke så skarp på konkurrenceregler, men man må da ikke i en reklame sige hvilken konkurrent (med navn) man er billigere end ? Eller skal der mere morgenkaffe til ? 8o

2

torsdag, 22. januar 2004, 09:57

Nu er der jo ligesom ikke andre konkurrenter. :T Ej sorry, mener du har ret, men de har jo før været på kant med loven før. :boxed:

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick

3

torsdag, 22. januar 2004, 10:28

Citeret

Originally posted by Squall
men man må da ikke i en reklame sige hvilken konkurrent (med navn) man er billigere end ?

Giver dig fuldstændig ret i det! ;)

4

torsdag, 22. januar 2004, 11:21

Citeret

Originally posted by Pedro

Citeret

men man må da ikke i en reklame sige hvilken konkurrent (med navn) man er billigere end ?

Korrekt - men HVIS de får en bøde - så er den jo så latterlig lille at gevinsten overstiger den 100 X - såååååååå det er jo lidt ligesom når fabrikker pumper spildevand ud i fjorden - bliver det opdaget får de 10.000 kr. i bøde - og har sparet et million beløb - hmmmmmm - svært regne stykke for en grisk fabriks ejer..

5

torsdag, 22. januar 2004, 12:08

Ved ikke om det er ulovligt, men det er ihvertfald uetisk at subtilt fortælle kunder at deres konkurant tilbyder precis den samme vare som dem selv, men bare dyrere.

Kan generalt ikke li Tele2´s måde at reklamere for dem selv eller deres produkter. For rent ud sagt, så lover og siger de mere end de kan holde.

Ikke at de er de eneste som gør det, men nu er de jo lidt i fokus... Med god grund. ;)

6

torsdag, 22. januar 2004, 12:12

Citeret

Originally posted by WizzarD

Citeret

Originally posted by Pedro

Citeret

Korrekt - men HVIS de får en bøde - så er den jo så latterlig lille at gevinsten overstiger den 100 X - såååååååå det er jo lidt ligesom når fabrikker pumper spildevand ud i fjorden - bliver det opdaget får de 10.000 kr. i bøde - og har sparet et million beløb - hmmmmmm - svært regne stykke for en grisk fabriks ejer..

Ja, det er et svært regnestykke.... men sådan er lovgivningen ved det angår og det er selvfølgelig latterligt.

7

torsdag, 22. januar 2004, 12:14

Mener ikke det er ulovligt så længe det er konstateret. Forbruger rådet har fx lavet en guide hvor de har sammenlignet priser fra alle de forskellige leverandørere.

De kan henvise til denne sammenligning, hvor de er billigere, og det er IKKE ulovligt.

8

torsdag, 22. januar 2004, 13:16

Tele2 kan man også få mobil abonnement hos.

Jeg overvejer faktisk alvorligt at oprette hos dem.
Jeg kan ikke umiddelbart se noget skummelt i deres mobiltids priser eller abonnement.

Er der nogle der har erfaringer med dem ?

Er nogle ok priser de har. Se selv:
http://www.editorial.dk.tele2.se/?page=p…ele2mobilonline

9

torsdag, 22. januar 2004, 13:23

Citeret

Originally posted by The Hans
Tele2 kan man også få mobil abonnement hos.

Jeg overvejer faktisk alvorligt at oprette hos dem.
Jeg kan ikke umiddelbart se noget skummelt i deres mobiltids priser eller abonnement.

Er der nogle der har erfaringer med dem ?

Er nogle ok priser de har. Se selv:
http://www.editorial.dk.tele2.se/?page=p…ele2mobilonline

Du skal være opmærksom på at den første måneds tid kan du kun tale i 1kbps.. lige som deres ADSL ;)

10

torsdag, 22. januar 2004, 13:36

Citeret

Originally posted by Falsk

Du skal være opmærksom på at den første måneds tid kan du kun tale i 1kbps.. lige som deres ADSL ;)

He he...Skidt med det, så længe de ikke sender rykkergebyrer for ingenting ud til højre og venstre, som Telia skod gør. X(

Telia :lame: :ban: -?

11

torsdag, 22. januar 2004, 13:37

Citeret

Originally posted by The Hans
He he...Skidt med det, så længe de ikke sender rykkergebyrer for ingenting ud til højre og venstre, som Telia skod gør. X(

Telia :lame: :ban: -?

Gør de sgu nok også ... Eller også så ryger din "talatid" unormalt hurtigt.... *G* :]

12

torsdag, 22. januar 2004, 14:44

Findes der virkelig et abonnement der er dyrere end TDC´s ?( var mit første spørgsmål da jeg så den reklame

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

13

torsdag, 22. januar 2004, 14:46

Er det ikke de der Big Bills noget :))
Måske ser jeg for lidt tv, men mener da at der står Billigere end TDC på fastnet, men det indebærer også internet så :O ?

14

torsdag, 22. januar 2004, 15:05

Citeret

Originally posted by marquis1
Er det ikke de der Big Bills noget :))
Måske ser jeg for lidt tv, men mener da at der står Billigere end TDC på fastnet, men det indebærer også internet så :O ?

FASTNET er den "gammeldags" telefon man har i sit hjem mange gange... ;)

15

torsdag, 22. januar 2004, 15:52

Citeret

Jeg sad i går og så tv da reklamen poppede op. Tele2 billigere end TDC på bredbånd. Jeg kan ikke huske den ordret, men det var noget i den stil. I ved, den med ham den lille john-travolta-look-a-like-dværg.

Nu er jeg ikke så skarp på konkurrenceregler, men man må da ikke i en reklame sige hvilken konkurrent (med navn) man er billigere end ? Eller skal der mere morgenkaffe til ? 8o

Funny, tænkte den selv samme ting da jeg så den første gang. Kan ikke huske reglerne .. Har heller ikke læst hvad de andre har skrevet ... Måske svaret er blevet lagt på bordet, hvad ved jeg ... Men kan ikke huske reglerne omkring det .. :O

16

torsdag, 22. januar 2004, 17:44

under alle omstændigheder så hader jeg tele2.
længere er den ikke.. :chain:

17

torsdag, 22. januar 2004, 18:14

Citeret

Ja, det er et svært regnestykke.... men sådan er lovgivningen ved det angår og det er selvfølgelig latterligt.

Ikke latterlig - totalt til grin...... ;) ;)

18

torsdag, 22. januar 2004, 18:18

Citeret

Originally posted by Tweak.dk
Mener ikke det er ulovligt så længe det er konstateret. Forbruger rådet har fx lavet en guide hvor de har sammenlignet priser fra alle de forskellige leverandørere.

De kan henvise til denne sammenligning, hvor de er billigere, og det er IKKE ulovligt.

Mjoooooo - der er jo lige det smuthul der - meeeeeeeen - (skal lige sige jeg har ikke set reklamen) - spillerummet hvor det er tilladt er ikke så helvedes stort - det meste ligger i formuleringen af "påstanden" - men den har de sgu nok luret de svin.... ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WizzarD" (22.01.2004, 18:21)

19

torsdag, 22. januar 2004, 19:00

Har efterhånden hørt en masse dårligt om Tele2.. Er der nogen der har Tele2-ADSL NU? Og hvordan kører det.. Har nemlig selv bestilt deres 2048/512...

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

20

torsdag, 22. januar 2004, 20:33

Citeret

Originally posted by jurban
Har efterhånden hørt en masse dårligt om Tele2.. Er der nogen der har Tele2-ADSL NU? Og hvordan kører det.. Har nemlig selv bestilt deres 2048/512...

Øh ja min far har det en gang i mellem og og slosser med dem for at slippe af med dem han har ADSL 1-3 dage af gangen og så falder de ud og der er en uges vænte tid på tekniker og over 30 min i telefonen hvilken man oveni købet skal betale for at ringe til :lame: :ban:

hvis du først får problemer med dem så er de ikke til at slippe af med igen :camp: :camp: :boxing: :dots:

de vil ikke inrømme at de ikke kan levere 1Mbit ud til ham han havede en 512/128 hos TDC før uden problemer men efter den kom op på 1 Mbit så falder det ud heletiden :ban: :rolleyes:

PSU Corsair TX750W & ASUS P5QD Turbo
INTEL Core 2 Quad Q9550 & ZALMAN CNPS9900A LED
4 x 2 GB DDRII Corsair Dominator PC2-8500 C5
ASUS Geforce GTX 560 Ti 1024 MB
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic & LG Blue-Ray DVD R/RW
400 GB Samsung 7200rpm SATA2 & 1000 GB Samsung 7200rpm SATA2

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.