Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

torsdag, 22. januar 2004, 14:42

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Originally posted by Soltani
Det var dog nok den mest amatøragtige test jeg nogensinde har set :ban: Bare min mening........

BTW. hvordan kan edbpriser få hele 5 stjerner????

Er det så ud af 100 stjerner eller hvad ? *G*... For så er det helt okey... :))

:lame: Rystende, men han fik da os til at glo på en ligegyldig hjemmeside :ban: :boxing:

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

22

torsdag, 22. januar 2004, 15:08

Man sad jo nærmest og rystede på hovedet hele tiden mens man læste testen.

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

23

torsdag, 22. januar 2004, 15:32

hmm.. at du deler dine stjerner ud pga mulighed for pc-profil giver mig allerede fra starten et indtryk af, at du kun kører den såkaldte "test" efter din personlige mening. Ergo er du forudindtaget allerede før du går i gang. Skal du lave sådan en test, skal du for det første bruge nogle flere dage i de forskellige fora. Bagefter skal du glemme alle dine tanker om din personlige lille holdning til fedt design og så rent faktisk gå ud i "forum-verdenen" med en objektiv-holdning og prøve at teste.

Ked af at sige det, men kan sg* ikke bruge din test til særlig meget. Det er faktisk ikke en test, men bare en lille sød fortælling, om dine smugkig i den danske forumverden :]

24

torsdag, 22. januar 2004, 15:49

Citeret

Originally posted by Ulrik
Jamen, Hej Søren og velkommen til! :clap:

Du husker sikkert mig ellers se på navnet ;)

Sjovt at EDBPriser får 5 stjerner :O Det er ikke det sted, jeg ville oprette mig som bruger :boxing: Jeg kigger dagligt på EDBPriser, og der ser jeg mange forkerte svar fra diverse brugere. Efter min mening, så er der en del derinde, som ikke ved hvad de snakker om (angående HW selvf.).

Jeg må give de andre ret, HOL er ikke stedet for begyndere - det er ikke steder for andet end børn. De svar jeg har fået derinde, og de tråde jeg har set, gaaab ... Det er altså værre end her!

Ja, edbpriser er umiddelbart heller ikke stedet jeg kigger, men har dog en bruger. Skyldtes jeg måtte klage over deres bedømmelser, for de var godt nok ikke altid præget af folk der rent faktisk ejede produktet ...

Men vil sige det er fair nok at teste diverste fora. Er godt tilfreds medt tweak.dk derfor jeg stoppede med at være aktiv på tweakup og synes ikke at have sådan direkte behov for at være aktiv på 5 fora af gangen.

Der jeg kan give dig lidt ret er måske indellingen af fora, men skulle man have en til hver del af hardware, så blev det uoverskueligt, hvilket ikke er brugervenligt for en ny bruger.

Men ja, der er også megen information på tweak.dks forside, hvilket sagtens kan skræmme den mindre erfarne bruger væk, men dog synes jeg hurtigt man lære den side at kende og dens forum...

Ja, kunne godt skrive side op og side ned, men ikke mig der tester, lader jeg dig om, keep up the good work ;)

25

torsdag, 22. januar 2004, 17:40

Ro på drenge, lad da Søren have sin egen mening.

Det må han da om, og lad ham teste alt det han har lyst til, men hvis du nu have brugt måske en uge på hvert forum, ville han nok hurtigt få en anden mening om alle disse forumer, men ok alt er jo en smagsag :D

Men overclocking.dk hephey? godt være du synes deres forum er godt (også nogle fede funktioner nogen af dem) men hey, hvor blev de besøgende af?

Og hvorfor ikke have 1 side frem for 2 (Hardware-test.dk og Overclocking.dk) hvad med at kalde den Hardware-Overclocking.dk :))

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

26

torsdag, 22. januar 2004, 17:44

Det har da skabt en overvældende respons med den test, hvilket jeg synes er fint.

Jeg beklager at nogen måske føler sig trådt over tæerne, men det er umuligt at foretage en helt objektiv vurdering af et forum, og samtidigt ville det kræve meget lang tid i forummet, hvis den skulle være endnu mere subjektiv. Jeg har forsøgt at finde en balance mellem de to.

Et problem er at hvordan tester man f.eks. et forum for sin "personlighed"? Det er nok det de fleste faste brugere kan lide deres forum for, men hvert forum har jo sin egen måde at "være på", og hvordan vægter man den slags overfor hinanden? Alle fora har jo masser af brugere som mener lige netop deres er det bedste.

Jeg kan godt foreslå hvordan man laver en mere grundig test, f.eks. ved at lade fem nybegyndere bruge de forskellige fora i en måned. Men hvor finder man personer til dette, som samtidigt ikke må være under nogen indflydelse af testarrangørernes holdning? Det er ikke umuligt, men det er helt klart sværere, og vil kræve en langt flere ressourcer.

Besøg www.3Dkort.dk - Guide til grafikkort

27

torsdag, 22. januar 2004, 17:53

Citeret

Originally posted by sorenbuus
Jeg kan godt foreslå hvordan man laver en mere grundig test, f.eks. ved at lade fem nybegyndere bruge de forskellige fora i en måned. Men hvor finder man personer til dette, som samtidigt ikke må være under nogen indflydelse af testarrangørernes holdning? Det er ikke umuligt, men det er helt klart sværere, og vil kræve en langt flere ressourcer.

Det kan være forældre eller lignende .. Uerfarne brugere. Ikke alle der er det.

28

torsdag, 22. januar 2004, 18:19

Citeret

Originally posted by Aerial
hmm.. at du deler dine stjerner ud pga mulighed for pc-profil giver mig allerede fra starten et indtryk af, at du kun kører den såkaldte "test" efter din personlige mening. Ergo er du forudindtaget allerede før du går i gang. Skal du lave sådan en test, skal du for det første bruge nogle flere dage i de forskellige fora. Bagefter skal du glemme alle dine tanker om din personlige lille holdning til fedt design og så rent faktisk gå ud i "forum-verdenen" med en objektiv-holdning og prøve at teste.

Ked af at sige det, men kan sg* ikke bruge din test til særlig meget. Det er faktisk ikke en test, men bare en lille sød fortælling, om dine smugkig i den danske forumverden :]

jeg kan kun sige mig enig i alt det du skriver dér ;) :)

29

torsdag, 22. januar 2004, 20:14

Citeret

Det har da skabt en overvældende respons med den test, hvilket jeg synes er fint.

Jeg beklager at nogen måske føler sig trådt over tæerne, men det er umuligt at foretage en helt objektiv vurdering af et forum, og samtidigt ville det kræve meget lang tid i forummet, hvis den skulle være endnu mere subjektiv. Jeg har forsøgt at finde en balance mellem de to.

Et problem er at hvordan tester man f.eks. et forum for sin "personlighed"? Det er nok det de fleste faste brugere kan lide deres forum for, men hvert forum har jo sin egen måde at "være på", og hvordan vægter man den slags overfor hinanden? Alle fora har jo masser af brugere som mener lige netop deres er det bedste.

Klart det kan være svært at vurdere....

Jeg synes personligt at tweak har det fedeste forum, fordi der er en god atmosfære, fornuftig mennesker og sidst men absolut ikke urelevant jeg elsker denne slags foraer som tweak benytter sig af. Der er mange dejlige muligheder for alt fra attachments til polls, hvilket man jo ikke ser på bl.a. oc.dk og hol ;) Specielt attachments gør det jo tit lettere at fremlægge sit problem eller sin mening, eller bare noget der kan være svært at forklare - dette er da klart et plus?

Desuden er det overhovedet ikke svært at navigere rundt på siden, jo det skulle da lige være hvis man ikke kan engelsk - men hvem kan ikke det???

Som du jo nok kan tyde, ville jeg ikke selv have nøjedes med at give tweak sølle 3 ud af 6 stjerner...............................

30

torsdag, 22. januar 2004, 20:24

Synes det er en dårlig test. At du ikke har set signatur funktionen er da for dårligt hva'? Helt ærligt. Særligt når denne indgår som kritikpunkt i din test. Hvad havde du regnet med? At alle herinde skriver signaturen selv for hver gang de laver indlæg??

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

31

torsdag, 22. januar 2004, 20:39

Det er da et fint eksperiment, men som Axel og dig selv også er inde på, så bør man nok have modtaget hjælp over en længere periode i et forum får virkelig at vurdere hvordan kvaliteten er.

Igen som du selv siger, så er det umuligt at foretage en objektiv test af et forum, og det i sig selv er selvfølgelig et problem da folk vil se forskelligt på tingene. Fx mener jeg det er en fordel at man ikke behøver registrere sig for at poste.

32

torsdag, 22. januar 2004, 21:26

det burde faktisk ikke kaldes en test, det burde kaldes en artikel, som kunne kaldes "mit førstehåndsindtryk efter 5 minutter på tweak.dk?"... :]

33

torsdag, 22. januar 2004, 21:27

Citeret

Originally posted by Zigiro
det burde faktisk ikke kaldes en test, det burde kaldes en artikel, som kunne kaldes "mit førstehåndsindtryk efter 5 minutter på tweak.dk?"... :]
:cheers:

34

torsdag, 22. januar 2004, 22:19

Citeret

Originally posted by Zigiro

hehe, ligesom at læse om en film i avisen, sådan en kritikerting :D

Men ja, egentlig så kan denne test ikke sige meget. Jo man kan skrive side op og side ned om få erfarringer man har dannet sig, men de er jo som alle og dig selv siger, baseret på denne korte periode, som desvære langt fra giver det store billeder af situationen ..

Men iorden du laver testen, slet ikke det .. Tværtimod, men hvis den skal bruges som en guide til nybegynder, og samtidig være seriøs, så skal den nok være mere dybdegående efter min mening ..

35

torsdag, 22. januar 2004, 22:33

Citeret

Du skriver at det er umuligt med en objektiv test. Hvad kan vi bruge en subjektiv til ?( - spørger jeg.
Nul og en prut. Jeg synes det er ret tyndt at lave sådan useriøs "undersøgelse". Hvis man i det hele taget kan kalde det det. For en test er det ihf. ikke en gang.
Kan kun sige bedre held næste gang og når du nu bruger en del tid på sådan noget, så gør det i det mindste ordentligt. Det du har lavet her er ikke meget "bevendt". Men en god lille hyggesnak kan man jo altid få ud af det ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bentzin" (22.01.2004, 22:34)

36

torsdag, 22. januar 2004, 22:42

høh :dots:

min egen test ser sådan her ud:

Tweakup.dk - Fooooooork en flok noobs og jeg kan slet ikke lide deres design. det gamle var meget bedre.
Hol.dk - Total useriøse drengerøve der hverken tænker klart eller rigtigt (kun sjældent)
edbpriser.dk - vidste ikke engang at de havde et forum. men er der bare den samme seriøsitet og oprigtighed som der er i varebedømmelserne siger jeg bare wuhuuuu (IRONISK)
overclocking.dk - fedt nok forum bruger det selv indimellem og brugte det meget før jeg endte her på tweak.dk som helt klart er den bedste hardware/forum side jeg har set til dagsdato. det sker dog at folk deler kindheste ud til hinanden af forskellige årsager.

alt i alt vil jeg sige at du ikke har formodet at lave en sanfærdig test med et ordentligt slutresultat

jeg bliver i hvert fald herinde i et stykke tid endnu

37

torsdag, 22. januar 2004, 22:58

Citeret

Originally posted by Bit Phreak
edbpriser.dk - vidste ikke engang at de havde et forum. men er der bare den samme seriøsitet og oprigtighed som der er i varebedømmelserne siger jeg bare wuhuuuu (IRONISK)

HØRT !!!!

38

torsdag, 22. januar 2004, 23:09

jeg er da totalt vild med den test, han har nævnt mig IIIHHHH HVOR SØDT :] :T

39

torsdag, 22. januar 2004, 23:17

Citeret

Originally posted by Bit Phreak
høh :dots:

min egen test ser sådan her ud:

Tweakup.dk - Fooooooork en flok noobs og jeg kan slet ikke lide deres design. det gamle var meget bedre.
Hol.dk - Total useriøse drengerøve der hverken tænker klart eller rigtigt (kun sjældent)
overclocking.dk - fedt nok forum bruger det selv indimellem og brugte det meget før jeg endte her på tweak.dk som helt klart er den bedste hardware/forum side jeg har set til dagsdato. det sker dog at folk deler kindheste ud til hinanden af forskellige årsager.

alt i alt vil jeg sige at du ikke har formodet at lave en sanfærdig test med et ordentligt slutresultat

jeg bliver i hvert fald herinde i et stykke tid endnu

Fuldstændig korrekt antagelse af de forskellige fora. :dance:

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

40

torsdag, 22. januar 2004, 23:34

Er ofte sådan med tests, at de bliver håndteret forkert.

Vil dog ikke kritisere dig. Synes din idé og intention var god ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.