Test af danske hardwarefora

  • Jeg ved ikke hvor man smider en nyhed, men jeg prøver her:


    Hvad sker der hvis man stiller samme spørgsmål med en ny bruger på fem forskellige hardwarefora (bl.a. Tweak.dk)?


    Det tænkte jeg forleden, så jeg prøvede det efter og har fået en lille test ud af det, som kan ses på http://www.3Dkort.dk


    Testen er opbygget så den retter sig mod brugere som ikke tidligere har brugt et hardwareforum, og kan derfor virke lidt plat for hardcore forumbrugere.


    Der er sikkert mange som er uenige med mig, men igen, det er mest rettet mod begyndere, som ikke har det samme forhold til et forum mange af os har. Tag det ikke alt for højtideligt; det er kun en lille test, og tests plejer man jo enten at hade eller at elske for deres holdninger. Sådan er det.

  • MIDDEL! HVAD F.....! :boxing:


    he he. Okay okay. Vi klarer det nok. Men sikke noget og blive slået af HOL :boxed:

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • forside teksten virker ........ en smule...... simpel... men okay... ;)
    til gengæld er testen af Ti4200 myViVO kortet faktisk meget god, man får det at vide man har brug for i testen, uden at slynge om sig med alle mulige unødvendige begreber......


    Der er også en udemærket info om eks: Quincunx anti-aliasing,Pixel shaders, MIP Mapping
    og mange andre ting på siden som man aligevel ikke kan huske hvad betyder :)

    P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

  • Quote

    Originally posted by SShadowS
    MIDDEL! HVAD F.....! :boxing:


    he he. Okay okay. Vi klarer det nok. Men sikke noget og blive slået af HOL :boxed:



    Det må jo være fordi et helt overdrevet vildt antal muligheder for hvor man skal/kan stille sit spørgsmål er bedre end et lille antal - let overskuelige afdelinger.


    Det bedste er egentlig at han mener det kan kaldes en "nyhed" - jeg kalder det nu bare for en påstand.... ;) - men som du selv siger vi klarer det sgu nok... :cheers:

  • Udmærket test. Kan bare ikke se, hvordan Vi kan blive vippet af pinden, af selveste hol.dk - der nærmest er en børnehave :boxed:


    Angående knappernes placering osv.
    Jeg har aldrig haft problemer med at navigere rundt her på siden, oprette tråde i de korrekte sektioner, eller finde rundt i de "blandede" emner, som harddiske osv. Og jeg har trods alt været her, lige siden jeg var lidt af en n00b (stadig?) på området.


    Hvad angår det grafiske, så er det de færreste mennesker der stadig sidder med en 15" skærm og 56k modem - så jeg vil mene at man godt kan justere kravet til folks opkobling op, med lidt grafisk lir - for det er kanonrart at have de muligheder. Hvis spiludviklerne skulle tage højde for hr. og fru Jensens PIII med 3D Rage-kort, ville spillene nok heller ikke se så godt ud idag.

  • Jamen, Hej Søren og velkommen til! :clap:


    Du husker sikkert mig ellers se på navnet ;)


    Sjovt at EDBPriser får 5 stjerner :O Det er ikke det sted, jeg ville oprette mig som bruger :boxing: Jeg kigger dagligt på EDBPriser, og der ser jeg mange forkerte svar fra diverse brugere. Efter min mening, så er der en del derinde, som ikke ved hvad de snakker om (angående HW selvf.).



    Jeg må give de andre ret, HOL er ikke stedet for begyndere - det er ikke steder for andet end børn. De svar jeg har fået derinde, og de tråde jeg har set, gaaab ... Det er altså værre end her!

  • For det første er der det der hedder signatur som netop er beregnet til din pc-profil (men dette kræver at man kigger i den engelske menu der hedder profile :] )
    Jeg syntes at din test er lidt overfladisk det lader ikke til at du har brugt 5 minutter på hver site


    Bare MIN mening ;)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Testen er kun ment som en vejledning til begyndere. Det er et øjebliksbillede, og havde jeg lavet den en anden dag, kunne billedet godt være anderledes.


    Det er ikke ment som en dybdegående test, det gider nye brugere nemlig slet ikke læse om.


    Jeg kan dog godt garantere at jeg har brugt noget mere end 5 minutter pr. forum.

  • kunne du så i det mindste ikke lave den rigtig?
    du har ikke brugt meget tid på tweak.dk hvis ikke du har set signatur under profile :rolleyes:
    Resten er jo en smagssag ;) :D

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Originally posted by sorenbuus
    Testen er kun ment som en vejledning til begyndere. Det er et øjebliksbillede, og havde jeg lavet den en anden dag, kunne billedet godt være anderledes.


    Det er ikke ment som en dybdegående test, det gider nye brugere nemlig slet ikke læse om.


    Jeg kan dog godt garantere at jeg har brugt noget mere end 5 minutter pr. forum.



    Ja... du beskriver netop her at det er fuldstændig random.... -så hvorfor få en side som er eminent til at ligne noget middelklasses halløj:finger:


    Det min menign! - hvis du viser de nybegyndere denne test gør du det modsatte af at hjælpe dem og vejlede som nok er din mening, du henviser dem til et random sted som der er 90% chance for at være et forkert forum for dem - du fejlvejleder dem ;)


    hvis du vil lave sådan en test som viser noget og hjælper vil jeg anbefale dig at bruge liiiidt mere end en dag...





    :rules: -det ska du nok nå at finde ud af hvis du vil "ofre" lidt tid på os (og andre sites) ;)


    Ps. held og lykke med dit projekt hvis du går igang med noget seriøst...

  • Quote

    Originally posted by sorenbuus
    Det er ikke ment som en dybdegående test, det gider nye brugere nemlig slet ikke læse om.


    Nå... Det var da noget af en bjørnetjeneste du så gør folk... :rolleyes:


    Quote

    Originally posted by sorenbuus
    Jeg kan dog godt garantere at jeg har brugt noget mere end 5 minutter pr. forum.


    Øhh okey... Lyder overfladisk og totalt ubrugligt efter min mening. Svarer vel til at sige at jeg ikke kan li Ford fordi deres biler er blå :boxed:

  • Sorenbuus - hvis du vil være sød mod nybegynderne vil du så ik være venlig at lade være med at henvise dem til Palit/Daytona´s ti4200 - intet galt med Nvidia chippen, men det kort skulle bannes! -hvis nogen køber det på grund af du har skrevet go for den, så får vi pludselig 10 tråde på en gang hvor der blir spurgt "hvorfor fryser min comp." og den slags...


    -venligt ment! men der har ik været andet end problemer med det kort bare så du ved det (har os haft et selv)

  • Come on guys - har i ikke regnet den ud endnu - Det hele er et stort reklame stunt - for en lettere ubrugelig side - som ikke rigtig hjælper "nybegyndere" til noget som helst - opfat den nu som det den forhåbentlig er - nemlig en vittighed.... :cheers: - Yeah thats my 10 cents... 8)

  • Quote

    Originally posted by WizzarD
    Come on guys - har i ikke regnet den ud endnu - Det hele er et stort reklame stunt - for en lettere ubrugelig side - som ikke rigtig hjælper "nybegyndere" til noget som helst - opfat den nu som det den forhåbentlig er - nemlig en vittighed.... :cheers: - Yeah thats my 10 cents... 8)


    HeHe ... yeah .... :))

  • Den test der kommer man ingen vejne med, den er som du selv siger, lavet uden dybere analyse, og desuden er den lavet ud fra dine egne meninger...


    man kan i mine øjne ikke bruge din test til noget. jeg synes at hvis man er i tvivl om hvilket forum man vil oprette sig på, bør man prøve sig frem, for alle de forskellige fora har sine specielle brugere, sit eget system og sin egen evne til at fungere. jeg tror ikke der er en af de andre fora som har den samme gode stemning som her på tweak.dk :)


    jeg ville personligt aldrig vælge et forum ud fra en forumtest, og slet ikke din, som tydeligt nok kun er lavet med en håndvending... :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by WizzarD
    Come on guys - har i ikke regnet den ud endnu - Det hele er et stort reklame stunt - for en lettere ubrugelig side - som ikke rigtig hjælper "nybegyndere" til noget som helst - opfat den nu som det den forhåbentlig er - nemlig en vittighed.... :cheers: - Yeah thats my 10 cents... 8)


    Kaching!


    Nemmerlig Wizz :D

  • Quote

    Originally posted by Soltani
    Det var dog nok den mest amatøragtige test jeg nogensinde har set :ban: Bare min mening........


    BTW. hvordan kan edbpriser få hele 5 stjerner????


    Er det så ud af 100 stjerner eller hvad ? *G*... For så er det helt okey... :))

  • Fin test. Men fatter ikke hvordan hverken TweakUp.DK og EDBPriser.DK kan få bedre score. Hvis der er noget de 2 boards ikke er, IMO, så er det personlighed. Her har vi dejlige læselige tråde og det er ikke ligesom om at det hele er klemt sammen, som jeg mener TweakUp.dk og EDBPriser.dk er! Med hensyn til at Tweak.dk ikke er så nybegynder venlig som man kunne ønske sig. For det første, hvis det er allerførste gang du nogensinde er på et board, så nægter jeg at tro på at der er nogen der lige finder ud af alle fiduserne og osv. ret hurtigt! Men hvis man har været på et board før kan jeg godt delvis følge dig, da noget af det er på engelsk, er det måske ikke lige de knapper der falder i øjnene først, men det er bare et spgs. om at lede grundigt nok ;) Og så synes jeg heller ikke at du kun kan vurdere på baggrund af din egen mening , jeg synes du skulle have haft andre med i testen, evt. nogen som aldrig har været i så noget før. Men alt i alt synes jeg det er godt lavet, og godt at du har taget dig tid til det! Godt initiativ ;)